حسن روشن درباره چگونگی و دلایل افشاگری هایش در خصوص فعالیت های آکادمی باشگاه استقلال با مدارکی که در اختیار دارد صحبت کرد.

فارس: حسن روشن با حضور در خبرگزاری فارس درباره چگونگی و دلایل افشاگری هایش در خصوص فعالیت های آکادمی باشگاه استقلال با مدارکی که در اختیار دارد صحبت کرد.

صحبت‌های روشن را در زیر می‌خوانید.

* استقلال تیم است نه باشگاه
تاکنون می گفتم آکادمی باشگاه استقلال باید تمیز و پاک شود اما اکنون می گویم که باشگاه باید تمیز شود. من اصلا باشگاه فرهنگی، ورزشی استقلال را قبول ندارم. این باشگاه نه ورزشی است و نه فرهنگی در آن وجود دارد. ما یک تیم هستیم. فعلا می گوییم تیم استقلال. آقایان دل خود را خوش کرده اند که می خواهند قهرمان شوند.

* علیپور به مدارک من کاری ندارد
روشن در خصوص اینکه متولی پاکسازی فوتبال علیپور در فدراسیون فوتبال است، گفت: یک مثلی هست که می گویند هر چه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک. اکنون من می خواهم با وانت سری به دریاچه نمک قم بزنم و مقداری از این دریاچه بردارم. فتح الله زاده اخیرا به دلیل اینکه بابت این موضوع مشکل پیدا کرده یکی دو نفر از کسانی که به من مدرک داده بودند را خریداری کرده و حالا این دو نفر می گویند ما اشتباه کردیم و چنین صحبت هایی را مطرح نکردیم. آنها گفته اند که روشن هم از ما پول گرفته است. این در حالی است که فیلم صحبت های این دو نفر را داریم و در برنامه ۹۰ هم حرف زده اند. این افراد نمی توانند پس بزنند چون ما مدرک داریم. آقای علیپور که متولی فوتبال پاک است نمی گوید که من این همه مدرک دارم اما به حرف دو نفر که گفته اند روشن هم پول گرفته، اکتفا کرده است.

*قراردادم با استقلال سفید بود
روشن در ادامه صحبت هایش با اشاره به اینکه قراردادی که با استقلال برای حضور در کمیته فنی بسته سفید است، اظهار داشت: از یک قران تا یک میلیارد تومان که بخواهند در این چک سفید بنویسند مهم نیست. من با اعتقاد این قرارداد را امضا کردم. قبل از اینکه به استقلال بیایم در آکادمی باشگاه داماش گیلان به دلیل رفاقت با عابدینی حضور داشتم که مبلغ خیلی بالایی هم به من می داد اما وقتی بحث استقلال پیش آمد نزد عابدینی رفتم و از او عذرخواهی کردم. عابدینی هم گفت تو متعلق به استقلالی و باید به همان جا بروی. من چک سفید امضا کردم اما بالاخره یک مبلغی در آن می نویسند. این مبلغ هر چه باشد من سراغش نرفتم و حتی فتح الله زاده کم هم آورد.

* اعضای کمیته فنی را خود فتح الله زاده انتخاب کرد
من به خاطر احترام به مدیریت باشگاه چون دولت آن را انتخاب کرده بود نگفتم چه افرادی باید در کمیته فنی باشند. یک لیست ۱۵ نفره به فتح الله زاده دادم و گفتم از بین آنها هر کدام را خواست انتخاب کند. این حرکت هم احترام به او بود و هم اینکه باید خودش انتخاب می کرد. از این ۱۵ نفر دو سه نفری تیم داشتند از جمله غلامحسین مظلومی، بیژن طاهری که خود به خود از لیست کنار رفتند. چهار نفر دیگر انتخاب شدند. ظهر همان روز در جایی بیرون باشگاه در حال خوردن ناهار بودم که از تلویزیون اعضای کمیته فنی باشگاه استقلال اعلام شد. نام منصوریان، حاجیلو، قراب و شرفی به عنوان اعضای کمیته فنی استقلال مطرح شد. همه هم انتخاب خوب و اهل حرف زدن بودند. از بعدازظهر همان روز واکنش هایی برای مخالفت با این لیست آغاز شد.

