سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: با توجه به گروه‌بندی انجام شده، از حالا صعود تیم ملی ایران به جام جهانی 2014 را تبریک می‌گویم.

فارس: پرویز مظلومی، سرمربی تیم استقلال در نشست خبری پیش از دیدار با راه‌آهن با اشاره به پیروزی تیمش مقابل نماینده قطر اظهار داشت: ما مقابل نماینده قطر انجام وظیفه کردیم و به اعتقاد من این تنها استقلال نبود که در آنجا پیروز شد، بلکه فوتبال ایران برنده بازی شد.

وی افزود: یک شب تا صبح در راه بودیم و چهارشنبه تیم را به تهران رساندیم ولی آنها آنقدر خسته بودند که مجبور شدیم تمرین پنجشنبه را لغو کنیم و دیروز و امروز هم فقط یک تمرین سبک را برگزار کردیم.

مظلومی در ادامه صحبت‌هایش گفت: ما باید ذهنیت بازی‌های آسیایی را از ذهن بازیکنان خارج می‌کردیم، ولی این فرصت نشد اگر چه می‌دانم که توانایی بازیکنانم بالا است. قبل از بازی با الاتفاق عربستان گفته بودم که تیم ما به انسجام گروهی رسیده و حالا هم در این 2 روز با بازیکنانم صحبت کرده‌ام که بازی‌های تیم را جدی بگیرند و در باد پیروزی مقابل نماینده قطر نخوابند. امیدوارم فردا بازی خوبی را ارائه کنیم، چون راه‌آهن در دور رفت تیم ما را خیلی اذیت کرد و با وجود اینکه یک گل جلو بود بازی را بست.

سرمربی استقلال تأکید کرد: راه‌آهن بدشانس بوده و جایگاه این تیم در رتبه پانزدهم جدول نیست و می‌دانم که آنها کار سختی را در پیش دارند و امشب طی جلسه‌ای روند آنها را بررسی می‌کنیم تا در بازی فردا به سه امتیاز برسیم و از صدر جدول عقب نمانیم.

وی در خصوص انتخابات فدراسیون و رأی نیاوردن فتح‌الله زاده گفت: متأسفم که فتح‌الله‌زاده رأی نیاورد چون او در فوتبال متخصص شده و زیر و بم کار را می‌شناسد. او خیالش راحت بود و زیاد تماس نگرفت و شاید اگر او تبلیغات بیشتری انجام می‌داد می‌توانست به فوتبال کمک کند. در مورد سه کاندیدای فدراسیون فوتبال باید بگویم که هر سه نفر لایق انتخاب بودند و برای من و باشگاه فرقی نمی‌کرد اما به کفاشیان تبریک می‌گویم و امیدوارم از این پس مثل سه چهارسال گذشته فدراسیون را اداره نکند و بهتر از گذشته باشد.

مظلومی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه گروه‌بندی ایران را در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی چگونه می‌بینید گفت: صعود تیم ملی به جام جهانی را تبریک می‌گویم و اگر قرار است این تیم‌ها را هم نبریم بهتر است که به جام جهانی نرویم.(سرمربی استقلال با خنده ادامه داد) البته کی‌روش خیلی خوش‌شانس است برخلاف اینکه همه به من می‌گویند من خوش‌شانس هستم اما کی‌روش خوش‌شانس‌تر است.

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: متأسفانه اینگونه القاء می‌کنند که من از کی‌روش انتقاد می‌کنم اما اگر به آرشیو خودتان رجوع کنید من اولین مربی بودم که از آمدن او حمایت کردم و به فدراسیون تبریک گفتم. او مربی بزرگی است اما من به خاطر برنامه‌ریزی انتقاد می‌کردم. جباری و تیموریان اگر در تیم ملی باشند آیا به نفع فوتبال ملی نیست؟ روی این بازیکنان سرمایه‌گذاری شده و حالا باید از آنها استفاده کرد. ما از هواپیما پیاده نشده باید با راه‌آهن بازی کنیم. پنج روز بعد باید در فینال حذفی به میدان برویم و این مسائل به ما فشار وارد کرده است.

