نتیجه عراق و امارات
تیم ملی امارات با شکست عراق، عنوان سوم جام ملت‌های آسیا را به دست آورد.
دیدار رده‌بندی شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا جمعه میان دو تیم امارات و عراق برگزار شد که در نهایت امارات با نتیجه 3 بر 2 از سد حریفش گذشت و موفق به کسب عنوان سومی جام ملت‌های آسیا در سال 2015 شد.

در این دیدار که از ساعت 12:30 در ورزشگاه شهر نیوکاسل آغاز شده بود در ابتدا امارات در دقیقه 16 با گل "احمد خلیل" پیش افتاد. اما در ادامه این عراقی‌ها بودند که با گل "ولید سالم" نتیجه را به تساوی کشاندند.

در ادامه این بازی پایاپای درست در لحظات پایانی نیمه اول "امجد کلاف" گل دوم عراق را وارد دروازه امارات کرد تا عراقی‌ها با پیروزی 2 بر یک راهی رختکن شوند.

در آغاز نیمه دوم درست بعد از 6 دقیقه "احمد خلیل" گل دوم امارات را در دقیقه 51 به ثمر رساند تا همه چیز به تساوی کشیده شود.

اما حملات ادامه‌دار اماراتی‌ها سبب شد تا یک ضربه پنالتی در دقیقه 57 برای آن‌ها به دست بیاید و "علی مبخوط" کار را برای امارات 3 بر 2 کند.

تلاش عراقی‌ها در ادامه بازی ثمری نداشت و در نهایت این امارات بود که پیروز این میدان شد و عنوان سومی جام ملت‌های آسیا در سال 2015 را به دست آورد.

امارات در مرحله مقدماتی با تیم‌های ایران، بحرین و قطر همگروه بود که در دیدار نخست خود، با نتیجه 4 بر 1 قطر را شکست داد و در بازی دوم موفق شد بحرین را با نتیجه 2 بر یک از پیش رو بردارد.

اماراتی‌ها در دیدار سوم خود در مرحله گروهی با نتیجه یک بر صفر مغلوب ایران شدند تا به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا شوند. آنها در مرحله یک چهارم، کار بزرگی انجام دادند و موفق شدند در ضربات پنالتی ژاپن را شکست دهند و راهی مرحله نیمه نهایی شوند. اما شگفتی‌سازی اماراتی‌ها در مرحله نیمه نهایی با شکست 2 بر صفر از استرالیا متوقف شد تا این تیم دیدار رده‌بندی را مقابل عراق برگزار کند. این برای نخستین بار است که امارات عنوان سومی جام ملت‌ها را کسب می‌کند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
امارات و عراق نبردی برای سومی جام
نیکی کریمی با لباس تیم فوتبال ملوان + عکس
ستاره رئال مادرید بازی والیبال همسرش را تماشا کرد + تصاویر
استقبال باشکوه گنبدی ها از سردار آزمون + تصاویر
فوتبالیست آلمانی مسلمان شد + عکس