* کار کمیته فنی دخالت در امور فنی نیست
روشن تصریح کرد: این واکنش های منفی در شرایطی رخ می داد که من بارها اعلام کرده بودم که کار کمیته فنی دخالت در امور فنی تیم نیست. طبق اساسنامه می خواستیم پیش برویم. ما گفتیم کمیته فنی هست تا به حاشیه نرویم. نقش فیلتر را داریم. اگر قرار شد با بازیکنی برخورد کنیم دیگر خود مربی مستقیم با بازیکن صحبت نکند و این کار را به عهده کمیته فنی بگذارد. حتی این فیلتر برای مدیریت هم هست.

دیدید که در جریان اختلاف مایلی کهن با فتح الله زاده هم وارد ماجرا شدیم. حتی اصغر شرفی که فقط اسمش برای حضور در کمیته فنی مطرح شده بود به حمایت از فتح الله زاده مصاحبه هم کرد.

* فتح الله زاده گفت مجیدی با منصوریان خوب نیست
روشن در خصوص اینکه چرا اعضای کمیته فنی اعلام شده حکم نگرفتند، به فارس گفت: فردای آن روز که اسامی اعلام شد فتح الله زاده گفت منصوریان عضو کمیته فنی نباشد. من به او گفتم خودت او را انتخاب کردی و باید باشد اما او گفت مجیدی با منصوریان بد است. منصوریان زمانی که در تیم ملی بوده مجیدی را دعوت نمی کرده است.

به او گفتم آن زمان قطبی سرمربی تیم ملی بوده و منصوریان چه گناهی داشته اما باز حرف خودش را زد. من هم به فتح الله زاده گفتم ما می خواهیم کمیته فنی داشته باشیم تا استقلال پیشرفت کند نه اینکه باعث حاشیه شویم اگر فکر می کنی حضور منصوریان باعث حاشیه می شود شخص دیگری را انتخاب کن. در ادامه پورحیدری از ترس اینکه حاجیلو باید و سرپرست تیم شود شروع به مصاحبه کردن کرد در صورتی که عضو کمیته فنی نمی تواند کار دیگری در باشگاه داشته باشد مگر اینکه از یک سمت استعفا دهد. نمی شود یک نفر همه کاره باشد. اکنون فتح الله زاده همه کاره تیم شده است. هم مدیرعامل است و هم کمیته انضباطی را می چرخاند.

* تازه یادشان افتاده که کمیته انضباطی باید باشد
وی خاطر نشان کرد: تا الان که ما می گفتیم کمیته انضباطی باشگاه باید پیگیر مسئله آکادمی باشد می گفتند باید منشور اخلاقی رسیدگی کند اما حالا نظرشان عوض شده است. زمانی که واعظ آشتیانی مدیرعامل بود و بازی دختران و پسران اتفاق افتاد این کمیته انضباطی باشگاه بود که به این مسئله رسیدگی کرد. این مسئله هم مربوط به خودمان است. هرچه من این اسناد را به فتح الله زاده نشان می دادم می گفت اینها مدرک نیست. خود این افراد سراغ من آمدند نه اینکه من بروم سراغشان و بگویم در مورد رضا رجبی حرف بزنید.

* داود جباری کسی است که آتش این معرکه را زد
روشن در ادامه گفت‌وگو با فارس در مورد اینکه چه کسی اولین بار در مورد اتفاقات رخ داده در آکادمی استقلال صحبت کرد، گفت: اولین کسی که با من در این رابطه صحبت کرد شخصی به نام داود جباری بود. او این شر را به پا کرد اما خدا پدرش را بیامرزد. البته او اکنون جا زده چون پسرش را بازی می دهند و اکنون گفته پولی که داده ام برای کمک به استقلال بوده است. جالب است که با خانواده ها جلسه گذاشته اند و می گویند که این پول های داده شده برای کمک بوده است در صورتی که نمی تواند این طور باشد. کمک به استیل‌آذین می تواند باشد نه تیمی مثل استقلال.

