المپیک زیر باران ؛ لندن در عصر روز دوم بازی های المپیک 2012 بارانی بود. سرد ، مه گرفته و خیس.

خبرآنلاین: بارش شدید باران و سرمای ناگهانی عصر یکشنبه لندن ، بسیاری از ورزشکاران را غافلگیر کرد. صبح هوا آفتابی بود و خنده دار به نظر می رسید که در این گرما ناگهان همه چیز تغییر کند و همانی شود که اداره هواشناسی لندن پیش بینی اش را کرده. شاید اعضای کاروان ایران به یاد پیش بینی های کارشناسان خودمان افتاده بودند که خیلی این هشدار را جدی نگرفتند و ناگهان باران غافلگیرشان کرد.

ابرهای تیره از راه رسیدند و باران ورزش های مختلفی را که در فضای باز برگزار می شد را به هم ریخت. ماریا شارپووا ، پرچمدار کاروان روسیه آماده بازی در زمین اصلی تنیس لندن بود که باران باریدن گرفت. شدت باران طوری بود که بعد از 3 ساعت مسئولان تصمیم گرفتند سقف ورزشگاه را ببندند و شاراپووا بتواند زیر سقف با حریفش از رژیم اشغالگر قدس بازی کند. او بازی را در دو تایم از رقیبش برد و گفت:« بازی زیر سقف ؛ هیجان خاصی داشت. برای این شروع با برد خیلی خوشحالم. بعد از او نوبت رسید به بازی جولیا گرجس آلمانی تا حریف لهستانی اش را شکست دهد. اما همه مثل این دو خوش شانس نبودند و باران بازی های مهمی مثل رقابت رقابت راجر فدرر و اندی رادیک با حریفان شان را در تنیس مردان و ویکتوریا آزارنکا سید یک تنیس زنان را لغو کرد. این اولین بار در 112 سال گذشته بود که باران باعث می شد تا تنیس های المپیک زیر سقف برگزار شود. اتفاقی که در دو میزبانی قبلی لندن هم رخ نداده بود.

بازی های دوچرخه سواری جاده بارش باران به سختی به سرانجام رسید اما برگزارکنندگان تصمیم گرفتند تا این رقابت را بدون وقفه به پایان ببرند. بازی های والیبال ساحلی هم از دیگر رشته هایی بود که زیر باران و البته با مقداری تاخیر انجام شد. چون طبق قانون برای لغو بازی باید شرایطی مثل ساعقه وجود داشته باشد اما اوضاع این قدرها هم که فکرش را بکنید در لندن بد نبود ، فقط باران می بارید و سرد بود ؛«من که این قدر حواسم به بازی بود اصلا متوجه باران نشدم. مگر باران می بارید؟ » این جمله را امانوئل مرد شماره یک والیبال ساحلی دنیا گفته. البته پیش از این هم بازی های والیبال ساحلی زیر باران برگزار شده . 4 سال قبل فینال بازی های زنان این رشته در چین زیر باران انجام شد.

باران رقابت های قایقرانی در آب های خروشان را هم با مشکل مواجه کرده بود اما هر طور بود قایقرانان مسیر را تا پاین طی می کردند. مشکل بزرگتر اما برای تماشاگرانی بود که باید این رقابت ها را به تماشا می نشستند. ورزشگاه ها با چترهای رنگارنگ آنها متفاوت تر از همیشه شده بود و البته کمی خالی تر از آنچه پیش بینی می شد.

اما راستی این باران تابستانی لندن مشکلی هم برای کاروان ایران ایجاد کرده؟ دکتر پورکاظمی ، رئیس فدراسیون پزشکی در این باره می گوید:« خوشبختانه ورزشکاران ما رقابتی زیر باران نداشتند و از این تغییر شرایط جوی مشکلی برای شان ایجاد نشده اما باران دیروز باعث شده تا تعدادی از اعضای کادر اجرایی کاروان سرما خورده باشند که تلاش مان این است مانع از انتشار بیماری بین ورزشکاران شویم.»
لندن همیشه بارانی است اما این بار انگار باران عصر روز دوم غافلگیر کننده تر از همیشه بوده. امروز در شروع صبح سوم ، هوا گرم است و آفتابی . البته اگر عصر ، دوباره همه چیز دگرگون نشود



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:
khabaronline.ir

مطالب داغ ورزشی:
کاریکاتور/ علی آبادی در المپیک!
استقلال مثل فصل قبل به مشکل میخورد؟/ مشتری دست به نقد برای ساموئل ، زندی و البته جواد نکونام
حذف بانوی پینگ‌پنگ‌باز ایرانی/تصاویر