پنج دروازه‌بان برتر
سایت «One World Sport» دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران را یکی از پنج سنگربان برتر مسابقات جام ملت‌های آسیا 2015 دانست.
سایت «One World Sport» در گزارشی به معرفی پنج دروازه‌بان برتر رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2015 پرداخت و نوشت:‌ کم اهمیت دانستن نقش دروازه‌بان به خصوص در شرایط مسابقاتی مانند جام ملت‌های آسیا 2015 بسیار سخت است. در حالی که تنش و رقابت در این مسابقات بسیار بالا است، مردان زردپوش، سبزپوش یا نقره‌ای پوش می‌توانند تفاوت را در نتایج تیم‌ها رقم بزنند.

در این گزارش پنج دروازه‌بانی که می‌توانند در موفقیت تیمشان برای مسابقاتی که در استرالیا برگزار می‌شود، تأثیرگذار باشند را معرفی کرده‌ایم:

علیرضا حقیقی (ایران):

ایران تاریخچه‌ای از پرورش دروازه‌بانان بزرگ دارد. ناصر حجازی پس از درخشش در جام‌جهانی در سال 1978 در آستانه پیوستن به منچستریونایتد قرار گرفت. مهدی رحمتی در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی تا زمانی که با کارلوس کی‌روش اختلاف پیدا کرد، مرد اصلی دروازه‌ ایران بود و پس از آن رحمان احمدی در سه بازی آخر درون دروازه قرار گرفت و گلی دریافت نکرد.

با این حال در برزیل، علیرضا حقیقی درون دروازه ایران ایستاد و کارش را فوق‌العاده انجام داد. او در حال حاضر در پنافیل پرتغال بازی می‌کند و خط دفاعی را خیلی خوب سازماندهی می‌کند و زمانی که حریف پیش می‌آید، پشت سر هم توپ‌ها را مهار می‌کند. او در نوامبر مقابل کره‌جنوبی هم همین عملکرد خوب را به نمایش گذاشت. حقیقی بازیکن بزرگی برای ایران و احتمالا در این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا است. ایران خط دفاعی قدرتمندی دارد و یک دفاع مستحکم با تکیه بر یک دروازه‌بان قوی شکل می‌گیرد.

علی الحبسی (عمان):

دروازه‌بانان زیادی در آسیا وجود ندارند که تأثیری در لیگ‌های بزرگ داشته باشند اما علی الحبسی این کار را انجام داده است. او ترکیبی از بلندپروازی، اراده و استعداد است. الحبسی از آتش‌بازی در لیگ عمان به لیگ نروژ راه پیدا کرد. او در سال 2006 به عنوان برترین دروازه‌بان لیگ نروژ معرفی شد و سپس به بولتون واندررز در لیگ برتر انگلیس منتقل شد. او شانس خود را در جام یوفا امتحان کرد و عملکرد خوبش مقابل بایرن‌مونیخ شایعاتی را در خصوص انتقال وی به این تیم مطرح کرد. این اتفاق رخ نداد و او به ویگان اتلتیک رفت. الحبسی در حال حاضر به صورت قرضی در برایتون در لیگ دسته دوم انگلیس بازی می‌کند اما نمایش بسیار خوبی دارد. وی در حال حاضر 32 سال دارد و می‌تواند چند سال دیگر هم بازی کند. جام ملت‌های آسیا فرصت خوبی برای او است تا ادعایش را برای اینکه درواز‌ه‌بان شماره یک آسیا است، به اثبات برساند.