* کار پرسپولیس درست است
روشن با اشاره به اینکه باشگاه پرسپولیس برای فعالیت تیم های پایه اش برنامه درستی دارد، تصریح کرد: این باشگاه که تیم رقیب ماست حسابی را به نام باشگاه باز کرده و به همه گفته اگر می خواهند کمکی کنند یا پولی بدهند به این حساب بریزند تا خرج تیم های پایه شود.

متهم ردیف اول در جریان اتفاقات تیم های پایه استقلال رضا رجبی نیست بلکه مدیریت باشگاه است. به چه حقی فتح الله زاده به رجبی گفته خودتان بروید پول در بیاورید و خرج کنید؟ به چه حقی در مورد یک تیم دولتی چنین حرفی زده است؟ من تا پایان این ماجرا هستم.

روشن ادامه داد: متهم ردیف دوم کسی است که پول می دهد. فوتبال ما را این افراد به اینجا رسانده اند. البته آنها هم بچه های خود را دوست دارند و نمی گوییم بچه های این افراد نباید بازیکن شوند اما پولشان را درست خرج کنند. سومین مقصر این جریان رضا رجبی است. آقای رضا رجبی حالا که ۱۰ میلیون تومان گرفتی اگر ۵ میلیون را خودت برداشتی حداقل مابقی را خرج تیم و مربیانت می کردی تا نیایند پیش من از تو شکایت کنند.

* اولین مدرک در خانه داود جباری پیدا شد
این پیشکسوت در مورد دست یافتن به اولین مدرک که رضا رجبی پول گرفته است، به فارس گفت: من در منزل داود جباری بودم. دیدم برای پسرش مربی خصوصی گرفته تا او را تمرین دهد و اتفاقا چه کار خوبی هم هست و مربی هم تمرین خوبی به این جوان می داد. بعدا متوجه شدم که این مربی، مربی جوانان استقلال است. می خواستیم شام بخوریم که جباری فیشی را درآورد و گفت ۱۰ میلیون تومان به این حساب ریختم تا پسرم بازی کند اما رجبی پسرم را بازی نمی دهد.

جالب بود که تمامی فیش های بانکی را رجبی گرفته بود تا به باشگاه تحویل دهد. این جباری هم وقتی می بیند پسرش را بازی نمی دهد به بانک مراجعه می کند و از یکی از فیش ها کپی می گیرد. مگر من از صندوق خانه ها این فیش را برداشتم؟ خودش این را به من داد. بعد که این فیش رو شد مربی هم گفت رجبی پول ما را نمی دهد. آب نداریم. به هر دوی آنها گفتم تمامی این اتفاقات را بنویسند. فردای آن روز یک نامه برای من از طرف مربیان پایه استقلال آوردند که ۱۵ نفر پای آن را امضا کرده بودند.

* مربیان را مجبور کرد حرفشان را پس بگیرند
روشن ادامه داد: جباری وقتی دیده پسرش را بازی نمی‌دهند پیگیری کرده و متوجه شده این پول‌ها به حساب شخصی به نام کاظمی ریخته می‌شود که از بستگان خانم رضا رجبی است. از اینجا بود که قضایا شروع شد. در نامه‌ای که مربیان به من دادند همه حرف‌ها نوشته شده است. من دنبال حقیقت هستم. آنها در نامه خود نوشته بودند دریغ از یک هزار تومان پاداش که بخواهند از آکادمی دریافت کنند.

در اکثر تمرینات و مسابقات معمولا بطری‌های خالی آب دیگر تیم‌ها که به شکل زباله در جایی جمع می‌شد را به اجبار و تحت شرایط غیر بهداشتی در توالت‌ پر می‌کردند و به دست بازیکنان می‌دادند. این درددل مربیان است. پس فردای آن روز من به همه گفتم این وظیفه کمیته فنی است که به این مسائل داخلی رسیدگی کنند. آرشیو مصاحبه‌هایم هم موجود است. گفتم یک نفره به قاضی نمی‌رویم. همه مدارک را باید جمع کنیم و وقتی کمیته فنی تشکیل شد نه شخص من بلکه کمیته فنی در این باره تصمیم گیری کند.

