من، به تراكتور به خاطر طرفدارانش و مردمش علاقه ويژه‌اي دارم. طرفداران تراكتور آدم‌هاي با لياقت و گرانقيمتي هستند گرچه امكاناتي كه در اختيار تراكتور هست در حد اين مردم خوب نيست.

گل:او آنتونی رابینز فوتبال است، مربی‌ای كه دست به هر خاكستری كه زد طلا شد. برای امیر قلعه‌نویی سال 90 همان سال خوبی است كه انتظارش را داشت البته منهای یكی، دو اتفاق كه سرمربی تراكتورسازی در مصاحبه با گل به آنها اشاره كرده است. او بعد از قهرمانی با سپاهان در تبریز هم با موفقیت پیش می‌رود و قهرمانی تیمش چیز عجیب و غریبی نیست. اتفاقی كه برای كمتر مربی فوتبال ایران رخ داده است در حقیقت بعد از علی پروین هیچ كس را نداشتیم كه كارنامه‌اش تا این حد پر از جام و موفقیت باشد. او كه حالا در زندگی اجتماعی و مالی هم آدم بسیار موفقی است در تماس با خبرنگار گل بابت انتخابش به عنوان بهترین مربی سال توسط كاربران سایت گل خوشحال است و جالب اینكه آمار دقیق آرای خودش را دارد. شاید همین توجه به جزئیات است كه امیر را به اینجا رسانده جایی كه برای همه مربیان لیگ آرزوست. مصاحبه ما با سرمربی سال را بخوانید.
آقای قلعه‌نویی كاربران سایت گل شما را به عنوان مربی سال انتخاب كردند.
 از همه كسانی كه به من رأی دادند تشكر می‌كنم و البته از سایت گل كه چنین نظرسنجی‌هایی را می‌گذارد. این را بگویم كه لیاقت كسانی كه در نظرسنجی پایین‌تر از من قرار گرفته‌اند بیشتر از من است اما خب، مردم به من لطف دارند و من از این موضوع بسیار خوشحالم.
آقای قلعه‌نویی می‌خواستیم از اینجا شروع كنیم كه راز موفقیت شما و پیروزی‌های پیاپی‌ای كه در این چند سال داشته‌اید چیست؟
خواهش می‌كنم ... مربیگری یعنی عشق و صداقت و نظم و انضباط. به نظر من این همه چیز مربیگری است، خیلی‌ها هستند كه این حرفه را برای پول انتخاب می‌كنند اما چیزی كه من با گوشت و پوست حس‌اش كرده‌ام این است كه موفقیت تنها در شرایطی حاصل می‌شود كه عشق و صداقت باشد. من همیشه سعی كردم با بازیكنان صادق باشم و به همین دلیل هم هست كه بازیكنان در زمین فوتبال با قلبشان فوتبال بازی می‌كنند و شاید بیشتر از توانشان خرج می‌كنند كه من از اینجا از آنها تشكر می‌كنم. به جز این من همیشه دوست داشتم كه سال به سال پیشرفت كنم بنابراین از كمك دوستانم در خارج از ایران استفاده كرده‌ام و سعی كردم به روز باشم. در عین حال كمتر شده كه مسابقه فوتبالی را از دست بدهم و همین تماشای فوتبال هم به نظر من می‌تواند كمك خیلی خوبی باشد به هر حال دوره دوره ارتباطات است و آدم باید خودش را به روز نگه دارد.
 سالی كه گذشت سال موفقیت‌آمیزی بود. اما حتما حسرت‌هایی هم داشته‌اید درباره آن حرف می‌زنید؟
 اتفاق مهم این بود كه قهرمانی آسیا را از من گرفتند سپاهان من تیم كاملی بود و می‌توانست قهرمان آسیا بشود اما نگذاشتند این اتفاق بیفتد. ما در 7 بازی آسیا 17 گل زدیم و در سطح قهرمانی بودیم اما نگذاشتند و این از دست دادن قهرمانی برای من بسیار تلخ بود.
 شما به تبریز آمده‌اید در اینجا اوضاع چطور است؟
آمدن به تبریز برای من اتفاق خیلی خوبی بود. من، به تراكتور به خاطر طرفدارانش و مردمش علاقه ویژه‌ای دارم. طرفداران تراكتور آدم‌های با لیاقت و گرانقیمتی هستند گرچه امكاناتی كه در اختیار تراكتور هست در حد این مردم خوب نیست. من به مسوولان تیم مدام این را می‌گویم كه برای قهرمانی به چیزهای بیشتر از تماشاگر احتیاج است.
 آیا در سال 91 قهرمان می‌شوید؟
 سوال بی‌نهایت سختی است. فعلا فقط به بازی فجرسپاسی فكر می‌كنم، ما 6 بازی تا پایان لیگ داریم و باید نهایت امتیاز را از این مسابقات بگیریم و منتظر اتفاقات خوب بمانیم.
 آیا در تبریز می‌مانید؟
این چیزها دست خداست باید دید كه چه اتفاقی رخ می‌دهد.




گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:goal.com

مطالب داغ ورزشی:
آشنایی با تاجر پولدار، اسپانسر 180 میلیارد تومانی تیم ملی
گزارش تصویری از سفر پرسپولیس به ریاض
دژاگه: با بازوبندی که قرآن داخلش قرار دارد وارد زمین می شوم؛ پدرم یک پرسپولیسی متعصب است
عمران‌زاده، دروازه بان جدید استقلال در دوحه+عکس