علی فتح‌الله‌زاده می‌گوید قرار نیست استقلال همیشه دربی را ببرد.

خبرآنلاین: از ابتدای صبح تماس با علی فتح ا... زاده و سرانجام پیدا کردن او بعد از ظهر دیروز. حاجی در فرودگاه بلیت به دست نشسته که سرانجام یک هواپیمایی بلند شود و او را به تهران برساند: «حاجی جان سرمای شدیدی باکو را فرا گرفته و همه چیز یخ زده.» اما غیبت فتح ا.. زاده در دربی بهانه اصلی این تماس نبود، بلکه بهانه اصلی نتیجه شکستی بود که پنجشنبه شب در آزادی رقم خورد. فتح ا.. زاده به خوبی درک می کند چرا طرفداران استقلال می گویند «اگر 3 بر صفر می باختیم بهتر از 3 بر 2 بود.» فتح ا.. زاده در گفت و گو با خبرورزشی شفاف و روشن می گوید، از کادر فنی استقلال گلایه دارد. او می گوید: «وقتی زاید یک گل زده، چرا نباید کادر فنی یک نفر را برای مهار او بگذارد؟»
*برای دربی در تهران نبودید، الان هم که نیستید. پس کی برمی گردد.
حاجی جان، امشب(دیشب) در تهران هستم دیگر. باکو کولاکی شده، نمی دانید که. یک قطره آب نداریم بخوریم. همه چیز یخ زده. باور نمی کنید، یک شب در فرودگاه خوابیدیم. الان هم که در فرودگاه هستم. بلیت دارم، انشاا.. گفته اند هواپیما بلند می شود و این سرگردانی ما هم تمام!
*بازی را دیدید یا نه؟
نشد بازی را ببینم. تلویزیون فرودگاه که نشان نمی داد. تلفنی از بچه ها با خبر می شدم و متاسفانه تماس آخری که داشتیم، تلخ بود.
*باید بسیار ناراحت باشید. استقلال بازی برده را 3 بر 2 باخت. باور می کردید؟
والا اینطور که من شنیده بودم بچه ها تا دقیقه 80 خوب بودند ولی در 10 دقیقه پایانی غرور آنها را فرا گرفته بود و بازی را باختند. یعنی طوری بوده که ما به غرور تیمی خودمان باختیم. تیمی که تا دقیقه 80 دو گل جلو بوده و چند گل هم نزده، معلوم است که اشکال دارد. معلوم است که غرور تیم را گرفته که بازی برده را اینطور باخته. حتما تیم شل کرده که سه گل خورده. ما روی غفلت خودمان باختیم.
*طرفداران استقلال که خیلی ناراحت هستند. اغلب آنها می گویند اگر 3 بر صفر می باختیم بهتر از این بود که 3 بر 2 ببازیم.
بله، همینطوری است. برای خود من هم این باخت خیلی سخت است. وقتی تیم تا دقیقه 80 سر است، دو تا هم گل زده، حریف هم یک بازیکن اخراجی داده، چرا باید تیم عقب بکشد و اینطور ببازد؟ برای من هم هضم این شکست سخت است. ما در وقت های تلف شده گل سوم را خوردیم که این اصلا خوب نبود.مثل همه هواداران، من واقعا ناراحتم.
*شما فکر می کنید معجزه بود که اینطور باختید؟
هر چه بود، من واقعا ناراحتم. بیشتر ناراحتی ام به خاطر این است که ما مسلط به بازی بودیم، موقعیت داشتیم و قدرت بیشتری نسبت به پرسپولیس داشتیم، ولی نتوانستیم 10 دقیقه دوام بیاوریم و باختیم. ما فقط به غرور بچه ها باختیم. من از کادر فنی استقلال گله دارم. آنها را گذاشته ایم که همین جاها تیم را جمع کنند. فوتبال که واقعا جای تفریح کرده نیست. می گویند بعد از دو گل هم چندتا موقعیت داشتیم. وقتی تیم 2 تا زده، باید میدان داری کرد. آنطور که من شنیدم تیم حتی بعد از گل هم حمله کرده است. بابا وقتی تیم اینقدر حمله می کند خسته می شود دیگر. کادر فنی استقلال باید این چیزها را در نظر می گرفت و بازی را می بست. وقتی فوروارد پرسپولیس یک گل می زند، یعنی چی؟ یعنی باید او را گرفت دیگر که نیاید اینطوری دو گل دیگر بزند. حالا من فیلم را ندیده ام و بیشتر برای تعریف کرده اند.حالا می آیم تهران و بازی را می بینم، نوقت می توانم تصمیم بهتری بگیریم. در هر صورت از کادر فنی گله دارم.
*پرسپولیسی ها بعد از 4 شکست بردند و...
البته دیگر نمی شود که همیشه ما برنده شویم. مظلومی 4 بار دربی را زده، اگر این را هم می زد می شد 5 تایی! ولی حالا یک را باخته که الان من می گویم چرا ایشان باید همان یکی را هم می باخت تا بشود 4 بر یک؟ واقعا حیف نبود؟