دو روز بعد رجبی مربیان را دور خود جمع کرد. یکی از این مربیان در آن جمع موبایل خود را باز گذاشت و به من زنگ زد تا صحبت‌های او را بشنوم. شنیدم رجبی در حال دعوا کردن است. 5 دقیقه صحبت‌های او را گوش و سپس تلفن را قطع و خاموش کردم. او می‌گفت شما می‌دانید حسن روشن این نامه را برای چه نوشته است و چه نیتی دارد؟ شما می‌دانید او خودش می‌خواهد رئیس شود و یک اتوبوس آدم دارد؟ در صورتی که قصد من آمدن به آکادمی نبود. اصلا اسم آکادمی را خودم گذاشتم و در خلیج فارس آن را ثبت کردم. رجبی به مربیان گفته بود خاک بر سرتان، روشن می‌خواهد مربیان خودش را بیاورد. این مربیان هم نامه دیگری نوشتند که ما اشتباه کردیم و وضعیت آکادمی استقلال عالی است اما شما که این نامه را به من دادید نشان می‌دهد که قضیه درست است.

* مجموع رقم‌های گرفته شده بالای 300 میلیون است
روشن در پاسخ به این سؤال که آیا می‌داند مجموع رقم‌های گرفته شده چقدر است به فارس گفت: خیلی‌ها هستند که از این طریق پول دادند و خیلی‌ها پولشان را گرفته‌اند و به همین دلیل می‌گویند نمی‌آییم حرف بزنیم. بعضی‌ها هم می‌ترسند اما مجموع پولی که گرفته شده بالای 300 میلیون است که من تا اینجا حول و حوش 40 میلیون آن را می‌دانم.

* مدیرعامل عامل اصلی این قضیه است
روشن تصریح کرد: بعد از اینکه در چند مصاحبه در خصوص فعالیت‌های آکادمی صحبت کردم رضا رجبی در مصاحبه‌ای گفت اگر من بخواهم غرق شوم کشتی را غرق می‌کنم، اینجا بود که فهمیدم که همه ارکان باشگاه در این مسئله دخیل‌اند. از 3 ، 4 ماه قبل از اینکه من قضیه را بفهم خودشان می‌دانستند در آکادمی چه خبر است. من آخرین نفری بودم که ماجرا را فهمیدم. وقتی رجبی چنین صحبتی کرد یعنی اینکه ناخدا خود فتح الله زاده است. فتح الله زاده می‌گفت من به معاونانم نامه دادم تا آنها رئیس آکادمی را مشخص کنند اما معاونش در مصاحبه‌ای گفت که من چه کاره هستم که بخواهم رئیس آکادمی انتخاب کنم.

* برادرزاده رویانیان به خاطر رجبی از استقلال رفت
یک روز شخصی به نام باروزه سراغم آمد و تلفن خود را در گوشم گذاشت. مکالمه او و رضا رجبی بود که رجبی به او می‌گفت باید 10 میلیون تومان به من بدهی تا پسرت بتواند بازی کند و این آقای باروزه به او می‌گفت من این پول را ندارم. به این آقا گفتم همه آنچه را که شنیده و دیده مکتوب بنویسد. سرپرست تیم نوجوانان استقلال که پسر خوبی است شاهد زنده این اتفاقات است. او چک‌های رد و بدل شده را دیده است.

شخص دیگری به نام برزه‌کار نیز با همین مشکل روبه رو بود. البته او هم یک هفته ای است به من زنگ نمی‌زند و احتمالا از او خواسته‌اند که حرف‌هایش را پس بگیرد.

نکته جالب دیگری به شما بگویم که رجبی حتی از برادرزاده رویانیان نیز این پول را خواسته است. کوروش رویانیان فردی بود که در استقلال حضور داشت و به او گفته بود که باید 10 میلیون تومان پول بدهی ولی بعدها رجبی گفت که به این شوخی این حرف را زده است. خود رویانیان به او زنگ زده و گفته چه شوخی داشتی که این حرف را زدی. او حاضر نشد این پول را بدهد و اکنون به تیم دیگری رفته است. از این موارد زیاد است. یکی مثل پسر آقای آویز که حاضر نشد چنین پولی را بدهد و پسرش را به تیم دیگری برد و اکنون پسرش در تیم ملی است. این بدبختی فوتبال ما است، یک نفر پیدا می‌شود که پدرش حامی او باشد اما تکلیف سایر این بچه‌ها چه می‌شود؟ رجبی به او گفته اگر پول نمی‌دهی پسرت را ببر.