مت رایان (استرالیا):

استرالیا در چندین سال دروازه‌بان‌های با استعداد و خوبی را به دنیا معرفی کرده است. مارک بوسنیچ که در دهه 1990 به استون ویلا رفت و از آنجا راهی منچستریونایتد شد و مارک شوارتزر را می‌توان در استرالیا نام برد. وی در فولام و میدلزبورو نیز به میدان رفت و بیش از 100 بازی ملی در کارنامه دارد تا زمانی که در سال 2013 از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

در جام جهانی، مت رایان که دروازه‌بان خوبی در تیم کلاب بروژ بلژیک بود، در هر سه بازی استرالیا درون دروازه ایستاد. او عملکرد متوسطی در این مسابقات داشت و برخی معتقدند که حداقل می‌توانست روی یک یا دو گل دریافتی استرالیا از 11 گلی که در این مسابقات خورد، بهتر عمل کند. حضور ثابت در تیم باشگاهی و کمبود حضور میچ لانگراک، رقیب او در تیم بورسیا دورتموند، به او کمک کرد که مرد شماره یک دروازه کانگوروها باشد. او تنها 22 سال سن دارد و استرالیا به رایان نیاز دارد تا در این مسابقات عملکرد خوبی داشته باشد. در صورتی که او بتواند این کار را انجام دهد، می‌تواند حضورش درون دروازه استرالیا را برای سال‌ها تضمین کند.

ایجی کاواشیما (ژاپن):

یک دروازه‌بان دیگر که در اروپا بازی می‌کند و می‌تواند شهرتی در استرالیا به هم بزند یا اعتبار خودش را خدشه دار کند، ایجی کاواشیما است. برای کسی که بیش از 60 بازی ملی در کارنامه دارد و درست پیش از جام‌جهانی 2010 به تیم ملی راه یافت، کمی عجیب بود که در آفریقای جنوبی بدرخشد و سپس درخشش خود را در جام ملت‌های آسیا 2011 قطر ادامه دهد.

دروازه‌بان استانداردلیژ اخیرا بیشتر از اینکه درون دروازه تیمش عملکرد مقتدرانه‌ای داشته باشد، متزلزل نشان داده است. او در برزیل عملکرد خوبی نداشت اما با وجود اینکه به نظر می‌رسد سرمربی جدید به دنبال بازیکنان جدیدی است، این دروازه‌بان 32 ساله در پنج بازی از 6 مسابقه تیمش زیر نظر "خاویر آگیره" به میدان رفته است. با وجود تغییر ناگهانی سرمربی تیم ملی فوتبال ژاپن، کاواشیما مرد اصلی دروازه سامورایی‌ها خواهد بود. آیا او در استرالیا عملکرد 2010 را تکرار می‌کند یا 2014 را؟ اگر ژاپن می‌خواهد موفق‌ باشد، باید درخشش 2010 را از سنگربانش شاهد باشد.

رمزی صالح (فلسطین):

رویارویی با مدافع عنوان قهرمانی در اولین بازی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا می‌تواند به اندازه رام کردن یک حیوان درنده، هیجان‌انگیز باشد اما وقتی دروازه‌بانی مانند رمزی صالح داشته باشید، همیشه برای این کار شانس دارید. صالح که متولد مصر است، کارش را در سال 2000 آغاز کرد و از آن به بعد تأثیری همیشگی روی تیم داشته است.

او به عنوان دروازه‌بان می‌تواند فوق‌العاده باشد و مطمئنا می‌تواند توانایی‌هایش را در استرالیا محک بزند. چیزی که اهمیت بیشتری دارد؛ روش سازماندهی و مستحکم نگه داشتن خط دفاعی است. صالح با بیش از 100 بازی ملی، 34 ساله است که سن اوج بسیاری از دروازه‌بان‌ها است. پس این مسابقات برای او در زمان بسیار خوبی برگزار می‌شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:varzesh3.com


مطالب پیشنهادی :
عکس جدید علیرضا حقیقی در پرتغال
کریس رونالدو در کنار مادرش + عکس
کلیپس در فوتبال بانوان دردسرساز شد!
قهرمان کشتی جهان در حال واکس زدن کفش زائران + عکس
فابرگاس و همسرش آماده جشن کریسمس + عکس