کی‌روش
کارلوس کی‌روش گفت: فرصت بازی با اروگوئه، پاراگوئه و کاستاریکا را نداشتیم و امیدوارم بازی با کره محک خوبی برای ایران باشد.
سرمربی تیم ملی فوتبال در نشست خبری پیش از بازی دوستانه با کره‌جنوبی گفت: در درجه اول خیر مقدم عرض می‌کنم به اصحاب رسانه به خصوص خبرنگاران کره‌ای که از کشورشان به ایران آمدند و خوشحالیم که مقابل تیم کره جنوبی بازی تدارکاتی خواهیم داشت. کره کنار ژاپن از بهترین تیم‌های آسیا هستند. ما فرصت این را نداشتیم که با تیم‌های اروگوئه، پاراگوئه و کاستاریکا بازی کنیم. بنابراین با کره جنوبی به عنوان یک تیم آسیایی بازی می‌کنیم و فکر می‌کنم محک خوبی برای ما باشد.

کی‌روش در پاسخ به اینکه با توجه به صحبت‌های سرمربی کره جنوبی در نشست خبری که عنوان کرد خوشحالیم مقابل تیم ایران که در رنکینگ فیفا به عنوان تیم اول آسیا جای دارد، قرار می‌گیریم، از این زاویه شما چه ارزیابی از دیدار با کره جنوبی دارید تصریح کرد: باید ببینیم این موضوع از چه زاویه‌ای دیده می‌شود. در بازی فوتبال رنکینگ و امتیازاتی که دو تیم دارند، اهمیتی ندارد. در فوتبال واقعیات مهم است و واقعیات این مسابقه به عملکرد کره در جام جهانی گذشته و جام‌های قبلی برمی گردد و همین طور تعداد بازیکنانی که این تیم در لیگ‌های خارجی دارد. کره 4 یا 5 بازیکن در لیگ آلمان و چند بازیکن در لیگ انگلستان دارد. هر دو تیم برای حضور در جام ملت‌های آسیا آماده می‌شوند و برای همین ایران و کره دست در دست هم داده و مقابل یکدیگر بازی می‌کنند تا به آمادگی و پیشرفت بیشتری برسند.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به اینکه آیا در مسابقه فردا از بازیکنان جوان استفاده می‌کنید و با استفاده از آن‌ها چه پیامی برای بازیکنان‌تان خواهید داشت، گفت: ما گروهی 13 – 14 نفره از بازیکنان را در اختیار داریم که در جام جهانی بازی کرده‌اند و جزو نفرات ما در جام ملت‌های آسیا هم خواهند بود. ما در جام ملت‌ها هم باید از این بازیکنان استفاده کنیم. فرصت زیادی نیست که من بخواهم از بازیکنانی که در برزیل برای ما بازی کردند، در جام ملت‌ها دیگر استفاده نکنم. از طرفی فرصت زیادی هم برای بازی‌های تدارکاتی بیشتر نیست و بنابراین باید به جوان‌ها هم میدان داد. ما باید صبر کنیم و جریان بازی ایران و کره را ببینیم و طبق آن از نفرات مختلف استفاده کنیم.

وی افزود: بازیکنانی چون مرتضی پورعلی‌گنجی، سروش رفیعی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و وریا غفوری کسانی هستند که باید به آن‌ها فرصت حضور داد. ما بازی‌های مهمی مقابل قطر، امارات و بحرین در مرحله گروهی جام ملت‌ها داریم و باید تیم قدرتمندی را از مجموعه‌ای از بازیکنان بسازیم. قطعا اگر امکانش باشد چنین فرصتی را به بازیکنان می‌دهیم.

کی‌روش در پاسخ به اینکه "با توجه به دو شکست اخیری که کره جنوبی مقابل ایران داشت و آن مسابقه با حواشی هم همراه شد، اکنون بازی ایران و کره از نگاه رسانه‌ها بویژه رسانه‌های کره‌ای یک بازی حیثیتی تلقی می‌شود، با توجه به این مسئله آیا تلقی شما از بازی فردا صرفا یک مسابقه دوستانه است یا برای کسب پیروزی از هر تاکتیکی استفاده می‌کنید" گفت: هر دو بازی گذشته‌ای که ایران مقابل کره جنوبی داشت، بسیار احساسی بود اما گذشته‌ها دیگر گذشته است. در فوتبال هیچ دو بازی شبیه به هم نیست. منصفانه است اگر بگوییم سرمربی کره جنوبی در دو بازی اخیر اشتباهاتی داشت. من و بازیکنان هر دو تیم هم در آن زمان اشتباهاتی داشتیم اما الان مهم است که متحدانه دست در دست هم مقابل یکدیگر بازی کنیم تا پیشرفت کنیم و آماده‌سازی خوبی برای ما رقم خورد.

سرمربی تیم ملی افزود: تکرار می‌کنم دلیل پذیرفتن کره جنوبی به عنوان یک حریف تدارکاتی این است که ما برای پیشرفت و یادگیری باید مقابل تیم‌های قوی مانند کره جنوبی بازی کنیم، در غیر این صورت رشدی نخواهیم داشت.