* رجبی را به استقلال تحمیل کردند
روشن در خصوص اینکه فتح الله زاده عنوان کرده تیم‌های هم نام استقلال این مشکل را دارند و به نام استقلال تمام شده به فارس گفت: فتح الله زاده برای توجیه کار خودش این حرف را زده است. اگر تیمی مثل استقلال جنوب پول می‌گیرد، بازیکن را تعلیم می‌دهد و می‌فروشد از این طریق در آمدزایی می‌کنند. اما در استقلال چه؟

ایوب اصغرخانی مربی یکی از تیم‌های پایه استقلال می‌گوید من مربی‌ام و آبروی من وسط است. اگر می‌خواستم بازیکنی را تعویض کنم رجبی به من می‌گفت فلانی را بگذار چون از طرف پول گرفته است. مدارک این حرف‌ها موجود است. آخرین کسی که به دست ما مدرک داده شخصی است که زمان واعظ آشتیانی در آکادمی کار می‌کرده و وقتی واعظ می‌رود عواملی که باعث می‌شوند رضا رجبی را به فتح الله زاده تحمیل کنند او را از آکادمی بیرون می‌کنند. تمام تصمیمات فتح الله زاده با خودش نیست. کسی که چیدمان مدیریت استقلال را گذاشته رجبی را به فتح الله زاده تحمیل کرده است.

نام شخصی که می‌گویم زمان واعظ کار می‌کرد "ذوقی" است. او برای من نوشته یک بازیکن در هنگام ثبت نام 50 درصد این پول را نقدا به رجبی داده و همین آقای شمخانی که اکنون از من به باشگاه شکایت کرده(جالب است که سررشته داری که از علی پروین هم پرسپولیسی‌تر است بابت این قضیه علیه من حرف زده است) در نامه‌ای به من توضیح داده که چه اتفاقی بین او و رجبی رخ داده است.

* فتح الله زاده می‌خواهد همه را راضی نگه دارد
مشکل فتح الله زاده این است که می‌خواهد همه را راضی نگه دارد و کسی که بخواهد چنین کاری کند شکست می‌خورد.

این آقای شمخانی کیست؟ شمخانی رئیس یک بانک بوده که بچه‌اش قرار بود در استقلال باشد. این آقا به ذوقی می‌گوید اگر کمکی خواستید به من بگو، من این کمک را می‌کنم نه اینکه بخواهم این کمک را برای بچه‌ام بکنم. ذوقی مسئله را به رضا رجبی می‌گوید و رجبی به او می‌گوید که تو دخالتی در این قضیه نداشته باش. از فتح الله زاده این مجوز را دارم که برای تامین هزینه‌ها از دیگران پول بگیرم.

من با کسی خصومت شخصی ندارم و اگر چنین صحبت‌های را مطرح می‌کنم به خاطر مدارکی است که در دست دارم.

* رجبی به قولش وفا نکرد
روشن در ادامه گفت‌وگو با فارس عنوان کرد: آقای باروزه چندی قبل بابت حرف‌هایی که به من زده بود جا زد. من هم مصاحبه کردم و گفتم مرد هم مردهای قدیم اما من تا آخر این ماجرا می‌روم. فردای آن روز برایم اس ام اس زد و نوشت من غلط کرده‌ام که کنار بکشم، بچه‌ام منزوی شده است. سپس من با عادل فردوسی پور قرار گذاشتم که ساعت 2 بعد از ظهر به آنجا برود. این آقا باروزه ساعت 11 صبح با من تماس گرفت که ساعت 12 ظهر رجبی به او زنگ زده که پولت حاضر است و بیا تحویل بگیر.

