چاره‌ای جز اين نيست كه سازمان ليگ به عنوان مدعی عموم مديرفنی پرسپوليس را برای توضيحات فرابخواند و البته اگر مايلی‌كهن قادر به اثبات گفته‌های خود شود بايد تصميمات بسيار مهمی گرفت.


گل: محمد مایلی‌كهن یكی از چهره‌های خبرساز در فوتبال ایران بوده است كه از هر گفت‌وگوی با او می‌شود انتظار نتایج عجیب وغریبی داشت. او كه مدت‌هاست كمتر مصاحبه می‌كند امروز در گفت‌وگو با دوربین تلویزیون سفره دل باز كرد و جملاتی را به زبان آورد كه قبلا هم به نوعی آنها را رسانه‌ای كرده بود
.

مایلی‌كهن امروز در بخشی از حرف‌هایش ادعا كرد تیمی وجود دارد كه بعد از نتیجه نگرفتن در بازی فینال جام حذفی با رشوه دادن به یكی از بازیكنان در بازی برگشت به نتیجه رسید. به عقیده او كلید این تقلب بازیكنی است كه در ازای انجام این مأموریت فصل بعد سر از همان قهرمان جام حذفی درآورد.

به گزارش سایت گل این یك افشاگری كاملا روشن و واضح است كه بدون هیچ تردیدی متوجه یكی از دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران است كه البته مایلی‌كهن مدیرفنی آن نیست!

ماجرای مورد اشاره مایلی‌كهن به فینال جام حذفی بین دو تیم استقلال و پگاه گیلان بازمی‌گردد كه پگاه بعد از پیروزی یك بر صفر در بازی رفت، در بازی برگشت را با 3 گل مغلوب حریف شد. بازیكن مورد اشاره مایلی‌كهن هم كسی جز ابراهیم تقی‌پور مدافع سابق فوتبال ایران نیست. بازیكنی كه فصل بعد از پگاه به استقلال رفت.

 

مایلی‌كهن هم كه این‌بار هم برای مصونیت از اتفاقات بعدی نام هیچ كس را به زبان نیاورد این حرف‌ها را پیش از این در دوره دعوای شدیدش با امیر قلعه‌نویی به زبان آورده بود. اما پیگیری خاصی در این زمینه انجام نگرفت. با توجه به اینكه این موضوع نه یك اتهام ساده كه حقیقتی است درباره تمامیت و كلیت فوتبال ایران سازمان لیگ و كمیته رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال باید در این زمینه وارد عمل شده و به اثبات صدق یا كذب بودن اظهارات مدیرفنی پرسپولیس بپردازد.

نكته تاریخی در این زمینه این است كه مایلی‌كهن در شرایطی این حرف‌ها را به زبان آورده كه خود بقای تیمش در پایان فصل گذشته در لیگ برتر را مدیون همین امیر قلعه‌نویی است كه سپاهان را بدون نفرات اصلی به مصاف سایپا فرستاد و بازنده شد. البته در آن زمان مایلی‌كهن اعترا ضی به این مسأله نداشت.

در هر صورت با این اظهارنظر كه جنبه كاملا حقوقی هم دارد چاره‌ای جز این نیست كه سازمان لیگ به عنوان مدعی عموم مدیرفنی پرسپولیس را برای توضیحات فرابخواند و البته اگر مایلی‌كهن قادر به اثبات گفته‌های خود شود باید تصمیمات بسیار مهمی گرفت اما در غیر اینصورت ... خدا می‌داند و خبرنگاران كه مصونیت مایلی‌كهن در فوتبال ایران ادامه خواهد داشت چیزی كه او به واسطه آن همواره با وجود همه ناكامی‌ها صاحب شغل و اعتبار بوده است.

 

 

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:goal.com
 
مطالب داغ ورزشی:
درخواست ايران از كنفدراسيون فوتبال آسيا
مجیدی: کی‌روش بخواهد به تیم‌ملی برمی‌گردم
از حضور خانم‌ها در جشن استقلال تا ... +تصاویر
روزه‌داری ستاره‌های مسلمان رئال و موافقت مورينيو
دایی: هنوز هم دلقک‌ها مردم را می‌خندانند