تغذیه رئالی‌ها
کارلو آنچلوتی از فرانچسکو آرالدی، متخصص تغذیه ورزشی، خواسته است تا برای افزایش کارایی فوتبالیست‌های رئال مادرید از تکنیک‌های تخصصی استفاده کند.
"آرالدی و آلبرتو دو لچی" که متخصص بیوشیمی هستند، اطلاعاتی راجع به برنامه غذایی مناسب برای تیم‌های اروپایی به روزنامه‌ "مارکا" دادند. "آولدی" در این باره به مارکا گفت: به صورت عادی برای یک ورزشکار لازم است که 50 تا 55 درصد غذایش را که کربوهیدرات، 25 تا 30 درصد غذایش را پروتئین و بقیه را چربی‌هایی مانند روغن زیتون و منابع دیگر تشکیل دهند. این ترکیب به یک ورزشکار کمک می‌کند تا کارایی خوبی داشته باشد . با این حال این ترکیب می‌تواند با توجه به برنامه ورزشی یک ورزشکار تغییر کند. هنگامی که تاکید بر تمرین‌های قدرتی باشد به پروتئین بیشتری احتیاج است، یعنی ورزشکار باید ماهی و گوشت بخورد. اگر تاکید بر ورزش‌های هوازی باشد باید کربوهیدرات بیشتری مصرف شود. برای مثال پاستا، برنج و غلات قابل استفاده هستند.

متخصصان تغذیه در برنابئو و والدبباس شرایط فیزیکی همه بازیکنان را با جزئیات دقیق بررسی می‌کنند. با این حال همیشه می‌توان با کمک یک برنامه نهایی تغیراتی در میزان پیشرفت بازیکنان ایجاد کرد. آنچلوتی تمام تلاش خود را می‌کند تا تیمش در بهترین شرایط باشد.

او علاوه بر این که به تغذیه مناسب بسیار معتقد است، به ریسک کمتر و گسترش حجم کار اعتقاد دارد. متخصصان روندی که آنچلوتی در پیش می‌گیرد را تایید می‌کنند و معتقدند که تغذیه و استراحت بازیکنان نقش اساسی در کارایی آنها دارد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
وزنه زدن احتمال ابتلا به سرطان را می‌کاهد
نکاتی برای بهتر دویدن
فواید دوش گرفتن بعد از تمرین
بازیكن جوان استقلال اسم نامزدش را خالكوبی کرد + عكس
آقای گل لیگ برتر پدر شد + عکس