کی‌ روش
سرمربی تیم ملی معتقد است که بازیکنان در اردوی پرتغال ثابت کردند اگر فرصت کار و شرایط مناسب را داشته باشند، می‌توانند با ارائه عملکردی خوب باعث افتخار برای کشور و ملت ایران باشند.
کی‌روش بعد از پیروزی تیم ملی برابر بنفیکا گفت: ترجیح می‌دهم این مسابقه را یک تمرین خیلی خوب برای بازیکنان تصور کنم. تمرینی که در آن توانستیم سخت کار کنیم. این فرصت را داشتیم تا عملکرد بازیکنان را مقابل تیم خوب و پرسرعت بنفیکا شاهد باشیم. فکر می‌کنم بازیکنان با تمرکز خوبی این دیدار را به اتمام رساندند. این دو بازی فرصتی دوباره به بازیکنانی که در جام‌جهانی حضور داشتند بود تا بتوانیم عملکرد آنها را بعد از چند ماه مورد ارزیابی قرار دهیم و همین طور به بازیکنان جوان‌تر نیز میدان داده شد تا آمادگی خود را به سطح بالاتری برسانند؛ چرا که در جام ملت‌های آسیا با تیم‌هایی روبه‌رو خواهیم شد که بازیکنان شاغل در لیگ‌های اروپا دارند.

وی در ادامه اظهار داشت: تنها راهی که می‌توانیم فوتبال خود را توسعه ببخشیم، انجام این گونه بازی‌هاست. با کنار هم قرار دادن بازیکنان باتجربه و جوان‌ می‌توانیم تیم خود را در این اردوها بسازیم و بازیکنان کنار همدیگر این فرصت را پیدا می‌کنند که با یک نگرش آماده شوند و با تعهدی که از خود در این بازی‌های تدارکاتی نشان می‌دهند بتوانند در تیم ملی خود را به اثبات برساند.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که عملکرد تیم را پسندید، گفت: بله. ما به عنوان یک تیم خوب بازی کردیم. توانستیم بازی را کنترل کنیم. البته در طول بازی سعی کردیم تمرکز در حمله و همین طور به ثمر رساندن گل را حفظ کنیم. به نظر من این نوع نگرش تنها از این راه به دست می‌آید که در اردوهای تدارکاتی سخت تمرین کنیم.

کی‌روش در ادامه درباره جام ملت‌های آسیا و شانس ایران در این تورنمنت بیان کرد: ابتدا راجع به تیم‌های ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا صحبت می‌کنم. استرالیا که میزبان رقابت‌های جام‌ ملت‌هاست و در خانه بازی می‌کند. بنابراین نسبت به تیم‌های دیگر کار راحت‌تری دارد. اگر از بعد واقع‌گرایانه نگاه کنیم تیم‌های کره‌جنوبی، استرالیا و ژاپن شانس صعودشان نسبت به تیم‌های دیگر روی کاغذ بیشتر است. آن هم به این دلیل است که بازیکنان شاغل در لیگ اروپا دارند. البته تیم‌هایی مثل قطر، ازبکستان، عربستان و امارات نیز خوب هستند و باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. همین طور در گروه خودمان تیم‌های بحرین، قطر و امارات هستند و اگر بخواهیم از گروه صعود کنیم باید سخت کار کنیم و کاملا آماده باشیم. به حمایت‌های زیادی از فدراسیون فوتبال نیاز داریم، همان طور که قبل از جام‌جهانی تیم ملی را به خوبی پشتیبانی کردند. در حال حاضر به این حمایت‌ها احتیاج بیشتری داریم. اگر می‌خواهیم در مسابقات حضوری قوی داشته باشیم باید این حمایت‌ها نسبت به برزیل دو برابر شود؛ چرا که در برزیل رقبای ما توقع خاصی از ما نداشتند ولی در استرالیا این گونه نیست.

سرمربی تیم ملی در ادامه افزود: بازیکنان در این اردو ثابت کردند اگر فرصت کار کردن و آماده‌سازی صحیح و مناسب را داشته باشند می‌توانند باعث افتخار این مردم شوند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
تیم ملی با تک‌گل آزمون بنفیکا را برد
اسامی محرومان یک‌ شانزدهم جام حذفی اعلام شد
بازیكن پرسپولیس در كنار همسر و پسرش + عكس
آسیب دیدگی ژیرو زودتر بهبود می یابد! + تصاویر
تیم ملی پنجشنبه صبح به تهران می‌رسد