مدیرعامل سابق باشگاه راه آهن در واکنش به صحبتهای جواد نکونام می‌گوید به هیچ وجه علیه کارلوس کی‌روش، او و علی کریمی حرفی به زبان نیاورده و انتقادهای کاپیتان تیم ملی تحت تاثیر تحریک دیگران مطرح شده است.

ایسنا: محمد حسن انصاری فرد در گفت‌وگو با ایسنا و در واکنش به صحبت‌های جواد نکونام که علیه وی مطرح کرده بود، اظهار کرد: قبل از هر چیز می‌خواهم پیروزی تیم ملی را به همه ملی‌پوشان و به ویژه جواد نکونام تبریک بگویم. من واقعا تعجب کردم که چرا کاپیتان تیم ملی درباره من این طور صحبت کرده است و نمی‌خواهم ادبیات گفتارم مانند ایشان باشد. چون وقتی جوانان حرف‌های نکونام و مرا می خوانند نمی‌خواهم چیز بدی را برداشت کنند. من قصد ندارم شیرینی برد تیم ملی را به دلیل سوء تفاهمی که ایجاد شده به کام مردم و ملی‌پوشان تلخ کنم.

وی ادامه داد: واقعا از حرف‌های نکونام ناراحت شدم. ابتدا باید بگویم که اصلا اظهاراتی علیه کی‌روش، تیم ملی، نکونام و کریمی مطرح نکردم که ایشان بخواهد جواب مرا بدهد و حتی اگر به فرض مثال این حرف‌ها را زده باشم نیز ادبیات نکونام واقعا ناراحت کننده است. از ایشان بعید بود که این گونه حرف بزند. فکر می‌کنم که ایشان تحت تحریک دیگران و بدون اطلاعات کافی این صحبت‌ها را مطرح کرده است.

انصاری فرد همچنین گفت: نکونام خطاب به من گفته است که من کجای این فوتبال هستم که به خودم اجازه دادم این حرف‌ها را بزنم؟ به او بگویید که سابقه فوتبال من مشخص است. من چندین سال در پرسپولیس و تیم ملی بازی کرده‌ام و افتخارات زیادی هم با آنها کسب کرده‌ام. همچنین سال‌ها به عنوان مدیرعامل پرسپولیس و راه‌آهن و به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال کار کرده‌ام. نیازی به توضیح بیشتر نیست که من در کجای فوتبال بوده‌ام؟

وی ادامه داد: نکونام گفته که من خواسته‌ام سرمربی تیم ملی برکنار شود. باید به او بگویم که آقای نکونام عزیز! من کجا و در کدام رسانه چنین حرفی را زدم؟ دو شب قبل از بازی تیم ملی به صدا و سیما دعوت شدم و یک بار در شبکه سه و یک بار در شبکه ورزش درباره تیم ملی صحبت کردم. در هر دو برنامه از تیم ملی و بازیکنانش تعریف کردم و حتی با ذکر نام گفتم که تیم ملی با وجود نکونام و تیموریان مشکلی در میانه میدان نخواهد داشت.همینطور گفتم که تیم ملی با وجود بلند قامتانی مثل نکونام، جلال حسینی و تیموریان می‌تواند روی ضربات ایستگاهی به گل برسد که همین طور هم شد. همچنین گفتم که رحمتی پس از حجازی و عابدزاده بهترین گلر تاریخ فوتبال ما است. آقای نکونام عزیز! آنهایی که این حرف‌ها را به شما از قول بنده منتقل کرده اند، آیا این حرف‌ها را هم گفته اند؟ من در کدام مصاحبه گفته‌ام که کی‌روش باید برکنار شود؟

