قلعه‌نویی
سرمربی استقلال تهران در پایان دربی 79 از عملکرد یدالله جهانبازی به شدت انتقاد کرد و گفت: داور بازی باید یک ضربه پنالتی به سود تیمش اعلام کرده و همچنین محسن بنگر را نیز از زمین مسابقه اخراج می‌کرد.
استقلال تهران در هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال، برابر رقیب سنتی خود به میدان رفته و در پایان برد یک بر صفر را با باخت 2 بر یک عوض کرد.

امیر قلعه‌نویی، سرمربی استقلال تهران در پایان مسابقه در نشست خبری حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. سرمربی استقلال در ابتدا عنوان کرد: باید این برد را به فوتبال، مردم و همچنین تیم حریف تبریک بگویم. باید این پیروزی را به هواداران پرسپولیس هم تبریک گفت.

او ادامه داد: بازی خوبی بود و همان طور که به بازیکنانم توصیه کرده بودم گل خوردیم! این جزئی از فوتبال است و فکر می‌کنم باید به بازیکنانم خسته نباشید بگویم. آن‌ها امروز خوب و منطقی بازی کردند. فکر می‌کنم ما می‌توانستیم برنده بازی باشیم. ما موقعیت و کرنرهای زیادی داشتیم. شاید بعد از برتری یک بر صفر بازیکنان از روی شکم‌سیری بازی کردند. آن‌ها اگر دقت بیشتری کرده و اشتباهات فردی کمتری داشتند، می‌توانستیم این بازی را با اختلاف ببریم. این نظر من است و شاید اشتباه باشد.

قلعه‌نویی همچنین درباره عملکرد داور مسابقه گفت: دربی امروز تحت تاثیر داوری بود. ما گذشته از تماشای فیلم بازی، با یکی دو کارشناس داوری از جمله آقای غیاثی صحبت کردیم و آن‌ها گفتند خطا روی مهاجم ما پنالتی بود. تعجب می‌کنم چرا داور در صحنه خطا روی برهانی، بنگر را از مسابقه اخراج نکرد و برای ما پنالتی نگرفت. چرا در صحنه درگیری با عالیشاه به میلاد کارت داد؟ به نظرم این گونه سوت‌های اشتباه علیه استقلال تبدیل به اپیدمی شده است.

او با اشاره به دیدار استقلال برابر تراکتورسازی در تبریز افزود: در تبریز هر چه فحش بود نثار ما شد. داوری در آن بازی اشتباه می‌کند و در مورد وقت هم حساب شد که زمان تلف شده درست محاسبه نشده است. امروز و در این مسابقه هم می‌بینید که پنالتی ما گرفته نشد و بنگر هم اخراج نشد. امیدوارم آقایان اصفهانیان و عسگری بازی ما را ببینند.

قلعه‌نویی همچنین عنوان کرد:‌ در بازی با صبا هم داور در همان دقیقه هشتم بازی به میلاد فخرالدینی به خاطر حرکتش در جا کارت می‌دهد. اما در بازی با تراکتورسازی 11 خطای پی در پی روی کرار بدون عکس‌العمل داور می‌ماند. همان خطا روی کرار کارت قرمز مستقیم داشت. در هر حال به داوران بازی هم خسته نباشید می‌گویم. امیدوارم ما اشتباه کرده باشیم.

وی اضافه کرد: خوشحالم که بسیاری از ذهنیت‌ها در مورد دربی از بین رفت و همه شاهد یک دیدار زیبا بین استقلال و پرسپولیس بودند.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که رکورد شما در مقابل پرسپولیس شکسته شد نیز گفت: عیب ندارد!

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به سوالی در مورد اینکه به گفته مدیرعامل باشگاه شما یک پلان دومی را برای این دیدار در نظر گرفته بودید نیز گفت:‌ قطعا همین طور است. ما در جلسه‌ای که برای آنالیز دیدار با پرسپولیس داشتیم، به این نتیجه رسیده بودیم که باید یک نقشه دوم نیز داشته باشیم. البته تیمی که خوب بازی می‌کند نیاز به تغییر پلان ندارد.

او خاطر نشان کرد: ما تا دقیقه 70 بازی خوبی را ارائه دادیم و موقعیت‌هایی را نیز برای گلزنی داشتیم و به عبارت بهتر تا قبل از گل خوردن همه چیز در اختیار استقلال بود.

قلعه‌نویی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چرا استقلال از نظر روحی برای دیدار مقابل پرسپولیس آماده نبود و همچنین چرا یعقوب کریمی دیر به جمع بازیکنان اضافه شد نیز گفت: یعقوب یک بازیکن تکنیکی است و بازیکن سرعتی نیست. ما دقیقا وقتی که می‌خواستیم یعقوب کریمی را تعویض کنیم، گل را خوردیم. البته در بین دو نیمه به بازیکنانم گفتم که با این تصور به میدان بروید که بازی صفر - صفر است و بروید گل بزنید.

سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: شاید می‌توانستیم گل دوم را نیز در این دیدار به ثمر برسانیم. به نظرم گل اول را بر روی اشتباهات فردی دریافت کردیم و در مورد گل دوم نیز بحث دارم.