به او گفتم برو پولت را بگیر اگر دوست داشتی نزد فردوسی پور برو و حرف‌هایت را بزن و اگر دوست نداشتی نرو. نشان به آن نشان که رجبی به قولش عمل نکرد و این آقای باروزه هم صحبت‌هایش را انجام داد.

من اگر می‌گویم نمی‌خواهم این قضیه را رها کنم به دنبال پست گرفتن نیستم. تا فتح الله زاده و این تشکیلات در باشگاه باشند پایم را در این باشگاه نمی‌گذارم. یک زمانی بود که می‌گفتم رجبی را معلق کن تا خودمان به این مسئله رسیدگی کنیم، اگر دیدیم بی گناه است برش می‌گردانیم اما کسی گوش نکرد. حرف فتح الله زاده و رجبی مثل این است که به نیروی انتظامی بگویم خودتان پول درآورید و خرج کنید.

وی در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کند چه تعداد حاضرند در خصوص این پرونده صحبت کنند گفت: این مسئله دو حالت دارد اول اینکه خودشان بیایند و دوم اینکه من از آنها شکایت کنم و بگویم شما که این مدارک را داده‌اید چرا پس داده‌اید.

* فرزامی به دنبال 100 متر زمین است
حسین فرزامی فکر می‌کند به عنوان پیشکسوت به باشگاه رفته است؟ او میلیاردر است به جای اینکه بگوید به درد کارگر جماعت برسید به خاطر 100 متر زمینی که قرار بود 20 سال پیش بدهند خودش را در باشگاه جا انداخت و از این مدیر عامل به مدیر عامل بعدی شکایت می‌کند. او به من زنگ زده و می‌گوید به خاطر اینکه شما را دوست داریم به گودرز حبیبی گفتیم و زرینچه هم می‌آید تا به آکادمی برویم و در مورد این حرف‌هایی که زده‌ایم تحقیق کنیم. به فرزامی گفتم 6 کیلو پرونده دست من است کسی نمی‌آید بگوید اینها چیست تازه می‌خواهید بروید تحقیق کنید. سپس تلفن را روی او قطع کردم.

چند روز بعد به من گفت نوشته اند تلفن را روی من قطع کرده‌اید مگر تو این کار را کرده‌ای، من هم به او گفتم هر کس حرفش تمام می‌شود تلفن را قطع می‌کند!‌ فرزامی به من گفت برو این خبر را تکذیب کن، واقعا خنده دار است.

فتح الله زاده با التماس من را به دفترش خواست. شما روزی که ما را با هم آشتی دادند یادتان می‌آید؟ وقتی می‌خواستیم عکس بگیریم فتح الله زاده خندان بود اما روی من به سمت دیگری بود ولی به من گفتند شما به خاطر پست گرفتن با فتح الله‌زاده آشتی کردی. همان جا گفتم من با این آدم کار نمی‌کنم. بیشترین توهین‌ها به خاطر استقلال به من شد که چرا با او کار کردی.

* فقط به خاطر یک جمله حاضر شدم با فتح الله زاده کار کنم
روشن در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود اختلاف نظر با فتح الله زاده حاضر شد در کمیته فنی کار کند به فارس گفت: روزی که در مراسم تشییع جنازه مرحوم ناصر حجازی حاضر شدیم وسپس و برای ناهار به سالن رفتیم 20 نفر دور یک میز بودیم، خیلی‌ها بودند از جمله علی جباری.

فتح الله زاده که صدایش هم گرفته بود نزد ما آمد. انصافا هم خیلی زحمت کشیده بود. به او گفتم هر چقدر ناصر را اذیت کردی با زحمتی که امروز کشیدی دیگر عذاب وجدان نداری. آن روز خیلی‌ها با فتح الله زاده بد صحبت کردند. من هم به او گفتم تو آدم خوبی نیستی و این مسئله را قبول کن. یادت می‌آید پشت سر ناصر حجازی چه حرف‌هایی زدی و چه می‌گفتی اما تا به اتاقت می‌آمد بغلش می‌کردی.

