عزیز محمدی گفت: دو فصل پيش ميزان قرارداد بازيكنان 85 ميليارد و فصل قبل اين رقم به 94 ميليارد تومان رسيد. اين آمار نشان می دهد كه با طرح سقف قرارداد فقط 9درصد قيمت‌ها رشد داشت و اين نكته بسيار مهمی است و ما از بحران بزرگی جلوگيری كرديم.

مشرق: سردار عزیز محمدی که پس از تغییر و تحولات فدراسیون فوتبال دیگر کمتر خبری از او منتشر می شود، در گفتگو با روزنامه اعتماد به برخی از معضلات فعلی باشگاه های ایران و زدو بندهایی که در جریان خرید بازیکنان خارجی صورت می گیرد اشاره کرده است. بخش هایی از این گفتگو را در زیر می خوانید:

- دو فصل پیش میزان قرارداد بازیكنان 85 میلیارد و فصل قبل این رقم به 94 میلیارد تومان رسید. این آمار نشان می‌دهد كه با طرح سقف قرارداد فقط 9درصد قیمت‌ها رشد داشت و این نكته بسیار مهمی است و ما از بحران بزرگی جلوگیری كردیم.

- چند فصل قبل یك تیم از برزیل آوردند و همه بازیكنانش به همه تیم‌ها رفتند.

- بازیكن پرتغالی آوردند حدود 800-700 هزار دلار، پیگیری كردیم و فهمیدیم اصلا فوتبالیست نبوده است.

- مجید جلالی درباره چنین موضوعاتی گفت: «در فـولاد كه بودم بازیكنی از برزیل آوردند كه گفتند قیمتش 500‌‌‌‌‌‌‌‌ هزار دلار است.یادم هست روزهای آخر قیمتش تا 40هزار دلار هم رسیده بود، خلاصه ما برنداشتیم و تیم‌های دیگر همان بازیكن را به قیمت خوب خریدند.»

- «در شروع لیگ نامه‌ای با عنوان «احساس خطر» نوشتم و به مدیران باشگاه توصیه كردم كه یا خودشان فوتبالی باشند یا از كمیته فنی با حضور پیشكسوتان استفاده كنند اما چه شد؟ این قراردادها با نظر كدام كمیته فنی شكل گرفت؟ برخی دارند بازیكن انتخاب می‌كنند در حالی كه اصلا مربی هم ندارند و مشخص نیست با چه نگاهی در حال جذب بازیكنان هستند.»

- «شما فصل قبل به جاسم كرار نگاه كنید؛ اصلا در شاهین بوشهر بازی نكرد! مس سرچشمه شش بازیكن گرفت كه دو تای آنها اصلا بازی نكردند و یك بازیكن 66دقیقه و دیگری هم 154دقیقه بازی كرد. شنیدم سه تا را بیرون كردند. شهرداری تبریز هم سه بازیكن آورد كه دو تا اصلا بازی نكردند و یكی هم 166دقیقه بازی كرد.»

- «الان برای حرفه‌ای شدن جز شش باشگاه، همه بدهكارند. فولاد، سایپا، سپاهان، نفت تهران و آبادان و مس كرمان تیم‌هایی هستند كه بدهی ندارند. طرح فیفا هم می‌گوید تراز مالی باشگاه‌ها باید مثبت یا صفر باشد اما در ایران این گونه نیست.»

- «به هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال پیشنهاد دادیم كه بازیكنان خارجی را باید مربیان تایید كنند و اگر بازیكنان توسط مربیان تایید نشوند اصلا كارت بازی برایشان صادر نشود تا در صورتی كه كیفیت بازیكنان پایین بود، مربیان جریمه آن را بدهند چراكه مسوولیت فنی بازیكنان با مربیان است.»

- «در سال 88-87 ، تعداد بازیكنان 48 نفر بود كه 63539 دقیقه بازی كردند و از بین آنها یازده نفر زیر 500 دقیقه بازی كردند. در سال 89-88 این تعداد به 49 نفر رسید كه مجموعا 59507 دقیقه بازی كردند كه 9 نفر زیر 500 دقیقه بودند. در سال 90-89 این تعداد به 56نفر رسید كه مجموعا 59408 دقیقه بازی كردند كه 20 نفر زیر 500 دقیقه بودند و در سال 91-90 این تعداد به 55 نفر رسید كه مجموعا 53523 دقیقه بازی كردند كه 21 نفر زیر 500 دقیقه بودند.» جالب اینكه از این 21 نفر چهار نفر بازی نكردند و 3نفر زیر 100دقیقه بازی كردند.




گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:
mashreghnews.ir

مطالب داغ ورزشی:
گلهای بازی انگليس 1 - اوکراين 0 /فيلم
رویانیان به بازیکنانش F14 بدهد ولی نه از بیت المال
برای مردم قهرمان لیگ‌برتر فوتبال مهم‌تر از قهرمان المپیک است/نوش‌جان فوتبالی‌ها!
گلهای بازی سوئد 2 - فرانسه 0 /فيلم