کی‌روش همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار کره‌ای مبنی بر اینکه به خاطر اتفاقاتی که در دو بازی اخیر ایران و کره افتاد هواداران کره‌ای رابطه دوستانه‌ای با تیم ایران و سرمربی‌اش نداشتند اما اکنون صحبت‌های شما به گونه‌ی دیگری است و با این صحبت‌ها چه پیامی برای هواداران فوتبال کره جنوبی دارید گفت: حرف‌های قبلی‌ام را تکرار می‌کنم که اتفاقات قبلی در گذشته بوده و دیگر نمی‌خواهیم تکرار شود. همان طور که می‌دانید اتفاقات آن زمان به گونه‌ای بود که بعدها هواداران فوتبال کره هم حتما متوجه شدند که فیفا بعد از بررسی آن موارد، هیچ شک و شبهه‌ای پیدا نکرد که بخواهد من یا تیم ایران را محکوم کند.

کی‌روش با تاکید بر اینکه فوتبال یک جنگ است، ادامه داد: من تجربه 34 سال مربیگری را دارم. فوتبال جنگ است و باید آدم‌های حرفه‌ای در آن حضور داشته باشند تا عملکردشان به گونه‌ای باشد که نهایتا موجب لذت‌بخشی و سرگرمی طرفداران فوتبال شود. همان طور که گفتم من خودم از عملکردم در آن زمان رضایت نداشتم و فکر می‌کنم سرمربی وقت کره جنوبی هم از خودش و افکارش راضی نبوده است.

کی‌روش با بیان اینکه بازی فردای ایران و کره جنوبی دو دلیل روشن دارد، تاکید کرد: دلیل اول این است که اتفاقات گذشته نباید رخ می‌داد و دلیل دوم هم اینکه مطمئنم مقامات فدراسیون‌های ایران و کره جنوبی، کادرفنی تیم‌های ملی کنونی، تیم‌های ملی دو کشور و همین طور بازیکنان هدف اصلی‌شان از رویارویی مقابل هم، انجام یک بازی خوب و رضایت‌بخش است که ضمن آماده کردن هر دو تیم برای حضور در جام ملت‌ها، باعث سرگرمی و خوشحالی مردم‌شان هم بشوند.

سرمربی تیم ملی در ادامه این نشست در پاسخ به اینکه با توجه به امکانات و روند آماده‌سازی دو تیم ایران و کره جنوبی، فکر می‌کنید کدام یک از دو تیم در جام ملت‌های آسیا موفق‌تر باشند، اظهار کرد: اکنون چطور می‌توانم از این موضوع خبر داشته باشم؟ بنا بر منابع و امکاناتی که ما داریم و همین طور مشکلاتی که در مقابل ما وجود داشته است شرایط ایران و کره جنوبی را نمی‌توان با هم مقایسه کرد. از این منظر که ما بازی‌های تدارکاتی کافی نداشتیم و زمین‌های خوبی هم در اختیارمان نبوده است شرایط ما با کره جنوبی قابل قیاس نیست. کره امکانات بیشتر و بازیکنان لژیونر بیشتری دارد اما در عین حال وقتی تیم ملی این کشور به ایران آمد، ما بهترین زمین‌مان را در اختیارشان گذاشتیم. داشته‌های ما همین است اما با این وجود من و بازیکنانم تلاش می‌کنیم تا بهترین عملکردمان را نشان دهیم. با شرایطی که ایران دارد، موفقیت ما در جام ملت‌ها مثل شعبده‌بازی است! ما با این منابع و امکاناتی که در اختیار داریم، باید در جام ملت‌ها شعبده‌بازی کنیم تا موفق شویم!

وی با بیان این که در فوتبال هر اتفاقی می‌تواند بیفتد و همین موضوع باعث جذابیت آن شده است، ادامه داد: حتما باید به این نکته اشاره کنیم که فوتبال زیبایی‌ها و جذابیت‌های خودش را دارد و اتفاقات پیش‌بینی نشده باعث پرطرفدار بودن این رشته شده است. ممکن است یک روزی تیم رئال مادرید در وضعیت مناسبی قرار نداشته باشد و همان موقع مقابل سویایی قرار گیرد که در وضع مناسبی قرار دارد. شاید در چنین مسابقه‌ای سویا بتواند پیروز شود یا این که در انگلستان تیم فولام یا کوئینزپارک رنجرز در روز مناسب‌شان مقابل منچستریونایتد یا منچسترسیتی که در وضعیت نامناسبی قرار دارند، پیروز شوند. این‌هاست که فوتبال را زیبا و جذاب می‌کند. من تنها یک مطلب را به بازیکنانم گفتم. این که وقتی جلوی نیجریه، آرژانتین یا ژاپن و تیم‌های قدرتمند دیگر قرار می‌گیرید، باید چمن را ببویید و بخورید!

کی‌روش به اتفاق جالبی که در تمرین امروز رخ داده اشاره کرد و در پایان گفت: می‌دانید ما امروز در زمین استادیوم چه کرده‌ایم؟! امروز در تمرین من و تک تک بازیکنانم مقداری از چمن استادیوم را کندیم، آن را مزه مزه کرده و جویدیم و اتفاقا خوشمزه هم بود! برای موفقیت باید جنگید و با این تشبیه چمن را خورد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
ایران و کره جنوبی؛ بازگشت هیجان به آزادی
جملات تكان دهنده علی دایی پس از درگذشت پاشایی
تصاویری از فرهاد مجیدی و مرتضی پاشایی در کنار هم
موهای عجیب پسر قلعه نویی + عکس
هدیه گرانقیمت کاسیاس به همسرش + عکس