بازتاب پیروزی‌ ایران
پیروزی یک بر صفر ایران برابر کره در رسانه‌های ورزشی جهان بازتاب داشت.
تیم ملی فوتبال ایران سه‌شنبه شب در تهران میزبان کره جنوبی بود که موفق شد با تک گل سردار آزمون صاحب برتری شود. این سومین پیروزی پیاپی ایران برابر کره جنوبی است که در رسانه‌های ورزشی جهان بازتاب داشت.

پایگاه اینترنتی AFC

پایگاه اینترنتی کنفدراسیون فوتبال آسیا پیروزی ایران برابر کره جنوبی را بردی روحیه‌بخش برای شاگردان کارلوس کی‌روش توصیف کرد و نوشت: سردار آزمون، مهاجم جوان ایرانی موفق شد اولین گل ملی‌اش را در حالی به ثمر برساند که در اواسط نیمه دوم به میدان آمد. نیمه نخست کره تیم برتر میدان بود ولی نتوانست برتری‌اش را بر ایران با زدن گل تکمیل کند. در نیمه دوم ایران کمی بر بازی مسلط شد و در حالی که هشت دقیقه‌ تا پایان بازی زمان باقی مانده بود سردار آزمون، مهاجم 19 ساله گل برتر ایران را به ثمر رساند.

این گل با عصبانیت سرمربی آلمانی کره جنوبی همراه بود. "اولی اشتیلیکه" معتقد بود روی دروازه‌بانش خطا صورت گرفته و داور باید این گل را مردود اعلام می‌کرد. در اواخر مسابقه بازیکنان دو تیم بازی درگیرانه ای را به نمایش گذاشتند و چندین بار با هم درگیر شدند تا نشان دهند بازی ایران و کره جنوبی فراتر از یک بازی دوستانه است. این هفتمین شکست کره در یازده بازی اخیرش بوده است. به نظر می‌رسد شاگردان اشتیلیکه هنوز تا رسیدن به تیم خوب فاصله دارد. ایران نیز که در صدر رده‌بندی برترین تیم‌های آسیاست، با این پیروزی صدرنشینی خودش را در فوتبال آسیا قبل از شروع جام ملت‌ها تثبیت کرد.

سایت اخبار روسیه

گلزنی سردار آزمون، لژیونر فوتبال ایران که در روبین‌کازان بازی می‌کند مورد توجه رسانه‌های روسی قرار گرفت. معتبرترین سایت فوتبالی روسیه با تمجید از سردار آزمون نوشت: مهاجم جوان روبین‌کازان در حالی که نزدیک به 20 دقیقه‌ در میدان بود توانست تاثیرگذار باشد و گل برتری ایران را برابر کره به ثمر برساند. او در سومین بازی ملی‌اش توانست اولین گل خود را ثبت کند.

سئول اسپورت

سایت سئول اسپورت نیز مانند اکثر سایت‌های کره‌ای با ناراحتی از شکست برابر ایران نوشت: بدبیاری‌های کره برابر ایران ادامه دارد. این سایت همچنین نوشت فوتبال کره با شکست برابر ایران همچنان در حسرت پیروزی در ورزشگاه آزادی ماند. کره هنوز نتوانسته در ورزشگاه آزادی، ایران را شکست دهد.

ساکر وی

پایگاه اینترنتی ساکر وی نیز بازی ایران برابر کره را، تقابل دو قدرت برتر آسیا توصیف کرد که شاگردان کی‌روش با درخشش علیرضا حقیقی، دروازه‌بان خود توانستند با پیروزی این بازی را به پایان برسانند. ساکر وی با تمجید از علیرضا حقیقی نوشت: دروازه‌بان ایرانی چندین نوبت مانع از گل زدن مهاجمان کره شد تا در شب درخشش این دروازه‌بان ایران برابر حریف خود صاحب برتری شود.

ژوگو

روزنامه‌ "ژوگوی" پرتغال نیز مانند رسانه‌های پرتغالی به نقش کارلوس کی‌روش در پیروزی تیم ملی ایران برابر کره جنوبی اشاره کرد و نوشت: ایران با هدایت کی‌روش 61 ساله توانست کره را در تهران شکست دهد. ایران که چندی پیش اردوی آمادگی اش را در اردوی پرتغال برگزار کرده بود، با پیروزی برابر کره جنوبی توانست اعتماد به نفسش را برای جام ملت‌های آسیا افزایش دهد.

سایت اخبار کره

سایت اخبار کره نیز اشتباه داوری را دلیل شکست کره برابر ایران دانست و نوشت شاگردان اشتیلیکه تا قبل از این که آزمون گلزنی کند تیم برتر میدان بودند ولی اشتباه داوری به کمک ایران آمد تا شاگردان کی‌روش سومین برد پیاپی‌شان را برابر کره جشن بگیرند. این آخرین دیدار کره جنوبی قبل از آغاز جام ملت‌های آسیا است. حالا باید منتظر بمانیم تا اشتیلیکه نفرات اعزامی به جام ملت‌های آسیا را معرفی کند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
نتیجه دیدار ایران و کره جنوبی
فتوشوت های پسر بکام برای مجله نیویورک تایمز + تصاویر
غذای رژیمی فردوسی پور! + عکس
فندق خانم مدافع پرسپولیس + عکس
مهاجم پرسپولیس در حال آشپزی + عکس