فتح الله زاده سر ناصر حجازی، فیروز کریمی را آورد. به او گفتیم چرا که جواب داد اگر فیروز کریمی را نیاورم باید فلان فلان شده امیر قلعه نویی را بیاورم اما بعد از مدتی دیدیم قلعه نویی را آورد. چطور می‌شود در 6 ماه 3 مربی بیاورد؟ به او گفتیم چرا اصلا ناصر حجازی را آوردی گفت من به او بد کردم.

اگر به او بدی کردی چرا آن طور عذابش دادی؟ ناصر حجازی از سیگار نمرد یک بخش آن سیگار بود. آن روز علی جباری هم با فتح الله زاده تند صحبت کرد به طوری که من به پای جباری زدم تا آرام شود.

در همان شرایط فتح الله زاده گفت بیایید کمک کنید و کمیته پیشکسوتان تشکیل دهید. ما به او پنج برگه نوشته دادیم که طبق این اساسنامه این کمیته پیشکسوتان تشکیل شود و یک کمیته فنی هم به وجود آید. او این 5 برگ را خواند و قبول کرد. فقط در بند آخر آن یک غلط گرفت و آن هم اینکه نوشته بودیم معاون کمیته فنی باید انتخاب شود که فتح الله زاده گفت این معاون باید قائم مقام شود.

برای تشکیل کمیته پیشکسوتان قرار شد یک گفتمانی بگذاریم که هر کسی برای استقلال بازی کرده حتی یک مسابقه در این گفتمان حضور داشته باشد. قرار شد هر کسی که واجد شرایط است را به عنوان اعضای این کمیته انتخاب کنیم و سپس نام اعضا را برای تایید به مدیر عامل بدهیم نه اینکه خود مدیر عامل این افراد را انتخاب کند.

فتح الله زاده این شرایط را قبول کرد و قرار شد ما با هم همکاری کنیم.

فتح الله زاده فقط گفت یک خواهشی از تو دارم و اینکه نظری جوبیاری را تحویل بگیری. به او گفتم اگر نظری را سر میز ببینم او را با پاره آجر می‌زنم! فتح ‌زاده گفت فقط به خاطر من تحویل بگیر، به او گفتم آیا می‌دانی نظری جویباری پشت سرت چه حرف‌های زده است که گفت می‌دانم. خیلی جالب است این آقا معاون همه مدیران عامل است. من به فتح الله زاده گفتم این پست را قبول کنم ولی از هر کس خطایی ببینیم آن را می‌گویم. قرارداد سفید هم امضا کردم. او حتی مبلغی را به صورت شفاهی به من گفت که من دنبالش نرفتم اما حالا می‌گویم تا پایان این پرونده ایستاده ام و ریشه فتح الله زاده را می‌زنم.

* مدیریت باعث می‌شود چنین پول‌هایی رد و بدل شود
حسن روشن درباره اینکه آیا باز هم کسانی هستند که شاهد چنین قضایایی بوده باشند گفت: تعداد افراد زیاد است اما همه حاضر نیستند صحبت کنند. همین آقای داود جباری که این فیش 10 میلیون تومانی را به من داده برای من نامه نوشته به گلری که از 200 متری گل خورده پاداش دادند. یک خانمی که به سوئد رفته به من زنگ زد و گفت از من می‌خواستند 15 میلیون تومان پول بگیرند تا پسرم در استقلال بازی کند. این خانم به من گفت آقای روشن پسر من بازی بلد نیست، مگر راه دیگری هم هست که یکی مثل پسر من در استقلال بازی کند. رد و بدل چنین پول‌هایی به مدیریت باز می‌گردد.

* فتح الله زاده از همه چیز باخبر است
روشن در پاسخ به این سؤال که شاید فتح الله زاده از این ماجراها باخبر نبوده و وقتی متوجه شده می‌خواسته بی سر و صدا به این پرونده رسیدگی کند به فارس گفت: اصلا این طور نیست و او از قبل همه چیز را می‌دانسته است. وقتی این مدارک را به فتح الله زاده نشان دادم گفت این افرادی که نام می‌بری از تو شکایت کردند.

عزیز محمدی می‌گفت 6، 7 ماه قبل با فتح الله به استخر و سونا رفته بودیم و او همانجا گفت که رضا رجبی مشغول یک سری فعالیت‌ها در آکادمی است. آقایان شما که همان موقع که این موضوع را فهمیدید چرا یک نفر برای پیگیری به مرغوبکار نفرستادید.

