مهاجم آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا از این پس در کفش‌های گران قیمت خود از یک تراشه هوشمند برای ثبت اطلاعات آماری - پزشکی استفاده می کند.

فارس: به نقل از اسپورت کاتالونیا، لیونل مسی به پیشنهاد آدیداس از تکنولوژی روز فوتبال آلمان ( ساخت همین کمپانی) بهره خواهد برد و در کفش‌هایش از یک تراشه هوشمند استفاده خواهد کرد.

این تراشه ۱۶۵ گرمی در قسمت کف کفش فوتبال مسی نصب خواهد شد و اگر در طول فصل مورد قبول کارشناسان باشد به تولید انبوه نیز خواهد رسید.
آدیداس به خاطر این کار به مسی پول نداده اما به وی تعهد داده تا سهم قابل توجهی از حق فروش و تولید انبوه این تکنولوژی را به او واگذار کند.

این تراشه هوشمند در لحظه و به صورت ماهواره‌ای و آنلاین، وزن، قد، روند کاهش یا افزایش متابولیسم بدن، قند خون، فشار خون، تعداد برخورد پا به زمین، میران چرخش‌های بازیکن در ۳۶۰ درجه طی ۹۰ دقیقه بازی فوتبال و تمرینات، تعداد پاس، سرعت، قدرت شوت و واکنش پا به تحرکات شدید در زمان بازی را ثبت می‌کند.

این تکنولوژی جدید در انحصار کشور آلمان و کمپانی آدیداس است؛ اما چند آزمایشگاه فوق تخصصی در این کشور نیز از سهامداران این پروژه محسوب می‌شوند، تکنولوژی ثبت قند و فشار خون به صورت مغناطیسی، ارزیابی میزان متابولیسم با فاکتورهای وابسته به طول موج مواردی هستند که برای اولین بار در این عرصه مطرح شده و بسیاری از دانشمندان بی‌صبرانه منتظر روشن شدن نتایج این آزمایش بزرگ هستند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:farsnews.com

مطالب داغ ورزشی:
وقتی قلعه نوعی زنده‌ است، چرا كی‌روش را دار بزنيم؟
عکس/شوخی دایی با عابدزاده
قهرمان ملی،نصاب دیش ماهواره شد!
مصاحبه با قربانیان دلالی در فوتبال
افشاگری صفایی فراهانی از كفاشیان