او در مورد قضاوت جهانبازی در این دیدار نیز گفت: چرا داور دیدار به میلاد فخرالدینی و جاسم کرار کارت داد؟ من از آقای فغانی درباره قضاوت این دیدار سوال دارم؟ وقتی که یک بازیکن 11 خطا انجام می‌دهد نباید کارت بگیرد؟ در بازی شب گذشته چلسی دیدیم که داور به چه راحتی بازیکن خطاکار را اخراج کرد اما نمی‌دانم چرا برای ما این طور قضاوت می‌شود.

قلعه‌نویی تصریح کرد: در بازی استقلال مقابل سایپا نیز داور خیلی راحت علیه ما پنالتی گرفت، در صورتی که من نمی‌دانم چرا برای ما هیچ گاه این چنین پنالتی گرفته نمی‌شود. به نظرم داور در دیدار مقابل پرسپولیس می‌توانست بنگر را نیز اخراج کند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال به دیدار تیمش مقابل تراکتورسازی نیز اشاره کرد و گفت: در دقیقه 42 بازی با تراکتور، بازیکن حریف با کف پا به صورت سجاد شهباززاده لگد زد اما کمک‌داور و داور خطای بازیکن ما را گرفتند. فکر می‌کنم شرایط طوری رقم خورده که برای ما چنین اتفاقاتی رخ دهد. امیدوارم آقای عسگری فیلم دیدار را مجددا ببینند و در مورد اشتباهات داور قضاوت کنند.

او در پاسخ به سوالی در مورد اینکه در ابتدای فصل بسیاری اعتقاد داشتند استقلال با قدرت پا به رقابت‌ها گذاشته و برای قهرمانی آماده است اما چرا در ادامه چنین اتفاقی رخ نداد نیز گفت: واقعیت فوتبال داخل زمین رخ می‌دهد. ما در 15 بازی لیگ برتر و دو بازی جام حذفی ترکیب کامل را در اختیار نداشتیم. امروز هم دیدید که بازیکنان جوانان و امید استقلال بر روی نیمکت نشسته بودند. شاید اگر ما ترکیب کامل را در اختیار داشتیم بعد از فشاری که از سوی حریف وارد می‌شد می‌توانستیم تعویض‌های مناسبی را انجام دهیم.

قلعه‌نویی تصریح کرد: من به این تیم امیدوار هستم. به نظرم ما می‌توانیم قهرمان شویم اگر بدشانسی‌ها و اشتباهات داوری دست از سر تیم ما بردارد. ما برای هر دو جام گامی جدی برداشته‌ایم و برای ادامه فصل یک برنامه‌ریزی مناسب در نظر گرفته‌ایم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که آیا احتمال رویارویی‌اش مقابل پرسپولیس در جام حذفی یک بازی انتقامی خواهد بود یا خیر، گفت: فوتبال جای انتقام نیست. فوتبال جای قشنگی‌هاست و به همین خاطر من پس از دیدار مقابل پرسپولیس به کادرفنی این تیم تبریک گفتم. این بازی به اتمام رسیده و امیدوارم این برد مبارک آن‌ها باشد. ما از حالا به فکر بازی مقابل ذوب آهن هستیم. امیدوارم بتوانیم تماشاگران خود را شاد کنیم.

قلعه‌نویی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه فکر نمی‌کنید تعویض‌هایی که انجام دادید دیرهنگام بود، اظهار کرد: ما باید در چه زمانی چه بازیکنی را تعویض می‌کردیم؟ ما وقتی که گل را دریافت کردیم برنامه خود را تغییر دادیم. متاسفانه در گل دوم هم وقتی تیم ما حمله می‌کرد دچار ضد حمله شدیم و گل را دریافت کردیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا هدف خاصی را برای این بازی مد نظر قرار داده بودید یا خیر، گفت: هدف اول ما گل نخوردن در این دیدار بود و هدف دوم نیز بر روی استفاده از روی نقاط ضعف حریف متمرکز شده بود. ما در این دیدار می‌توانستیم به گل‌های بیشتری دست یابیم و حتی به تساوی نیز فکر نمی‌کردیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به سوالی در مورد عملکرد محسن فروزان در این دیدار نیز گفت: محسن فروزان در هیچ کدام از گل‌هایی که استقلال دریافت کرد مقصر نبود. او هم در مقابل تراکتور و هم در مقابل پرسپولیس جزو کم‌کارترین بازیکنان میدان بود و فشار زیادی بر روی این بازیکن نبود. متاسفانه بر روی بدشانسی‌هایی که متوجه تیم ما شد، فروزان دو گل را دریافت کرد.

قلعه‌نویی در پایان در مورد اینکه آیا اولتیماتومی برای ادامه فعالیت شما در استقلال داده شده یا خیر نیز گفت: تا الان که به من چیزی گفته نشده است!


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
نتیجه دیدار استقلال و پرسپولیس
ناهار مشترک فابرگاس به همراه نامزدش و همسر مسی + تصاویر
شام خانوادگی عابدزاده + عکس
تیپ جدید ستاره والیبال ایران + عکس
مجتبی محرمی هم وارد دنیای بازیگری شد + عکس