مدیر عامل پرسپولیس تصمیم گرفته است برای خروج تیم از حاشیه، نیم فصل ستاره تیمش را کنار بگذارد.

 ناکامی پرسپولیس در شروع دوازدهمین دوره رقابت های لیگ برتر می تواند با یک خبر شوک دهنده در نیم فصل این رقابت ها تکمیل تر شود. خبری که نه تنها تبعات منفی برای این تیم خواهد داشت بلکه شرایط را در بین هواداران به ضرر محمد رویانیان تغییر خواهد داد. این خبر البته می تواند تا زمان فرا رسیدن نیم فصل دستخوش تغییرات شود.

اوضاعی که این روزها پرسپولیس با آن مواجه شده است، تقریبا شبیه دوران حضور اکبر غمخوار در راس مدیریت این باشگاه و حضور وینکو بگوویچ است.

دورانی که علی پروین بیرون از پرسپولیس بود و تیم پرستاره در هفته های اول خوب نتیجه گرفت اما خیلی زود به حاشیه رفت و کار را تا جایی پیش برد که خیلی از ستاره های این تیم مجبور به جدایی شدند.

حالا چند سال پس از آن ماجرا، محمد رویانیان در ابتدای لیگ دوازدهم تیمی را آماده حضور در این مسابقات کرد که بهترین های فوتبال ایران را دور هم جمع کرده است. رویانیان که نخستین حضورش در فوتبال را تجربه می کرد اما برای انتخاب سرمربی به مشکل خورد و پس از هفته ها بلاتکلیفی بالاخره با مانوئل ژوزه برای هدایت سرخپوشان به توافق رسید.

ژوزه در شرایطی هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت که در فوتبال مصر به موفقیت های خوبی دست پیدا کرده بود و با همین پشتوانه به پرسپولیس آمد و در هفته های اول بهانه اش این بود که فرصت ساختن تیمی قوی و قدرتمند را نداشته است. اما هر چه از لیگ گذشت، عملکرد پرسپولیس ضعیف تر بود تا توانایی های مانوئل هم زیر سوال برود و این سوال ایجاد شود که مشکل نتیجه نگرفتن پرسپولیس توانایی فنی او است یا مشکلات داخلی؟

برای بررسی پاسخ این پرسش باید نیم نگاهی هم به رابطه بین بازیکنان و باندهای موجود در پرسپولیس داشت. جایی که همان افت همیشگی بلای جان پرسپولیس شده و بسیاری از بازیکنان حاضر به ارائه تمام توانایی شان در زمین نیستند. یکی از این بازیکنان که به نظر می رسد برخلاف میل باطنی و ظاهری اش نتوانسته انتظارات را برآورده کند، علی کریمی است. بازیکنی که در توانایی های فنی او شکی نیست اما حاشیه هایش هم به اندازه بزرگی فنی اوست.

علی کریمی که از ابتدای فصل حاشیه های زیادی را برای پرسپولیس ایجاد کرده است، در تازه ترین اقدام خود تمایل چندانی برای گوش دادن به دستورات ژوزه نشان نداده و هر طور که خودش دوست دارد رفتار می کند. او که نشان داده در کنار قابلیت های فنی بالایی که دارد در هدایت حاشیه ها هم ید طولایی دارد، این بار اوضاع داخلی پرسپولیس را به هم ریخته است.

علی کریمی در تازه ترین اقدام خود سردسته گروهی شده است که مصاحبه با رسانه ها را تحریم کرده و بعد از آنکه مهدی مهدوی کیا در پایان دیدار با استقلال با رسانه ها گفتگو کرده است، بین آنها در اتوبوس تیم درگیری لفظی به وجود آمده و منجر به قهر کردن این دو بازیکن باتجربه شد. هر چند فردای روز دربی کدورت بین این دو بازیکن از بین رفت.

در چنین شرایطی و در حالی که پرسپولیس نیاز به آرامش بیشتری دارد تا بتواند بحران موجود را پشت سربگذارد، مسئولان باشگاه تصمیم گرفته اند علی کریمی را در بین دو نیم فصل از این تیم کنار بگذارند.

یکی از نزدیکان باشگاه با تایید این خبر اعلام کرد در صورتیکه اوضاع تا نیم فصل تغییر نکند و علی کریمی در رویه اش تغییری ایجاد نکند، قطعا مسئولان باشگاه او را از جمع سرخپوشان کنار خواهند گذاشت.

این اتفاق در حالی رخ خواهد داد که برخی بازیکنان این تیم در باند حامی علی کریمی قرار گرفته اند و مشخص نیست در صورتیکه کریمی از این تیم کنار گذاشته شود، آیا بازیکنان هم باندی او هم از این تیم کنار گذاشته خواهند شد یا کماکان در جمع سرخپوشان خواهند ماند.




گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:jamnews.ir

مطالب داغ ورزشی:
رویانیان نمی‌خواهد با من سلام و علیک داشته باشد
پیروزی قاطع ایران برابر مصر/ شاگردان ولاسکو به فکر بازی دوم
دعوت شبانه یک استقلالی به تیم ملی!
ضارب فرکی مدعی شده طرفدار فولاد است/گل‌مان سالم بود