کی‌روش
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: از توجیه‌های نادرست مربی در حد اشتیلیکه سورپرایز شدم و گل ما سالم بود و نتیجه می‌توانست به سود هر یک از دو تیم باشد.
دیدار تدارکاتی تیم های ایران و کره جنوبی با برتری یک بر صفر شاگردان کی‌روش به پایان رسید. تک گل این دیدار را سردار آزمون در دقیقه 82 به ثمر رساند.

کارلوس کی‌روش در نشست خبری پس از مسابقه دیدار دوستانه ایران و کره چندان خوشحال به نظر نمی‌رسید اما در عین حال گفت: فکر می‌کنم بازی خوبی برای هر دو تیم بود. بازی سخت و چالش‌انگیزی میان بازیکنان ایجاد شد و فکر می‌کنم یک دیدار سخت برای هر دو تیم بود.

وی افزود: نتیجه این بازی چندان مهم نبود و مهم این است که ما بازی خوبی انجام دادیم و این که یاد بگیریم چطور مقابل هم بازی کنیم. کره این فرصت را به ما داد تا پاسکاری‌های خوبی در زمین داشته باشیم و البته به جوان‌ها فرصت دهیم تا خودشان را نشان دهند.

کی‌روش در پاسخ به این که "اشتیلیکه" سرمربی کره معتقد بود، داوری عامل شکست این تیم مقابل ایران شده است گفت: بسیار سورپرایز و شگفت‌زده هستم از اینکه مربی‌ای مثل اشتیلیکه امروز این حرف‌ها را می‌زند! گلی که ما زدیم کاملا پاک و درست بود و اگر بخواهیم درباره داوری صحبت کنیم پنالتی‌ای که داوری برای ما نگرفت هم وجود دارد. من واقعا سورپرایز هستم مربی‌ای در حد اشتیلیکه این طور حرف می‌زند. اینکه تقصیر شکست را به گردن داور بیندازیم اصلا توجیه درستی نیست.

کی‌روش گفت: البته این صحبت من درباره بازی امروز است و فکر می‌کنم باید به بازیکنان هر دو تیم به خاطر سخت‌کوشی‌شان در زمین تبریک بگوییم. نتیجه این بازی می‌توانست به سود هر یک از دو تیم ایران و کره باشد.

کی‌روش در ادامه این نشست در واکنش به این که شما در جام‌جهانی این قدر هیجان زده نبودید، تنها گفت که هیچ صحبتی در این باره ندارد.

او در پاسخ به سوال خبرنگار کره‌ای مبنی بر این که مهاجمان تیم کشورشان در بازی با ایران موقعیت‌های گلزنی زیادی را از دست داده‌اند و باید به گل می‌رسیدند، گفت: این جزئی از فوتبال است که ممکن است شما به گل برسید یا نرسید. شکی نیست که کره‌ای‌ها فرصت‌های گلزنی متعددی داشتند. کره بازیکنان فوق‌العاده‌ای دارد و تیم ایران هم بازیکنان خوبی دارد اما این بازی یک مسابقه احساسی بود و بازیکنان فشار زیادی را تحمل می‌کردند. نتیجه این مسابقه می‌توانست تساوی باشد یا برد هر یک از دو تیم.

وی در واکنش به سوال خبرنگار کره‌ای که گفت سرمربی تیم کره عنوان کرده که ایران را در استرالیا ملاقات خواهد کرد گفت: ما هم دوست داریم مقابل کره قرار بگیریم. من به خودم افتخار می‌کنم که چنین بازیکنان خوبی دارم. وقتی ایران، ژاپن و کره جنوبی از بهترین‌های فوتبال این قاره هستند چرا با یکدیگر بازی نکنند؟ چرا ما باید چنین فرصتی را از دست بدهیم؟ هیچ شکی نیست که ژاپن و کره دو تیم از بهترین‌های آسیا هستند. ما هم از آنها تشکر می‌کنیم که فرصت بازی با این تیم را فراهم کردند و امیدوارم این فرصت بار دیگر فراهم شود و ما باز هم مقابل هم بازی کنیم.

کی‌روش خطاب به خبرنگاران کره‌ای گفت: شما کره‌ای‌ها منابع مالی کامل دارید. دچار تحریم نیستید. زمین‌های خوب دارید. از تجربه جام جهانی 2002 بهره می‌برید. لژیونرهایی دارید که در فوتبال آلمان و انگلیس بازی می‌کنند پس باور کنید ما فرصت بازی برابر کره جنوبی را از دست نمی‌دهیم چون از این تیم چیزی یاد می‌گیریم.

کی‌روش در واکنش به اینکه سرمربی تیم کره تاکید می‌کرده ما با ایران در جام ملت‌ها بازی می‌کنیم و آنها را حتما شکست می‌دهیم، گفت: تکرار می‌کنم که دیگر نمی‌خواهم درباره اشتیلیکه صحبت کنم. دفعه آخری که من درباره او صحبت کردم مشکلاتی برایم ایجاد شد. اشتیلیکه مربی باتجربه‌ای است که بهتر است مسائل خودش را مدیریت کند و اجازه بدهد من هم مسائلم را مدیریت کنم چون به اندازه کافی بار روی دوشم هست.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به اینکه با استفاده از بازیکنان جوان چه پیامی به آن‌ها داشتید، اظهار کرد: همان طور که قبلا گفتم بازی با کره بهترین فرصت برای ما قبل از جام ملت‌ها بود و نمی‌توانستم از آن برای میدان دادن به جوان‌ها چشم‌پوشی کنم. ما فرصت بازی با اروگوئه، پاراگوئه و کاستاریکا را نداشتیم و باید از موقعیت کنونی استفاده می‌کردیم. تیم ما بازیکنان جوان توانمندی چون قوچان‌نژاد، دژآگه، حاج صفی و ... دارد که تجربه چند سال حضور در تیم ملی دارند. همین طور بازیکنان جوانی مثل جهانبخش و آزمون که در تیم ملی جوانان هم تجربیات بین‌المللی کسب کرده‌اند. سروش رفیعی‌پور، پورعلی‌گنجی و ... از بازیکنان جوان و آینده‌دار تیم ما هستند. از عملکرد آن‌ها در تیم ملی راضی هستم.

کی‌روش بار دیگر خطاب به خبرنگاران کره‌ای گفت: باز هم از صمیم قلب از طرف طرفداران فوتبال در ایران و تیم ملی ایران از تیم کره جنوبی تشکر می‌کنم برای اینکه به ایران آمدند و به ما در راه آماده‌سازی برای جام ملت‌ها کمک کردند. از شما می‌خواهم این پیغام را به فدراسیون کره جنوبی و هواداران فوتبال و نیز مردم کشورتان برسانید.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
نتیجه دیدار ایران و کره جنوبی
خاکسپاری شبانه مرتضی پاشایی با حضور میناوند + تصاویر
شیث رضایی در تشییع جنازه مرتضی پاشایی + عکس
بازیكن جوان استقلال اسم نامزدش را خالكوبی کرد + عكس
آقای گل لیگ برتر پدر شد + عکس