هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: «برای هماهنگی با بازیکنان و رسیدن به اوج آمادگی نیاز به زمان دارم.»

جام نیوز:
نکونام: در استقلال می‌مانم
جواد نکونام گفت: «برای هماهنگی بیشتر نیاز به زمان دارم. این موضوع طبیعی است که با استقلالی‌ها هماهنگ نیستم. در تمرینات شرایط خاصی دارم و باید روی بدنسازی بیشتر تمرکز کنم تا به اوج آمادگی برسم.
وی ادامه داد: در بازی برابر ذوب‌آهن نسبت به هفته گذشته شرایط بهتری داشتیم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.»
نکونام وقتی با سوالی درمورد پرداخت 700 هزار یورو به باشگاه اوساسونا برای دریافت رضایت‌نامه‌اش روبرو شد، خاطرنشان کرد: «اگر سوال فوتبالی و فنی دارید بپرسید تا جوابتان را بدهم.»
وی در پاسخ به این سوال که آیا استقلال قهرمان می‌شود گفت: «فعلا هفته سوم است و نمی‌توان درخصوص قهرمانی اظهار نظر کرد. تمام تیم‌ها خوب هستند و هر پیروزی 3 امتیاز دارد. تنها پرسپولیس حریف ما نیست و باید برابر تمام تیم ها با قدرت ظاهر شویم.»
هافبک استقلال درمورد رفتنش به قطر یا امارات تصریح کرد: «مطمئن باشید در استقلال می‌مانم و به هیچ کشور دیگری نمی‌روم.»
نکونام وقتی با سوال مجددا یک خبرنگار درمورد موضوع 700 هزار یورو برای دریافت رضایتنامه به باشگاه اوساسونا روبرو شد، گفت: «مخلص شما هستم؛ خداحافظ!»
 

* رحمتی: خدا عزت داد تا توپ‌ها را دفع کنم
سیدمهدی رحمتی گفت:‌ «ذوب‌آهن خوب بازی کرد و خداوند به من عزت داد که آن توپ‌ها را مهار کنم. هر روز که می‌گذرد بهتر می‌شویم اما باید کار و تلاش بیشتری کنیم تا به موفقیت بیشتری برسیم.»
وی ادامه داد: «بازیکنان خوبی داریم که باتجربه هستند انشاءالله هفته‌های بعد تیم بهتری خواهیم شد و بازی روان‌تری به نمایش می‌گذاریم. این برد را به هواداران استقلال تبریک می‌گویم که حامی ما بودند.»
 

* منوچهری: فشار از دوشم برداشته شد
امین منوچهری در مورد اینکه ره صدساله را یک شبه طی کرده، گفت: «برای اینکه چنین راهی را طی کنم سختی‌های زیادی کشیدم و خوشحالم که امروز توانستم بخشی از این فشارها را از روی دوشم بردارم. مقابل ذوب‌آهن منوچهری گل نزد و این تیم استقلال بود که گلزنی کرد.»
وی گفت: «خیلی خوب بازی کردیم و می‌دانستیم ذوب‌آهن روی هوا مشکل دارد از حرکات دروازه‌بانش مشخص بود. من آمده‌ام که به استقلال کمک کنم و اگر به تیم ملی هم دعوت شوم لطف خداوند است.»
منوچهری در مورد مقایسه‌اش با کریم انصاری‌فرد گفت: «من کار خودم را می‌کنم. انصاری‌فرد بازیکن محترمی است. فشارهای زیادی روی من است. تازه به استقلال آمده‌ام و مردم و هواداران از من انتظار دارند. با گلی که به ذوب‌آهن زدم کمی فشار از روی دوشم برداشته شد.»
 

* جانواریو: با قلعه‌نویی به قهرمانی فکر می‌کنیم
فابیو جانواریو اظهار داشت:‌ «دوست دارم روزهای خوش گذشته را در استقلال تکرار کنم. دچار مصدومیت شدم که امیدوارم جدی نباشد.»
وی تاکید کرد: «مقابل ذوب‌آهن خوب بازی کردیم اما تیم‌ها مقابل ما دفاعی بازی می‌کنند. خوشحالم که گل زدیم و پیروز شدیم. ما با امیر قلعه‌نویی به قهرمانی چشم‌ دوخته‌ایم.»
 

* بائو: جواب آنهایی که گفتند با رابطه به استقلال آمده‌ام را می‌دهم
میثم بائو گفت: «در مورد حضورم در استقلال حرف‌های زیادی زدند و گفتند با رابطه به استقلال آمدم اما کم کم جواب‌شان را می‌دهم. زمانی در استقلال بازی کردم و مدتی بهترین بازیکن شدم. گل‌های زیادی هم برای این تیم زدم اما اکنون که دوباره به این تیم آمده‌ام چه حرف‌هایی که نزدند. مقابل ذوب‌آهن 10 دقیقه مؤثر بودم و این برایم بسیار ارزشمند است.»
وی ادامه داد: «میثم بائو پاس گل نداده و این استقلال بود که گل زد. گرفتن 3 امتیاز از همه چیز برایمان مهم‌تر است. تازه اول راهیم و من به قلعه‌نویی اعتقاد دارم و اگر فرصت بیشتری به من بدهد بیشتر می‌توانم کمک کنم. فشار زیادی روی تیم ما بود که با این 3 امتیاز این فشار کم شد. اکنون با تمرکز بیشتر به آینده فکر می‌کنیم.»
 

