امارات و عراق
دیدار رده‌بندی شانزدهمین دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا جمعه ساعت 12:30 به وقت ایران با دیدار تیم‌های ملی فوتبال امارات و عراق پیگیری می‌شود.
این دو تیم که تا رسیدن به این مرحله هر کدام 5 بازی را انجام داده‌اند، پس از اینکه در مرحله نیمه نهایی مقابل حریفان خود شکست خوردند، برای رسیدن به عنوان سومی جام ملت‌های آسیا با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

اماراتی‌ها که برای موفقیت در این دوره از رقابت‌ها به صورت برنامه‌ریزی شده و مدون کار خود را پیش بردند، در مرحله گروهی جام با تیم‌های ملی فوتبال ایران، قطر و بحرین همگروه بودند. تیم ملی فوتبال امارات در دیدار ابتدایی خود مقابل قطر موفق شد یک شروع توفانی داشته باشد و با نتیجه 4 بر یک حریف خود را از پیش‌رو بردارد. آن‌ها در دومین دیدار خود نیز موفق شدند بحرین را با نتیجه 2 بر یک شکست دهند. هرچند در سومین دیدار مرحله گروهی در مقابل ایران تن به شکست یک بر صفر دادند تا به عنوان تیم دوم گروه به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها صعود کنند.

تیم ملی فوتبال امارات در مرحله یک چهارم نهایی مقابل تیم اول گروه چهارم یعنی ژاپن قرار گرفت و پس از اینکه این دیدار در 120 دقیقه بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید، این اماراتی‌ها بودند که موفق شدند سامورایی‌های آبی را با نتیجه 5 بر 4 در ضربات پنالتی شکست دهند و در این جام شگفتی‌ساز شوند.

حریف بعدی تیم ملی فوتبال امارات میزبان شانزدهمین دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، استرالیا بود. حریف قدرتمند امارات در این دوره از رقابت‌ها توانست نوار موفقیت اماراتی‌ها را پاره کند و با نتیجه 2 بر صفر آن‌ها را از پیش‌رو بردارد. استرالیایی‌ها در این دیدار بسیار موفق ظاهر شدند و در طول 90 دقیقه بازی میدان‌دار بودند.

اما در طرف دیگر تیم ملی فوتبال عراق که موفق شده بود در سال 2007 به مقام قهرمانی جام ملت‌های آسیا برسد، در این دوره چندان قدرتمند ظاهر نشد. آن‌ها در دیدار ابتدایی خود توانستند با گلی که در دقایق پایانی نیمه دوم بر اثر برخورد با پای مدافع اردن به ثمر رسید، حریف خود را با یک نتیجه شکننده از پیش رو بردارند. آن‌ها در دومین دیدار خود مقابل ژاپن تن به شکست یک بر صفر دادند و در تمام طول این دیدار تحت فشار حملات ژاپنی‌ها بودند.

تیم ملی فوتبال عراق که صعودش به مرحله بعد در دستان خودش بود، در دیدار سوم خود فلسطین نه چندان قدرتمند را پیش‌رو داشت. فلسطینی‌ها که در این دوره از رقابت‌ها اولین حضور خود در جام ملت‌های آسیا را تجربه می‌کردند، در این دیدار نسبت به سایر بازی‌های خود عملکرد بهتری داشتند و تنها دو گل از تیم ملی فوتبال عراق دریافت کردند.

عراقی‌ها در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم ملی فوتبال ایران رفتند. آن‌ها که پیش از شروع رقابت‌ها در یک دیدار دوستانه مقابل تیم ملی فوتبال ایران تن به شکست یک بر صفر داده بودند، در این دیدار موفق شدند ایران را شکست دهند. ایرانی‌ها که با نتیجه یک بر صفر در نیمه اول از حریف خود پیش بودند پس از اخراج مهرداد پولادی، مدافع چپ‌شان شرایط سختی را تجربه کردند و در یک بازی پرفشار و بسیار سنگین تا پایان 120 دقیقه به تساوی 3 بر 3 مقابل عراقی‌ها رضایت دادند.

سرنوشت این دیدار که در گروه عملکرد بهتر در ضربات پنالتی بود در نهایت به سود عراق به پایان رسید و آن‌ها موفق شدند با نتیجه 7 بر 6 در ضربات پنالتی ایران را شکست دهند.

حریف بعدی تیم ملی فوتبال عراق، کره جنوبی بود که در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف یکدیگر می رفتند. کره‌ای‌ها در یک بازی یک طرفه موفق شدند عراق را با دو گل از پیش‌رو بردارند و اجازه ندهند که قهرمان سال 2007 آسیا به مرحله فینال رقابت‌ها برسد.

دیدار رده‌بندی جام ملت‌های آسیا روز جمعه ساعت 12:30 به وقت ایران بین تیم‌های ملی فوتبال امارات متحده عربی و عراق برگزار خواهد شد و این در حالی است که تیم‌های ملی فوتبال استرالیا و کره جنوبی نیز روز شنبه ساعت 12:30 به وقت ایران برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
فغانی داور فینال جام ملت های آسیا شد
نیکی کریمی با لباس تیم فوتبال ملوان + عکس
ستاره رئال مادرید بازی والیبال همسرش را تماشا کرد + تصاویر
استقبال باشکوه گنبدی ها از سردار آزمون + تصاویر
فوتبالیست آلمانی مسلمان شد + عکس