جام جهانی 2022
شیخ سلمان الصباح رییس AFC اعلام کرده است که جام جهانی 2022 در ماه‌های نوامبر و دسامبر برگزار می‌شود تا با المپیک زمستانی برخورد نداشته باشد.
مسئولان فیفا در نظر دارند تا از همزمان شدن بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی 2022 با جام جهانی 2022 جلوگیری کنند. "شیخ سلمان الصباح" رییس AFC اعلام کرده است که بهترین ماه‌ها برای برگزاری جام جهانی نوامبر و دسامبر هستند.

طبق گزارش خبرگزاری شینهوا چین شیخ سلمان اعلام کرده است که مشکل برطرف شده. جام جهانی 2022 در ماه‌های نوامبر و دسامبر برگزار می‌شود زیرا در قطر لازم است که بازی‌ها در زمستان برگزار شوند. به دلیل دمای بالای هوا در تابستان، بازی‌های جام جهانی قطر باید در زمستان برگزار شود. پیش از این پیشنهاد شده بود که بازی‌ها در ماه‌های ژانویه و فوریه برگزار شود.

آلماتی و پکن که دو شهر نامزد میزبانی بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی 2022 هستند هر دو اعلام کرده‌اند که این بازی‌ها را در ماه فوریه برگزار خواهند کرد.

"سپ بلاتر" که در انتخابات 29 می زوریخ احتمالا دوباره به ریاست فیفا درمی‌آید با همزمان شدن المپیک و جام جهانی بسیار مخالف است زیرا معتقد است که رسانه‌ها و اسپانسرها که درگیر هر دو تورنمنت هستند دچار مشکل می‌شوند.

بلاتر ماه گذشته در این باره گفت: مطمئنا من به عنوان عضو IOC مخالف برگزاری همزمان المپیک زمستانی و جام جهانی هستم. این یک حقیقت است "توماس باخ" رییس IOC نیز در این باره گفته‌ است که در صورت برگزاری همزمان این بازی‌ها هیچ کدام موفق و پیروز نخواهند شد. همزمانی این بازی‌ها برای تماشاگران بین‌المللی مشکل ایجاد می‌کند و تمرکز مردم را به هم می‌ریزد. مدیریت هر دو برنامه در آن واحد سخت خواهد بود و در پایان هیچ برنده‌ای نخواهیم داشت.

با وجود اینکه اعلام شده بازی‌های جام جهانی در نوامبر و دسامبر برگزار می‌شوند. این خبر ممکن است لیگ‌های اروپایی را به اعتراض وادارد و در نهایت در تصمیم نهایی تاثیرگذار باشد. احتمالا نمایندگان اروپایی ماه‌های می و ژوئن را به عنوان زمان مناسب برای جام جهانی 2022 اعلام خواهند کرد.

شهر میزبان برای بازی‌های المپیک زمستانی در 31 جولای در کوالالامپور انتخاب خواهد شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
هلمکه مصدوم شد
تماشاگران تیم ملی عراق در جام ملت‌های آسیا + تصاویر
دردسر دروازه بان تیم ملی بانوان آمریکا به خاطر رفتار همسرش!
غول برره بادیگارد کی روش شد + عکس
پدیده تیم ملی در کنار مادر و برادرش + عکس