* صادقی: مگر کی روش در ورزشگاه بود؟
امیرحسین صادقی اظهار داشت: «از تماشاگرانی که از بازی من مقابل ذوب‌آهن تعریف و تمجید کردند تشکر می‌کنم. نتیجه‌ای که کسب کردیم حاصل صبوری هواداران بود.»
وی با بیان اینکه تیم ما در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، ادامه داد: «حیف می‌شد اگر بازی خوب استقلال مقابل ذوب‌آهن بدون پیروزی به پایان می‌رسید.»
صادقی در پاسخ به این سوال که حضور کی‌روش در ورزشگاه تاثیری در خوب بازی کردنش داشت یا خیر، تصریح کرد: «مگر کی‌روش در ورزشگاه بود؟ اصلا به این نکات توجه نمی‌کنم و سعی می‌کنم بازی همیشگی خودم را انجام دهم. هدفم کمک به استقلال است و خوشبختانه تاکنون به خوبی از پس این کار برآمده‌ام.»
مدافع استقلال گفت: «بازیکنان هر روز هماهنگ‌تر می‌شوند، اما بازهم نیاز به زمان داریم. خط هافبک استقلال هنوز به انسجام کافی نرسیده و بازیکنان باید با هم هماهنگ‌تر شوند.»
 

* بیک‌زاده: استرس ما طبیعی است
هاشم بیک‌زاده در مورد اینکه هنگام پا به توپ شدن استرس دارد، گفت: «این مسئله طبیعی است زیرا هواداران از ما پیروزی می‌خواهند، البته من تجربه بازی در تیم بزرگی مثل استقلال را دارم. ما به دنبال برد بودیم و می‌خواستیم بعد از شکست تلخ هفته گذشته به وضعیت خود سامان بدهیم تا از کورس قهرمانی عقب نمانیم.»
وی ادامه داد: «پیروزی شیرینی مقابل ذوب‌آهن به دست آوردیم زیرا در 10 دقیقه آخر به گل رسیدیم. این برد شیرینی خاصی دارد.»
بیک‌زاده در مورد اینکه در صورت از دست دادن چند توپ از تعویض نمی‌ترسد، گفت: «مقابل یکی از بهترین تیم‌های ایران بازی کردیم و همواره به نظر قلعه‌نویی احترام می‌گذارم و هر تصمیمی او بگیرید به آن احترام می‌گذارم.»
 

* برهانی: از گلزنی منوچهری خوشحالم
آرش برهانی گفت: «هر چه به دقایق پایانی نزدیک‌تر می‌شدیم استرس ما بیشتر می‌شد. خوشحالم که پای منوچهری به گلزنی باز شد. ذوب‌آهن مدافعان خوبی داشت اما ما باید 3 امتیاز را می‌گرفتیم.»
وی ادامه داد: «هواداران روی سکو ما را تنها نگذاشتند. این خیلی مهم است که تماشاگران همیشه حامی تیم باشند در این صورت حتی در لحظات آخر هم می‌توان نتیجه را عوض کرد.»
برهانی گفت: «سعی می‌کنم در آینده خودم هم گلزنی کنم. ما هفته به هفته که جلوتر می‌رویم بهتر می‌شویم و همدیگر را می‌شناسیم و هماهنگ‌تر خواهیم شد. در آن صورت راحت‌تر بازی می‌کنیم و بازی تاکتیکی را به نمایش خواهیم گذاشت.»

 

* عمران زاده: منوچهری بدشانس بود
حنیف عمران‌زاده اظهار داشت: «خدا را شکر در هفته‌ی سوم که هنوز تیم‌ها ناهماهنگ هستند در برابر ذوب آهنی که مربی و بازیکنان خوبی دارد، توانستیم سه امتیاز بگیریم هرچند موقعیت‌های بیشتری هم داشتیم که می‌توانستیم گل‌های بیشتری به ثمر برسانیم.»
وی در ادامه درباره‌ی صحنه‌ای که امین منوچهری توپ را به تیرک دروازه ذوب آهن کوبید اشاره کرد و گفت: «این هم یکی از موقعیت‌های خوب ما بود که از شانس بد منوچهری به گل تبدیل نشد. ان‌شاءالله در بازی‌های بعد بتوانیم گل‌های بیشتری بزنیم.»
عمران‌زاده در پایان روند تیمش را رو به پیشرفت توصیف و خاطرنشان کرد: «همیشه پنج هفته‌ی اول بازی‌ها بدن‌های بازیکنان مشکل دارد و هنوز از فشار بدنسازی بیرون نیامده است. ما در این دو بازی نسبت به دو بازی قبل بهتر بودیم و یقینا در بازی چهارم عملکرد بسیار بهتری خواهیم داشت.»




گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:
jamnews.ir

مطالب داغ ورزشی:
مهرداد اولادی با ملوان تمام کرد
واکنش مسئولان استقلال به درخواست جباری برای جدایی از این تیم
قدردانی باشگاه اوساسونا از جواد نکونام
خط و نشان مانوئل برای هافبک معترض سرخ پوشان