امید ایران
تیم ملی فوتبال امید ایران مقابل تیم قرقیزستان با تساوی یک بر یک متوقف شد تا احتمال صعودش به مرحله بعدی بسیار ضعیف شود!
تیم ملی فوتبال امید ایران در دومین و آخرین مسابقه‌اش در مرحله گروهی بازی‌های آسیایی اینچئون با تساوی یک بر یک مقابل تیم قرقیزستان به تساوی رسید تا شانس صعودش به مرحله بعدی بسیار ضعیف باشد. تک‌ گل تیم ایران در بازی امروز را مرتضی پورعلی‌گنجی در دقیقه 77 به ثمر رساند و گل قرقیزستان در دقیقه 88 وارد دروازه ایران شد.

پرافتخارترین تیم بازی‌های آسیایی در نخستین بازی‌اش دوشنبه با نتیجه چهار بر یک مغلوب ویتنام شده بود و اکنون باید منتظر نتیجه بازی قرقیزستان و ویتنام بماند تا در صورت شکست قرقیزستان با اختلاف 4 گل برای صعود از گروه 3 تیمی به عنوان یکی از دو تیم صعودکننده، امیدوار باشد که این احتمال ضعیف به نظر می‌رسد.

ترکیب تیم ایران در این بازی که ساعت 12:30 به وقت تهران برگزار شد به شرح زیر است:

محمدرضا اخباری، فرشید اسماعیلی، محمدحسین کیانی‌زادگان مرتضی پورعلی‌گنجی، یوسف وکیا، روزبه چشمی، شهریار شیروند، محسن مسلمان، مهدی شریفی، یعقوب کریمی و کاوه رضایی.

نیمه اول:

در نیمه نخست تیم قرقیزستان فرصت گلزنی مهمی روی دروازه‌ ایران پیدا نکرد و در مقابل هم تیم ملی ایران هم نتوانست هماهنگی بسیار خوبی داشته باشد و صاحب موقعیت‌های کمی شد که همان‌ها هم وارد دروازه نشد.

ملی‌پوشان ایران که برای صعود از گروه هشتم بازی‌ها به پیروزی در این مسابقه نیاز مبرم داشت اولین موقعیت جدی گلزنی را در دقیقه 15 روی دروازه حریف ایجاد کرد که اما شوت مهدی شریفی در محوطه جریمه توسط دروازه‌بان دفع شد.

یک دقیقه بعد از آن ضربه سر روزبه چشمی روی سانتر از جناح چپ هم راهی به چهارچوب نیافت.

اما خطرناک‌ترین فرصت گلزنی را باز هم شریفی بوجود آورد که در دقیقه 36 با عبور از بازیکنان قرقیزستان توپ را به خوبی نزدیک محوطه جریمه آورد اما شوت او به تیرک افقی دروازه ساییده شد و به بیرون رفت.

نیمه دوم:

نلو وینگادا سرمربی تیم ایران فرشید اسماعیلی را با احسان پهلوان تعویض کرد.

در این نیمه هم بازی بیشتر در اختیار ملی‌پوشان ایران بود اما آنها چندان خطرساز نبودند و دفاع چندلایه و فشرده قرقیزستانی‌ها برنامه‌های بازیکنان هجومی ایران را تخریب کرده و موقعیت‌ها تا پشت محوطه جریمه از دست می‌رفت.

قرقیزستان که تا اواسط نیمه دوم چشم به ضدحملات داشت کم‌کم به دروازه ایران نزدیک شد تا جایی که در دقیقه 75 صاحب موقعیت‌ گلزنی خوبی شد و نزدیک بود یکی از مهاجمان این تیم با دروازه‌بان ایران تک‌به تک شود.

اما در دقیقه 77 ایران صاحب یک کرنر شد و پس از ارسال مرتضی پورعلی‌گنجی با ضربه سر توپ را وارد دروازه حریف کرد.

در ادامه قرقیزستان ابتدا در دقیقه 85 صاحب فرصت گلزنی شد که از دست رفت اما آنها در دقیقه 88 توانستند کار را به تساوی بکشاند. حریف ایران تا پایان بازی و حتی در وقت‌های اضافه چندین بار فرصت گلزنی یافت تا حذف ایران را در همین مسابقه قطعی کند اما موفق به گلزنی نشد.

تیم امید که تقریبا کارش را از اردیبهشت آغاز کرده بود با بازیکنانی که می‌توانند در مقدماتی المپیک 2016 ریودوژانیرو آغاز کرد و قرار بود همین تیم در بازی‌های آسیایی اینچئون شرکت کند اما در فاصله 15 روز مانده تا شروع بازی‌های اینچئون با فشار کمیته المپیک و تصمیم عجیب فدراسیون 7 بازیکن زیر 23 سال که نمی‌توانند در المپیک تیم ایران را همراهی کنند صرفا به جهت تقویت تیم به جمع ملی‌پوشان اعزامی اضافه شدند اما مدت کوتاه تمرینات باعث ناهماهنگی ملی‌پوشان در دو بازی اخیر شده بود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
شکست تحقیرآمیز امید‌های ایران
آزار جنسی زن کره‌ای توسط تدارکاتچی تیم ملی ایران
ستاره منچستر در کنار همسر و دخترش + تصاویر
علی دایی سهام دار باشگاه ختافه اسپانیا + عکس
جشن تولد دختر فرهاد مجیدی + عکس