یک نفر رفته از رئیس جمهور نامه گرفته تا پسرش در استقلال بازی کند. این نامه را به رضا رجبی نشان دادم و او هم حرف‌های زشتی را مطرح و طوری با این فرد صحبت کرده که این شخص برای من نامه نوشت که احساس کردم رجبی از ما پول می‌خواست. من به هر کس که گفتم صحبت‌هایش را بنویسد تاکید می‌کردم که حقیقت را بنویسد نه اینکه برای خوشحال کردن من هر چه خواستند بنویسند. این فرد شکایت رجبی را به عباسی وزیر ورزش برده است.

من به فتح الله زاده گفتم رضا رجبی در جریان این پول‌هایی که گفته اسم تو را آورده است و اینکه با هماهنگی تو این چک‌ها را می‌گیرد. او هم جلوی من به رجبی زنگ زد که جریان این چک‌ها چیست و رجبی هم گفت این چک‌ها بابت خانه‌ای است که برای پسر برزه‌کار گرفتم اما اسناد موجود است که خانه‌ای در کار نبوده است.

* من به دعوت دولت به ایران بازگشتم
رجبی پشت سر من حرف زده‌ که زمانی که جنگ بود من در امارات به دنبال خوشی بودم. من هم جواب دادم من اگر امارات بودم تو در مالزی محکوم شده بودی. من به دعوت دولت به ایران بازگشتم و مثل او نیستیم که هر چیزی را جار بزنم. آخر این ماجرا این است که باید دست روی قرآن بگذارند و حرف‌شان را ثابت کنند. من از کار و زندگی افتاده‌ام اما تا آخر این ماجرا می‌روم.

* من به استقلال کاری ندارم
روشن در پاسخ به این سؤال که فکر نمی‌کند این صحبت‌هایی که مطرح می‌کند به استقلال لطمه بزند گفت: این مسئله به من ربطی ندارد. تا زمانی که روند این پرونده مشخص شود ادامه می‌دهم؛ یا من را می‌گیرند یا حرف‌هایم ثابت می‌شود. من می‌گویم این فسادی که در استقلال افتاده باید جارو شود و عوامل آن هم مشخص شوند. این افراد دیگر نباید در جامعه فوتبال باشند.

من دوست ندارم استقلال قهرمان ایران و آسیا شود اما در آن فساد باشد. من از یک طرفدار می‌پرسم اگر جای اینها باشد که استقلال را قهرمان کرده‌اند دوست دارد تیم در چنین شرایطی قهرمان شود؟ من کاری ندارم که پرویز مظلومی چه حرفی می‌زند. این پرونده تمام شود حکم کمیته فنی را برمی‌گردانم. قرار است همه این صحبت‌ها را با رسولی نژاد هم مطرح کنم. او آدم خوبی است و وقتی متوجه شود این مسائل را پیگیری می‌کند.

یکی از شرط‌های فتح الله زاده با زبان بی زبانی این بود که می‌گفت کمیته فنی می‌خواهد پرویز مظلومی را بردارد اما من بر خلاف این تصوراتی که وجود دارد اصلا نمی‌خواهم پستی در این باشگاه بگیرم. من مثل حسین فرزامی نیستم. روزی که قرار بود برای تعیین هیئت مدیره به وزارت ورزش بروند به من هم زنگ زدند اما من نرفتم. برعکس اینکه رضا رجبی فکر می‌کند می‌خواهم به آکادمی بروم یا مظلومی فکر می‌کند می‌خواهم جای او را بگیرم اصلا این طور نیست. فقط می‌گویم استقلال باید یک کمیته فنی قوی داشته باشد و یک مربی خوب خارجی بیاورند.

فتح الله زاده 100 نفر را فرستاد تا با من آشتی کند اما من دنبال این حرف‌ها نیستم. او آدم راستگویی نیست. اگر استقلال پاک شود مطمئن باشید حداقل تا یک سال طرف استقلال نمی‌آیم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:farsnews.com

مطالب داغ ورزشی:
برچسب ها: