کی‌روش
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید در رابطه با عملکرد وینگادا اظهارنظری نمی‌کند.
کارلوس کی‌روش درباره جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: جلسه امروز در رابطه با بررسی برنامه‌های آینده تیم ملی امید بود. کمیته فنی امروز این فرصت را در اختیار من قرار داد تا نقطه نظراتم را راجع به برنامه‌های تیم ملی امید ارائه کنم و آنها هم نقطه نظرات خود را بیان کردند.

وی افزود: با توجه به تجربه کاری که دارم نظراتم را برای آماده‌سازی تیم ملی در راه المپیک ریو اعلام کردم. البته درباره مربی هم در این جلسه بحث شد و چون من خودم یک مربی هستم، دوست نداشتم در رابطه با این مباحث اظهارنظری کنم. این وظیفه من نیست که در مورد همکار خودم که یک مربی است، نقطه نظراتم را بیان کنم.

کی‌روش همچنین گفت:‌ اما از جانب خودم که تخصصم است درباره سیستم و نوع آماده‌سازی و همین طور شیوه انتخاب بازیکنان هرگونه همکاری فدراسیون بخواهد انجام می‌دهم چون این تخصص من است.

کارلوس کی‌روش در پاسخ به این پرسش که آیا نظرش این بوده است که نلو وینگادا سرمربی تیم ملی امید باقی بماند، گفت: خیر، من هیچ صحبتی درباره ماندن یا رفتن وینگادا نکردم چون این موضوع جزو وظایف من نیست. من نظراتم را درباره سیستم، متد و چگونگی آماده‌سازی تیم ملی مطرح کردم. هیچ گاه نظر من را درباره مربی دیگر نخواهید شنید چون هیچ مربی نباید درباره مربی دیگر صحبت کند.

وی ادامه داد: الان برای من مهم‌ترین مسئله، مسائل تیم ملی بزرگسالان است چون به اندازه کافی با مسائلی روبه‌رو هستیم. برای من مهم‌ترین صحبت‌ها صحبت درباره تیم ملی بزرگسالان است.

کی‌روش درباره اردوهای تیم ملی نیز اظهار کرد: ما طبق روال همیشه مشغول کار هستیم تا برنامه‌ها را به جلو ببریم. برای برگزاری اردوی آبان‌ماه همه چیز آماده است. بازی با کره جنوبی در تهران برگزار می‌شود و در تلاش هستیم تا یک بازی تدارکاتی دیگر را هم هماهنگ کنیم. در آبان‌ماه یک زمان فیفا دی دیگر هم وجود دارد که امیدواریم در آن زمان هم بازی دیگری غیر از بازی با کره جنوبی انجام دهیم. برنامه کوتاه مدت تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های استرالیا، آماده و تقریبا همه چیز هماهنگ شده است.

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه برای بازی تدارکاتی با آفریقای جنوبی منتظر صعود این تیم در جام ملت‌های آفریقا هستیم، اظهار کرد: تکلیف تیم‌های آفریقایی از جمله آفریقای جنوبی در ماه نوامبر مشخص می‌شود و این تیم احتمال زیاد به این مسابقه‌ها راه پیدا می‌کند و ما امیدواریم بتوانیم با آفریقای جنوبی در آنجا بازی کنیم. اردوی آفریقا برای ما بسیار خوب خواهد بود چون آب و هوای مساعدی شبیه به استرالیا دارد و امکانات تمرینی هم در آنجا مهیاست.

کارلوس کی‌روش درباره اردوی آفریقای جنوبی ادامه داد: همانطور که گفتم تجهیزات و امکانات خوبی در آنجا وجود دارد و نوع بازی‌هایی که آنجا انجام می‌دهیم هم برای‌مان بسیار ارزشمند خواهد بود؛ چرا که بازیکنان آفریقایی استایلی شبیه بازیکنان عربی دارند. بعد از اردوی آفریقا یک بازی دوستانه در تهران خواهیم داشت و بعد از آن هم با عراق در استرالیا بازی می‌کنیم و در انتها آماده بازی‌های مرحله گروهی جام ملت‌ها می‌شویم.

کی‌روش در پاسخ به اینکه با توجه به شکستی که کره جنوبی در تهران مقابل تیم ایران متحمل شد آیا خبر دارید کره‌ای‌ها با چه برنامه و تدابیری برای بازی با ایران وارد تهران می‌شوند گفت: بله تمام تیم‌های آسیایی جام ملت‌ها را بسیار جدی گرفته‌اند. این بازی‌ها برای کره جنوبی هم در کنار قطر، امارات و بحرین، اهمیت زیادی دارد و از این رو برایشان مهم است که می‌خواهند با ایران در تهران بازی کنند. ما هم دقیقا همین کار را می‌کنیم و آماده‌سازی برای جام ملت‌ها را بسیار جدی گرفته‌ایم و جزئیات کامل را رعایت می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مسابقه‌های جام خلیج فارس را رصد می‌کنید گفت: تصمیم بنده این است که "اوسیانو کروز" دستیارم را به این رقابت‌ها بفرستم و بعد از بازی با کره خودم هم برای بررسی شرایط تیم‌ها به آنجا بروم.

کی‌روش درباره سفرش به مالزی نیز گفت: جلسه‌هایی از سوی فیفا ترتیب داده شده که جهت آنالیز بازی‌های جام جهانی 2014 است و من به آنجا می‌روم ببینم چه می‌خواهند به ما بگویند.

سرمربی تیم ملی در پایان در پاسخ به اینکه آیا مدیر رسانه‌ای برای تیم ملی انتخاب خواهد کرد، گفت: این تصمیم بر عهده فدراسیون است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
کی‌روش: بعضی‌ها مخل آسایش تیم ملی شده‌اند
افتتاح گالری جواهرات همسر علی دایی + تصاویر
ورزشکار زن در تیم مردان + عکس
کودکی فرزاد و فرهاد مجیدی + عکس
تقدیر از فردوسی‌پور در جشنواره گزارش یک نگرانی + تصاویر