حذف استقلال
استقلال ایران با شکست برابر الشباب عربستان در ریاض بخت خود را برای صعود به مرحله جذفی لیگ قهرمانان آسیا از دست داد و یک بازی مانده به پایان مرحله گروهی از این رقابت ها حذف شد.
دیدار تیم های استقلال ایران و الشباب عربستان در پنجمین روز از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با شکست دو بر یک استقلال به پایان رسید تا استقلال از صعود به مرحله حذفی رقابت ها بازبماند.

گل استقلال را آرش برهانی در دقیقه 47 و گل تساوی بازی را "فرناندو منگازو" در دقیقه 81 از روی نقطه پنالتی و گل دوم تیم عربستانی را "سعید الدوساری" در دقیقه 95 به ثمر رساندند.

با این نتیجه و با توجه به برتری الجزیره امارات برابر الریان قطر در دیگر دیدار این گروه، استقلال دیگر بختی برای صعود به مرحله بعدی رقابت ها ندارد. استقلال در آخرین دیدارش در این مرحله باید در تهران از الریان پذیرایی کند و الشباب در روز آخر در امارات به دیدار الجزیره می رود.

نیمه نخست دیدار نسبتا کم برخورد بود و دو تیم با احتیاط به سمت دروازه حریف حرکت می کردند. اما در نیمه دوم، بازی به مراتب گرم‌تر شد چرا که در همان دقایق ابتدایی این نیمه، استقلال به گل رسید و باعث شد که تیم میزبان برای جبران نتیجه به تکاپو بیفتد.

دقیقه 47؛ الشباب صفر - استقلال یک

حرکت خوب و سریع خسرو حیدری و سانتر زیبای او به داخل محوطه جریمه الشباب کافی بود تا آرش برهانی با ضربه سر زیبایش دروازه تیم میزبان را باز کند. با این گل، امیدواری به صعود به اردوی استقلال بازگشت.

استقلال پس از به ثمر رساندن گل برتری، بازی بهتری هم به نمایش گذاشت و چیزی نمانده بود که چند دقیقه بعد از گل اول، به گل دومش دست پیدا کند اما این باز ضربه سر مهاجم آبی ها با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

عربستانی‌ها هم که پس از دریافت گل، نتیجه بازی را در خانه خود از دست رفته می دیدند، بارها تلاش کردند به دروازه استقال نزدیک شوند. در خطرناکترین صحنه، در دقیقه 62، مهاجم الشباب چند بازیکن استقلال را جا گذاشت و در آستانه ورود به محوطه جریمه به سمت دروازه شوت زد اما شوت محکم او با اختلاف بسیار کمی به بیرون رفت تا استقلالی ها نفس راحتی بکشند.

دقیقه 71، اشتباه مهلک مدافع استقلال، "رافینیا"، مهاجم الشباب را با رحمتی تک به تک کرد اما دروازه بان استقلال به خوبی شوت مهاجم حریف را به کرنر فرستاد.

دقیقه 81؛ الشباب یک – استقلال یک

داور خطای هند مهرداد اولادی را داخل محوطه جریمه استقلال پنالتی اعلام کرد و نقطه پنالتی را نشان داد. فرناندو منگازو این ضربه را به گل تساوی بخش بازی تبدیل کرد.

دقیقه 95؛ الشباب دو- استقلال یک

در آخرین وقتهای اضافی پس از اینکه استقلالی‌ها برای به ثمر رساندن گل دوم جلو رفته بودند و حتی مهدی رحمتی برای استفاده از ضربه کرنر به محوطه جریمه حریف رفته بود، بازیکنان الشباب در برگشت توانستند از این فرصت استفاده کنند و گل دوم را توسط الدوساری وارد دروازه استقلال کنند.

در پایان پنجمین روز از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، الشباب با دوازده امتیاز صدرنشین شد، الجزیره هم با ده امتیاز در رده دوم قرار گرفت. استقلال هم با این شکست 4 امتیازی ماند و در رده سوم ایستاد و الریان قطر هم با سه امتیاز در رده آخر جدول قرار گرفت.

ترکیب استقلال:

سید مهدی رحمتی، امیر حسین صادقی،حنیف عمران زاده، خسرو حیدری، هاشم بیک زاده، آندرانیک تیموریان،ایمان مبعلی،پژمان نوری، مهرداد اولادی، محمد قاضی و آرش برهانی.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
تراکتورسازی از لیگ قهرمانان حذف شد
هم اتاقی شدن دو ملی پوش پرسپولیس + عکس
4 غایب رئال در ال‌کلاسیکو
دیدار خیریه والیبال هنرمندان و پیکان
افشاگری پسر قلعه‌نویی