علی پروین دربی 74 را زیباترین دربی عمرش می‌داند.

خبرآنلاین: علی پروین هم از برد پرسپولیس مقابل استقلال شگفت‌زده شده است. او هم باور نمی‌کرد پرسپولیس بتواند در 10 دقیقه پایانی 3 گل بزند و بازی باخته را ببرد. پروین آن‌قدر شگفت زده شده که این دربی را زیباترین دربی تاریخ می‌داند.
*دربی 74 یک دربی متفاوت بود. نظر شما چیست؟
بازی خیلی خوبی بود. من توی عمرم چنین دربی‌ای ندیده بودم. این بهترین دربی عمرم بود. پرسپولیس قشنگ بازی کرد ولی استقلالی‌ها هم خوب بازی کردند.
*شنیده‌ایم خیلی شاکی بودید؟
تا دقیقه 70 اعصابم به هم ریخته بود و خیلی شاکی بودم.
*انگار یک جمله تاریخی هم گفته‌اید؟!
نه بابا. این رفقای ما حرف در می‌آورند. من کی گفتم که دنبال چادر بودم تا فرار کنم؟ ما خانه یکی از رفقا بودیم و شوخی می‌کردیم. ولی یک دفعه که نتیجه بازی برگشت، باورم نمی‌شد این اتفاق افتاده و پرسپولیس بازی را برده.
*نظرتان در مورد مظلومی چیست؟
الان شما روزنامه‌ها فقط اتفاقات تلخ فوتبال را می‌بینید. این همه اتفاق خوب می‌افتد نمی‌نویسید. الان عکس دعوای استقلالی‌ها با هواداران را کار کرده‌اید. خب دو دقیقه رفته‌اند با تماشاگران حرف زده‌اند. یک جوری نوشته‌اید که انگار زده‌اند همدیگر را لت و پار کرده‌اند. بیچاره مظلومی هم الان تیمش بالای جدول است. یک دانه باخت آورده. همین سپاهان که گل زد و رفت صدر جدول، به نظرم گلش مشکوک بود. ولی خب فوتبال است. از این اتفاقات می‌افتد. این‌قدر این چیزها را جدی نگیرید. این‌قدر سخت نگیرید.
*چه اتفاقی افتاد که استقلال باخت؟
پرسپولیس از اول خوب بازی کرد. استقلال هم بد نبود. ولی فکر می‌کنم مظلومی یک خرده مغرور شد و بازی را ول کرد. فکر کرد بازی تمام شده اما فوتبال نود دقیقه است و باید تا آخرش بازی کنی. من قبلا هیچ وقت چنین دربی قشنگی ندیده بودم. هیچ وقت. این‌که دو تیم این‌قدر قشنگ بازی کنند را تا به حال ندیده بودم. پرسپولیسی‌ها با این‌که افتادند عقب، خیلی آرام بودند. مثل عرب‌ها بازی کردند. دیدی عرب‌ها گل می‌خورند اصلا برایشان مهم نیست؟ بچه‌ها انگار می‌دانستند قرار است بازی را ببرند. اصلا آرامش خودشان را از دست نداند.
*نظرتان در مورد ایمون زاید چیست؟
این پسره خیلی خوب است. فیزیکی بازی می‌کند.
*دقیقا از همان بازیکنانی است که شما خوشتان می‌آید.
من هم زمانی که سرمربی بودم اگر از این بازیکنان داشتم خیلی کیف می‌کردم.
*دقایق آخر دربی که بود تماشاگران پرسپولیس ورزشگاه را ترک کردند. نظرتان در مورد این کار آن‌ها چیست؟
کی فکرش را می‌کرد که این‌طوری بشود؟ حق داشتند. چه کار باید می‌کردند؟ هیچ کسی باورش نمی‌شد این‌طوری بشود. مثل بازی ایران و استرالیا شد. کی فکرش را می‌کرد استرالیا که دو گل از ایران جلو بود و 5 تا گل هم نزده بود، دو گل بخورد و مسابقه مساوی شود؟ من در خیلی از دربی‌ها بوده‌ام. از آن دربی شش تایی گرفته تا آن دربی نه نفره که بازی کردیم، هیچ کدام از دربی‌ها این‌طوری نبودند.
*از آن برد 3-2 استقلال هم قشنگ‌تر بود؟
آن مسابقه هم قشنگ بود ولی این یک چیز دیگر بود.
*پرسپولیس می‌تواند خودش را به بالاهای جدول برساند؟
الان فکر نکنید چون پرسپولیس دربی را برده اتفاق خیلی خاصی می‌افتد. تیم‌های شهرستانی خیلی خوب هستند. گل‌های سپاهان و ذوب‌آهن را ببینید. در دقایق آخر گل زده‌اند و بازی با این تیم‌ها خیلی سخت است. الان چون پرسپولیس دربی را برده دلیل نمی‌شود که بقیه تیم‌ها را هم ببرد. ما بین چهار تیم اول باشیم خوب است.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:khabaronline.ir

مطالب داغ ورزشی:
جزییاتی از خانه سرمربی تیم ملی/تهران زير پای کی روش
عابدینی: داماش بعد از بازی با سایپا منحل می شود!
برای سلطان پاس جهان... بهترین بازیساز قرن!
پس از قهرمانی تراکتور شاید به استقلال برگردیم
تمرینات زنان کاراته کار + تصاویر