رئیس فدراسیون ایتالیا
کمیته دادرسی فدراسیون فوتبال ایتالیا رئیس فدارسیون این کشور را از اتهام نژادپرستی تبرئه کرد.
در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ایتالیا که اخیرا برگزار شد "کارلو تاوه‌کوی" 71 ساله پیروز شد. او با کسب 63.63 درصد آرا از 278 رای ماخوذه رییس جدید فدراسیون ایتالیا شد اما این رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایتالیا با اتهام نژادپرستی روبه‌روست. رسانه‌های ایتالیایی خبر دادند که او در اظهارنظری توهین‌آمیز بازیکنان آفریقایی را "موز خورها" خطاب کرده بود.

این اظهارنظر تاوه‌کو بازتاب زیادی در رسانه‌های ایتالیایی و اروپایی داشت و بسیاری خواستار کناره‌گیری او از پست جدیدش شدند و حتی بعضی از سایت‌ها هم خبر استعفای او را نوشتند.

فدراسیون بین‌المللی فوتبال پس از این اظهارنظر نژادپرستانه تاوه‌کو از فدارسیون فوتبال ایتالیا خواست تا در این زمینه به تحقیق بپردازد. کمیته دادرسی فوتبال ایتالیا وظیفه این پرونده را برعهده گرفت و در نهایت با صدور حکمی رئیس جدید فدارسیون فوتبال ایتالیا را تبرئه کرد.

در بیانیه کمیته دادرسی فدراسیون فوتبال ایتالیا آمده است: بعد از بررسی نوارهای ویدئوی و شواهدی که اتحادیه فوتبال اروپا و فدراسیون فوتبال ایتالیا در اختیار ما گذاشت به این نتیجه رسیدیم که رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایتالیا هیچ اشتباهی انجام نداده است و سزاوار مجازات و محرومیت نیست. سخنانی که تاوه‌کو در نشست شورای عمومی زده است بر نژادپرستی دلالت نمی‌کند و نمی‌توانیم او را با محرومیت مواجه کنیم.

هر چند کمیته دادرسی فدارسیون فوتبال ایتالیا تاوه‌کو را تبرئه کرد اما پرونده او بسته نمی‌شود بلکه قرار است که اتحادیه فوتبال اروپا هم در این زمینه به تحقیق و بررسی بپردازد و نتیجه نهایی خود را به زودی اعلام کند.

تاوه‌کو جانشین "جان‌کارلو آبه‌ته" شد که پس از ناکامی تیم ملی ایتالیا در دور گروهی جام جهانی 2014 از سمت خود کنار رفت. تاوه‌کو پیش از این نایب رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا بود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا مشخص شد
حرکات عجیب ویکتوریا بکام پس از انجام چالش آب یخ + تصاویر
پوشش عجیب ستاره والیبال ایران + عکس
ایرانی‌ها چالش سطل یخ را به تمسخر می گیرند + تصاویر
درخواست اسرائیل از مسی!