رئیس فدراسیون ایتالیا
یک ماه پس از استعفای رئیس پیشین فدارسیون فوتبال ایتالیا، جانشین وی در این سازمان انتخاب شد.
"کارلو تاوکیو"،کاندیدای جنجال‌آفرین ریاست فدارسیون فوتبال ایتالیا با کسب اکثریت آراء از سوی رؤسا و نمایندگان تیم‌‌های لیگ فوتبال ایتالیا این سازمان به عنوان جانشین "جان کارلو آبته"، زمام امور را در نهاد حاکم بر فوتبال شبه جزیره ایتالیا به دست گرفت.

تاوکیو 71 ساله که از سال 2009 تاکنون به عنوان نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا ایفای نقش می‌کرد، یک ماه پس از ناکامی بزرگ آتزوری در جام جهانی 2014 (حذف در مرحله گروهی) که با استعفای "چزاره پراندلی" (سرمربی پیشین آتزوری) و آبته همراه بود، به شخص اول کالچو تبدیل شد.

وی در حالی مدیریت امور فوتبال ایتالیا را بر عهده گرفته است که چندی پیش در کارگروه تبلیغاتی‌اش برای پیروزی‌ در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال اظهاراتی جنجالی عنوان کرد که سبب شد برخی او را به نژادپرستی متهم کنند. تاوکیو پیش از این هم در یکی از مصاحبه‌های جنجالی‌اش در سال 2009 اظهارات دیگری را عنوان کرد که پیامد آن، متهم شدن وی به تبعیض جنسیتی بود.

رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایتالیا برای تصدی این پست رقیب بزرگ و محبوبی همچون "دیمیتریو آلبرتینی"، ستاره پیشین میلان و تیم ملی ایتالیا داشت. در سه دور رأی‌گیری برای انتخاب رئیس، از مجموع 516 رأی اخذ شده، تاوکیو در دور اول 60.20 درصد، در دور دوم 66 درصد و در دور سوم 51 درصد آراء را به خود اختصاص داد.

اولین مأموریت تاوکیو در سمت رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا، انتصاب جانشین برای چزاره پراندلی، سرمربی مستعفی آتزوری است که در حال حاضر "آنتونیو کونته"، سرمربی مستعفی یوونتوس محتمل‌ترین گزینه برای قبول این پست شناخته می‌شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:varzesh3.com


مطالب پیشنهادی :
کولینا در آستانه ریاست فدراسیون ایتالیا
دلایل خودکشی داور مشهور ایرانی
فیلم غیراخلاقی بازیکن لیگ برتری
فرهاد مجیدی در سواحل بارسلونا + عکس
پولسازترین خواهران ورزشکار + عکس