نام وزنه‌بردار ايرانی در بازی های المپيك مورد توجه رسانه‌های بين‌المللی واقع شده است.

ایسنا: "سعید محمدپوركركرق" وزنه‌بردار دسته 94 كیلوگرم ایران در بازی‌های المپیك است كه طولانی بودن نام خانوادگی او با تعجب رسانه‌های بین‌المللی مواجه شده است.

صفحه ویژه یاهو اسپرت كه به پوشش بازی‌های المپیك لندن اختصاص دارد، در گزارشی درباره نام این ورزشكار نوشته است: كاملا مطمئن نیستیم كه سعید محمدپور كركرق وزنه‌بردار ایرانی طولانی‌ترین نام ورزشكاران المپیك را داشته باشد. بیش از 10 هزار ورزشكار در این بازی‌ها حاضر هستند و جست‌وجوی نام تك تك آنها در وب سایت بازی‌ها كار آسانی نیست.

با این حال نام خانوادگی این ورزشكار در زبان انگلیسی 21 كاراكتر دارد كه این تعداد برابر با تعداد مدال‌های طلای مایكل فلپس در ادوار مختلف المپیك و رقابت‌های جهانی است. همچنین نام او 17 كاراكتر از نام كشورش طولانی‌تر است.

كوتاه‌ترین نام خانوادگی ورزشكاران حاضر در بازی‌های المپیك لندن هم به یك جودوكار چینی تعلق دارد كه نام او «لاموسی آ» است. به این ترتیب نام خانوادگی وزنه‌بردار ایرانی 20 كاراكتر از نام خانوادگی این جودوكار چینی طولانی‌تر است.

البته ركورد طولانی‌ترین نام ورزشكاران المپیكی متعلق به اسكی بازی است كه در بازی‌های زمستانی 1956 حاضر بود. نام این اسكی باز به این شرح است‌:

«مكس امانوئل ماریا الكساندر ویكوت برونو دلا سانتیسیما تیرینیدادی تودوس لوس سانتوس وون هوهنلوهه لانگنبرگ»





گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:
isna.ir

مطالب داغ ورزشی:
عادل فردوسی پور از زمان پخش برنامه 90 خبر داد
مانوئل ژوزه از سطح بالای آمادگی ام تعجب کرد ؛ دنیزلی هم مرا می خواست
ترافیک سنگین در خط حمله پرسپولیس
سرنوشت تلخ بازیکنان مازاد پرسپولیس