کارلوس کروش امروز در کمپ تیم‌های ملی پاسخ سوال‌های خبرنگاران را داد.
 

خبرآنلاین: سرمربی تیم ملی پیش از شروع تمرین تیمش در مورد گلایه‌هایی که دیروز کرد گفت: «اینجا دو تا اتفاق است. من وقتی برنامه‌ریزی کردم و تیم نرفت، ناامید شدم. به دو دلیل. اول این‌که با این اتفاق تمام برنامه‌ریزی‌های تیم به هم می‌ریزد. نکته دوم هم این‌که این اتفاق برای اعتبار بین‌المللی کشورتان بد است. دفعه بعد هم ممکن است بروید با برزیل هماهنگ کنید اما نمی‌دانید مسابقه برگزار می‌شود یا نه. این یعنی همه چیز روی هواست. من نمی‌توانم قبول کنم که این اردو به این دلیل برگزار نشده که بازیکنانتان نتوانسته‌اند از کشور خارج شوند. اگر دلیلش واقعا این باشد، برای بازی با عراق هم می‌تواند این اتفاق رخ دهد. من قبول دارم که همه اشتباه می‌کنند ولی حرفم این است که این اشتباه دیگر تکرار نشود.»

کروش در مورد زیر نظر گرفتن بازیکنان ایرانی شاغل در کشورهای دیگر هم گفت: «یکی از دستیارانم بازی اشکان دژاگه را دیده. نه فقط دژاگه، هر بازیکنی در هر جای دنیا اگر پاسپورت ایرانی داشته باشد، قابلیت این را دارد که به تیم ملی دعوت شود و ما او را زیر نظر می‌گیریم.»

کروش در پاسخ به این سوال که آیا از کفاشیان درخواستی داشته که او نتوانسته باشد آن را انجام دهد؟ گفت: «ما همکاری خوبی داشتیم و همکاری منجر به پیشرفت می‌شود. ما زمین‌های بیشتری می‌خواهیم که استاندارد روز دنیا باشند. کمپ شما چمنش تعریف چندانی ندارد و از طرفی دائم در اختیار تیم‌های نوجوانان و جوانان و امیدهاست. کسی که یک خانه می‌سازد نمی‌تواند تا سال‌های سال به آن دل ببندد. شما اگر چمن کمپ را مرمت نکنید که نمی‌تواند به آن بنازید. راستش ما انتظار همکاری بیشتری داشتیم ولی این همکاری‌ها انجام نشده.» کروش ادامه داد: «قرار بود در استادیوم آزادی که یک استادیوم ملی است تمرین کنیم اما مسئولانش اجازه ندادند. گویا یک تیم غریبه می‌خواست تمرین کند. من هنوز نفهمیده‌ام چرا این اجازه را به تیم ملی ندادند. امیدوارم در جلسه با کفاشیان بتوانم این مشکلات را حل کنم. من هنوز انگیزه دارم ولی نمی‌توانم به تنهایی شما را از پله اول به پله صدم برسانم. نمی‌توانم معجزه کنم. الان مشکلی که دارم، برای اردوی اتریش بین 8 تا 12 بازیکن از لیست من، از بازیکنانی هستند که در تیم امید هم بازی می‌کنند. با توجه به همزمانی اردوی اتریش و بازی با عراق اصلا نمی‌دانم می‌توانم این بازیکنان را در اختیار داشته باشم یا نه. از طرفی ناامید هم شده‌ام چون می‌بینم آن‌ها مشکل خروجی هم دارند.»

کروش در مورد این‌که در دو روز اخیر برخلاف قبلا خیلی رک و صریح حرف زده و انتقاد کرده گفت: «من از فدراسیون پول نگرفته‌ام که بیایم بگویم و بخندم و خوشحال یا ناراحت باشم. آمده‌ام تا فوتبال ایران را متحول کنم. اگر چیزی درست نباشد و من را ناراحت کند، ناراحتی‌ام را بروز می‌دهم. به امکانات خوب و زمین و پشتوانه خوب احتیاج دارم و اگر این‌ها نباشند همیشه حرفم را می‌زنم.»

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که عده‌ای از او انتقاد کرده‌اند که چرا برای بازی با مالدیو می‌خواهد در اتریش اردو برگزار کند گفت: «این‌هایی که این حرف را می‌زنند اصلا از فوتبال سر در نمی‌آورند و به فوتبال ملی شما فکر نمی‌کنند. ما اهداف بزرگی داریم و باید آمادگی داشته باشیم تا به اهدافمان برسیم. من به مالدیو فکر نمی‌کنم. همان‌طور که برای تیم امید هم به المپیک لندن فکر نمی‌کنم و به فکر المپیک‌های بعدی هستم.»

کروش بعد از این جملات به خبرنگاران گفت: «تمرین من ساعت 6 شروع می‌شود و اگر دیر بروم جریمه می‌شوم. اگر اجازه بدهید زودتر بروم تا دیر نشده تمرین را شروع کنیم.»

 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:khabaronline.ir
 
مطالب داغ ورزشی:
نفوذ ماده مخدر "كراك" در بين ورزشكاران  
بارسایی ها با جامی دیگر در نوکمپ/ گزارش تصویری جشن خانگی بارسا
دوپینگ به سبک رحمتی/ دعای پنالتی گیری را چه کسی می خواند؟
اتهام بازداشت شدگان مراسم خاکسپاری حجازی
انتخاب سرمربی تیم ملی با استفاده از یك پیشگو!