شرایط عجیب تیم ملی
تیم ملی فوتبال ایران این روزها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند که شاید مهمترین آن بازیهای دوستانه و مشکل بازیکنان سرباز باشد.
تیم ملی فوتبال ایران در حالی که از امکانات تمرینی خوبی در آفریقای جنوبی بهره می برد، امروز برابر تیم کایزرچیف به میدان می رود؛ دیداری که با توجه به بازی دیروز صدرنشین لیگ آفریقای جنوبی ابهاماتی را به وجود آورد.

برای اینکه بدانیم دلیل انتخاب کایزرچیف چه بوده و چرا کادر فنی تیم ملی زیر بار انجام این بازی رفته بد نیست کمی به عقب برگردیم، به درست یک ماه قبل از جام جهانی. زمانی که کارلوس کی روش بدون اینکه بداند بعد از جام جهانی قراردادش تمدید می شود یا خیر، برنامه تیم ملی را برای جام ملتهای آسیا آماده کرد.

پس از اینکه جام جهانی تمام شد و تب جام ملتهای آسیا با تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی داغ شد، بحث اردوی آفریقای جنوبی هم بالا گرفت. بعضی از رسانه ها از برگزار نشدن این اردو به خاطر محدودیتهای مالی می گفتند و بعضی دیگر اعلام می کردند که با توجه به برنامه های کادرفنی هر طوری شده این اردو برگزار می شود. در همان روزها برخی اخبار از مذاکرات فدراسیون فوتبال ایران با کشورهایی مثل موزامبیک، تانزانیا، کنیا و آفریقای جنوبی حکایت داشت اما به خاطر مشکلات مالی و نامشخص بودن برگزاری قطعی این اردو، طرفهای مذاکره پا پس کشیدند.

کی روش همانطور که خودش گفته قصد داشت با انجام این بازیهای دوستانه بازیکنان را با سبک آفریقایی- عربی تیمهای حریف ایران در مرحله گروهی و به ویژه قطر آشنا کند اما به هر حال این اتفاق نیفتاد و به خاطر شرایط به وجود آمده تیم ملی تنها امروز به مصاف تیمی می رود که دیروز در لیگ آفریقای جنوبی به میدان رفته است. بدتر اینکه تیم ملی مجبور است به خاطر همین محدودیتها به هر ساز حریفان خود برقصد. مثلا اگر آنها بخواهند بازی دوستانه شان با تیم ملی ایران ساعت 11 صبح برگزار شود، گزینه دیگری پیش روی کادر فنی نیست و مجبور است این شرایط را بپذیرند و این وضعیت تاسف باری را در فاصله 23 روز تا آغاز جام ملتها برای تیم ملی ایجاد کرده است.

به هر حال اگر انتظار داریم که تیم ملی در جام ملتهای آسیا به موفقیت برسد، باید فکری به حال این مشکلات کرد وگرنه فوتبال ایران می ماند و سرخوردگی پس از حذف از این مسابقات.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
کایزرچیف حریف تیم ملی فوتبال شد
آرزوی علی دایی برای علی کریمی
علی دایی به دیدار کودکان مبتلا به ایدز رفت + عکس
معروف ترین ورزشکاران در برج العرب + تصاویر
ستاره سابق رئال مادرید در کنار تیم هنرمندان + تصاویر