وی در پاسخ به این سؤال که مگر خودتان شیراز را برای جام حذفی انتخاب نکرده‌اید، گفت: من انتخاب نکرده‌ام، حتی حمید درخشان هم نمی‌تواند قول بدهد که تیمش فوتبال خوبی در آن زمین ارائه کند. تا آنجا که من اطلاع دارم هیچ حرکتی روی آن زمین انجام نشده و شما تصور کنید ما در قطر در آن چمن بازی کردیم اما باید بیاییم در شیراز در آن زمین نامساعد بازی کنیم.

وی در خصوص اینکه شایعاتی پیرامون برگزاری فینال جام حذفی در اهواز شنیده می‌شود، گفت: ما می‌خواهیم که زمین بازی خوب باشد و برای ما فرقی ندارد. بازی استقلال را در قطر 5کانال آسیایی پخش می‌کرد و این برای آن کشور یک اعتبار است. وقتی در این زمینهای نامساعد بازی برگزار می‌کنیم و همه آن را می‌بینند چرا باید گله کنیم که سهمیه‌مان کم می‌شود. حتی برای شاهین و فوتبال ایران هم این زمین مناسب نیست. اگر زمین درست شد که چه بهتر ولی اگر نشد چه کار کنیم؟

مظلومی در خصوص اینکه یعنی اگر در جام حذفی ببازید همه چیز به خاطر زمین است؟ گفت: ما نمی‌بازیم، در رشت چند ساعت مانده به بازی گفتند باید در چمن مصنوعی بازی کنید که ما گفتیم در آسفالت هم بازی کنیم بازی را می‌بریم. اما اگر قرار باشد در شیراز فوتبال بزن زیرش انجام دهیم فایده‌ای ندارد.

وی ضمن تبریک به تیم‌های سپاهان و پرسپولیس گفت: خوشبختانه نام ایران در رقابت‌های آسیایی درخشید چون حریفان تا دندان مسلح هستند و دیدید که الریان 9بازیکن خارجی داشت.

پرسپولیس مقابل الهلال خوب کار کرد و مساوی آنها مثل برد بود. امیدوارم که در آینده خوب نتیجه بگیریم و نشان بدهیم که سه سهمیه برای ما کم است.

وی در خصوص اینکه آیا نگران نیستید فینال جام حذفی و رقابت‌های آسیایی تفکر بازیکنان استقلال را برای مسابقات لیگ عوض کند گفت: خودم هم نگران این مسئله هستم و باید تفکر تیم را طوری عوض کنم که آنها بدانند ما مدعی قهرمانی در لیگ برتر هم هستیم. متأسفانه بازی ما را در ساعتی برگزار می‌کنند که شاید 2هزار نفر هم به استادیوم نیایند،‌آخر چرا حالا که هوا اینگونه است، بازی در چنین ساعتی برگزار شود. تمرکز کردن روی سه جام خیلی سخت است و اگر دست خودم بود روی 2 جام تمرکز می‌کردم.

ما از آسیا آمده‌ایم باید در لیگ به مصاف راه‌آهن برویم و دوباره در جام حذفی بازی کنیم و روی آن مسابقه خاص برای پنالتی‌ها و دیگر مسائل کار کنیم. اینها مشکلات ما را زیاد کرده ولی در لیگ مدعی هستیم و با پیروزی در بازی فردا مدعی باقی می‌مانیم.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:farsnews.com

مطالب داغ ورزشی:
هنرنمایی دوپینگی پرسپولیسی ها در تمرینات ؛ عکس
دنیزلی و دایی همسایه شدند!
کاریکاتوری زیبا از رایان گیگز
اولین کارت بازی کریستیانو رونالدو/عکس