کاشانی
مدیر تیم فوتبال امید گفت: کارلوس کی‌روش در نشت امروز کمیته فنی حضور پیدا کرد و نظرات فنی‌اش را گفت و قرار شد تا با جمع‌ بندی همه نظرات و شرایط موجود، تصمیم مناسبی برای تیم امید بگیریم.
حبیب کاشانی پس از جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز با سرمربی تیم ملی خوب و مثبت بود و نظرات کی‌روش را درباره وینگادا شنیدیم و قرار شد اگر قرار است سرمربی جدیدی برای تیم ملی امید انتخاب شود، این فرد مربی توانمند و جایگزین خوبی برای وینگادا باشد.

کاشانی افزود: بررسی‌های مفصلی درباره عملکرد تیم امید در کمیته فنی صورت گرفته بود و در این جلسه کارلوس کی‌روش حضور پیدا کرد و نظرات فنی‌اش را به حضار گفت و قرار شد تا ما با جمع‌بندی همه نظرات و شرایط موجود، تصمیم مناسبی برای تیم امید بگیریم.

وی تاکید کرد: نباید فرصت را برای تیم امید از دست بدهیم. اگر وینگادا را برمی‌داریم او یک وینگادای موفق است که تیمش در المپیک چهارم شد. باید مربیان خوبی جانشین او شوند.

کاشانی در پاسخ به اینکه آیا به قطع همکاری با وینگادا رسیدید گفت: این بحث نبود چرا که کمیته فنی پیش از این درباره این موضوع بحث‌های مفصلی انجام داد و ما نقطه نظرات وینگادا را هم از طریق کارلوس کی‌روش شنیدیم چون وینگادا نتوانسته بود به ایران بیاید. او به خاطر دو مشکل به ایران نیامد. مشکل اول درگیری این مربی با موضوع انحصار وراثت مربوط به خانواده‌اش است و مشکل دوم مشکل مالیاتی این مربی بود. ظاهرا او یک بدهی 500 میلیون تومانی مالیاتی برای این مربی وجود دارد که 100 میلیون از آن پرداخت شده است و مابقی قرار بوده 24 تیرماه پرداخت شود که علیرضا رحیمی مدیرعامل وقت پرسپولیس این زمان را دو ماه تمدید کرده بود و نهایتا بعد از آن فدراسیون تا 15 مهر آن را تمدید کرد بنابراین او ممنوع‌الورود بود.

حبیب‌ کاشانی در پاسخ به این که گزینه‌های جانشینی وینگادا چه کسانی هستند، گفت: درباره دو سری مربی در این جلسه صحبت شد که یک دسته مربیان باتجربه داخلی و دسته دیگر مربیان جوان بودند. قطعا کسی که آلترناتیو سرمربی تیم امید است باید از مربیان لیگ برتری باشد. نمی‌توانیم هدایت تیم را مثلا به کسی که تیمی ندارد، بدهیم.

کاشانی با بیان اینکه افشین قطبی به هیچ وجه جزو گزینه‌های هدایت تیم امید نیست، در پاسخ به اینکه آیا ممکن است سرمربی خارجی برای تیم امید انتخاب شود، تصریح کرد: با توجه به شرایطی که داریم و فرصت محدودی که پیش روی ماست فابیو کاپلو و یوآخیم لوو هم نمی‌توانند کمکی به این تیم بکنند چون از فوتبال ایران شناختی ندارند و کسب این شناخت نیازمند زمان است. البته مربیان خارجی هستند که این شناخت را دارند.

وی در واکنش به اینکه آیا زلاتکو کرانچار یا علی دایی هم جزو گزینه‌ها هستند، گفت: زلاتکو کرانچار هم می‌تواند جزو گزینه‌ها باشد اما بحث علی دایی به هیچ وجه مطرح نیست.

کاشانی با بیان این که برآیند عملکرد وینگادا مثبت نبوده است، گفت: ما خواستیم چرایی این موضوع در جلسه کمیته فنی مشخص شود که وینگادا نیامد. اخلاقا باید به او احترام می‌گذاشتیم و حرف‌هایش را می‌شنیدیم. در هر حال اگر قرار باشد او جدا شود باید جدایی مسالمت‌آمیز و همراه با احترام باشد. جامعه ما کارنامه وینگادا را می‌بیند و اگر 80 را برمی‌دارید، باید 90 را جایش بگذارید نه اینکه به دنبال مربی با عدد 20 بگردید.

کاشانی در پاسخ به اینکه ظاهرا علی کفاشیان و کارلوس کی‌روش مخالف جدایی وینگادا هستند، گفت: کفاشیان در جلسه به کی‌روش گفت که کاشانی برای کمک به تیم امید آمده است و کفاشیان نظرش را منوط به نظر کمیته فنی عنوان کرد و کی‌روش هم به هیچ وجه نگفت وینگادا برود یا بماند. او دلایل و توضیحات وینگادا را در جلسه مطرح کرد و نقطه نظرات خودش را هم داشت. او معتقد بود مدیریت و مربی تیم امید باید کیفیت بالایی داشته باشد و با برنامه‌های تیم ملی به شکل خوبی پیش رود. به طور مثال ایشان گفته است وقتی اردویی برگزار می‌کنید اما بازیکنان به صورت کامل در آن نیستند چه فایده‌ای دارد یا اینکه ایشان گفته بودند در یکی از تورنمنت‌ها سن واقعی بازیکنان را نمی‌دانستند و مسائلی از این دست.

کاشانی گفت: مردم نگران برنامه‌های تیم امید نباشند چون اردوها برگزار می‌شود و زمان‌بندی تعیین شده را نمی‌توان تغییر داد. هر مربی‌ای که در این تیم کار کند باید طبق این چارچوب عمل کند. شاید تورنمنتی حذف و تورنمنتی دیگر جانشین آن شود اما به خاطر برنامه‌های لیگ و تیم ملی زمان‌بندی‌ها را نمی‌توان تغییر داد.

مدیر تیم امید در پاسخ به این که بالاخره چه زمانی تکلیف کادرفنی این تیم مشخص می‌شود، گفت: همان طور که گفتم نظر کمیته فنی برای ادامه همکاری با وینگادا مساعد نیست و بحث‌های مختلفی هم در این زمینه مطرح شده است. ما در این باره جمع‌بندی لازم را انجام داده‌ایم اما بر اساس قوانین، این موضوع باید در هیات رییسه فدراسیون هم مطرح شود و بعد از آن تصمیم قطعی را بگیریم.

وی در پاسخ به اینکه آیا قول صعود تیم ملی امید به بازی‌های ریودوژانیرو را پس از 40 سال می‌دهد، گفت: تمام تلاشم را می‌کنم تا شرایط خوبی برای این تیم فراهم کنیم و آدمی نیستم که قول بدهم و عمل نکنم. ما اول باید اقدامات را عملی کنیم و بعد دقیق‌تر بتوانیم درباره آینده تیم امید صحبت کنیم.

کاشانی در پایان عنوان کرد که الان به ملاقات فرمانده ناجا می‌رود تا درباره حل مشکل خروج از کشور بازیکنان امید با او صحبت کند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
کاشانی مدیر تیم امید شد
افتتاح گالری جواهرات همسر علی دایی + تصاویر
ورزشکار زن در تیم مردان + عکس
کودکی فرزاد و فرهاد مجیدی + عکس
تقدیر از فردوسی‌پور در جشنواره گزارش یک نگرانی + تصاویر