*البته مشکل این بود که احتمالا بعد از سوبله، چوبله دیگر نمی شد اسمی برای او درست کرد.
(خنده) حاجی جان من هم هر چی فکر کردم دیدم اسم خاصی نمی شد برای مظلومی درست کرد. احتمالا او هم دیده لقبی پیدا نمی شود، نبرد و تصمیم گرفت که ببازد.
*جریمه 5 درصدی کادر فنی استقلال هم بعد از بازی جالب بود. یکجورهایی نشان دادید مقصر را چه کسانی می دانید.
خب من که گفتم، گله دارم به خاطر این شکست ولی خبر 5 درصد جریمه درست است. ولی باید بازی را نگاه کنم و ببینم عملکرد بچه ها چطور بوده است. اگر احساس کنم آنها هم خوب نبوده اند، جریمه خواهند شد.
*اینهمه بمب ترکاندید، اگر زاید را هم شما می گرفتید الان اینطور نمی شد.
زاید را می گرفتیم یا نه فرقی نمی کرد. حالا از این به بعد نگاه کنید، اگر او توانست سه گل بزند. قطعا نمی تواند. اینجور اتفاق ها یک بار می افتد در تاریخ. اصلا مگر سابقه داشته که یک تیم 4 دربی پشت سر هم را ببرد؟ شما هم قطعا پارسال می گفتید مگر ممکن است ولی شد. این اتفاقات به هر حال در فوتبال پیش می آید. گله من به خاطر این است، وقتی یک مهاجم یک گل زد، باید به او چسبید دیگر. حتما کسی زاید را نگرفته که می آید و اینطور سه گل به استقلال می زند. من کادر فنی را مقصر این موضوع می دانم و اگر آنها یک نفر را مامور مهار زاید می کردند، الان اینطور نمی باختیم.
*شما با پرویز مظلومی صحبت کرده اید؟
نه، من با او حرف نزدم. کلا وقتی تیم می بازد ما یک روز با همدیگر حرف نمی زنیم چون عصبانی هستیم و هر کدام ممکن است یک حرف هایی از روی عصبانیت بزنیم. می گذاریم یک روز که گذشت با منطق با هم حرف می زنیم و مذاکره می کنیم.
*قبول دارید 3 شکست در 4 بازی اصلا آمار خوبی برای استقلال نیست؟
بله، اصلا آمار خوبی نیست. بچه ها باید جبران کنند دیگر. به هر حال طبیعی است که یکسری عوامل دست به دست هم داده اند که استقلال اینطوری می بازد. در میان فصل تیم ها یک فرصتی برای ریکاوری داشتند ولی ما نداشتیم. قبول دارم به بچه های ما خیلی سخت گذشته ولی ما همین الان هم کارهای بزرگی کرده ایم. به فینال جام حذفی رسیده ایم. به هر حال من خودم انتظارم از بچه ها کمی بیشتر است. توقع داشتیم که از این بازی ها 7 امتیاز بگیریم ولی فعلا 6 امتیاز گرفته ایم. یعنی یک امتیاز عقب هستیم. بچه ها باید جبران کنند.
*علیرغم این شکست از مظلومی حمایت می کنید؟
بله، من از کادر فنی حمایت می کنم ولی در عین حال می گویم این جریمه حقشان است. من زیاد از عملکرد کلی ناراضی نیستم. به هر حال علاوه بر فینال حذفی، در بالای جدول هم هستیم. به هر حال این اتفاق ها می افتد دیگر.
*ولی به قول خودتان عمل نکردید. گفته بودید با دنیزلی هم می برید پرسپولیس را.
فوتبال همین است. تا دقیقه 80 ما برده بودیم ولی باختیم. از طرفی من همیشه گفته ام دنیزلی مربی بزرگ و قابل احترامی است. دوستان هم بارها از من فیلم گرفته اند که از او تعریف کرده ام. امیدوارم با او پرسپولیس بتواند خودش را در جدول بالاتر بکشد.
*آقای رویانیان هم در برنامه ورزش و مردم گفتند استقلال هنوز تیم بزرگی است. یک جورهایی انگار طعنه ای در کار بود....
من که چیزی نشنیدم و نمی شنوم ولی ما که 4 بار بردیم. مگر قرار است همیشه ما برنده باشیم. به قول معروف این بار اشباع شده بودیم و انگیزه نداشتیم! گفتیم یک بار آنها ببرند تا ما دوباره انگیزه بگیریم.(خنده)




گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:khabaronline.ir

مطالب داغ ورزشی:
بازیکنان حبابی فوتبال ؛ عکس
رده بندی بيست دروازه بان برتر فوتبال جهان
کاریکاتور: ناراحتی فن پرسی از تعویض آرشاوین
کتک خوردن راننده از فرط خوشحالی !
بالاخره پله اعتراف کرد: بازی مسی شادی آفرین است