مدیرعامل سابق باشگاه راه‌آهن همچنین گفت: ادبیات گفتاری من کاملا مشخص است. در این فوتبال هزار بلا سرم آمده است و هزاران بار حقم نادیده گرفته شده است. سال‌هایی بود که مرد سال فوتبال ایران می‌شدم، اما به تیم ملی دعوت نمی شدم. همچنین در دوران بازیگری و مدیریتم مشکلاتی برایم پیش آمد که اگر کوه به جای من بود آب می‌شد! در تمام این مدت حتی یک کلام علیه مربیان و بزرگانم حرف نزدم. حتی در داستان جدایی‌ام از راه‌آهن و پرسپولیس حرف‌هایی زده شد که در پاسخ آنها چیزی نگفتم. اکنون سه ماه است که لیگ برتر آغاز شده، اما حتی یک خط درباره راه‌آهن حرفی نزده‌ام. من در زندگی علیه چه کسی حرفی زدم که بخواهم علیه نکونام حرفی بزنم. مردم و رسانه‌ها گفتمان فوتبالی مرا می دانند.

انصاری فرد ادامه داد: به هر حال ایشان حرف‌هایی را زده و پاسخ حرف‌هایی را داده که حرف من نبوده است. من پیش از بازی ایران و کره آنقدر از تیم ملی و بازیکنانش تعریف کردم که برخی از دوستانم به من گفتند در تعریف از تیم ملی اغراق کرده‌ام در حالی که من این کار را برای روحیه دادن به تیم ملی انجام دادم و اغراقی هم در صحبت‌هایم نبوده است. آقای نکونام درباره من گفته است که «فردی پایش را از گلیمش درازتر کرده» یا «این آقا یک دهم من و کریمی برای فوتبال کار نکرده است.» او حتی مرا متهم کرده که از پیروزی تیم ملی خوشحال نشدم. آقای نکونام عزیز! اشکالی ندارد که این حرف‌ها را زده‌ای چون من این حرف‌ها را به حساب سوء تفاهم می گذارم، اما در بین صحبت‌هایت از چیزی حرف زده‌ای که در حیطه مسئولیتت نبوده است.

وی افزود: نکونام گفته است که در دوران مدیریتم در راه‌آهن بدهی‌های زیادی به جا گذاشته‌ام. ایشان باید بداند که دغدغه‌ و مشکلات مالی عجیب و غریبی که آرزو می‌کنم گریبان هیچ مدیری را نگیرد باعث شد که نتوانم در راه‌آهن از بازیکنانی نظیر او که بازیکن قدیمی راه‌آهن بوده‌اند تجلیل کنم. راه‌آهن تیمی بود که در دوران 75 ساله‌اش و به ویژه در دهه اخیر یک یا دو سال بیشتر در لیگ برتر دوام نمی آورد و سقوط می‌کرد، اما ما با چنگ و دندان تیم را پنج سال است که در لیگ برتر حفظ ‌کرده‌ایم. سال‌ها بود که راه‌آهن به تیم ملی بازیکن نمی داد،‌ اما حالا چند سالی است که در رده‌های مختلف هشت ملی‌پوش داریم. ما سازندگی را در راه‌آهن احیا کردیم.

مدیرعامل سابق راه‌آهن همچنین گفت: اگر امروز ورزشگاه راه‌آهن دارای تالار پذیرایی، کمپ تمرینی، جایگاه ویژه و جایگاه خبرنگاران، چمن رولی، اسکوربرد و دو سالن بدنسازی است حاصل خون دل خوردن ما است. بودجه ما در راه‌آهن 6 میلیارد تومان در سال بود. اما در دو سال آخری که در این باشگاه بودم مدیران محترم راه‌آهن به دلیل موانع قانونی نتوانستند بیش از یک میلیارد و 900 میلیون تومان بدهند.

ما علاوه بر این مقدار پول، کمی درآمدزایی کردیم و مابقی تبدیل به بدهی‌هایی شد که شب و روز را از من گرفت. ما حتی پول تهیه پاداش و بلیت سفر تیم را نداشتیم و مجبور شدیم که از دوستان خوب‌مان قرض کنیم. ما با سیلی صورت‌مان را سرخ نگه داشتیم تا تیم سقوط نکند. کارهای فرهنگی انجام شده در راه‌آهن بی‌سابقه بوده است و کارهای عمرانی که ما انجام دادیم در تاریخ باشگاه نمونه نداشته است. من تاکنون این حرف‌ها را به این شکل نگفته بودم اما حالا مجبور شدم که این طور صحبت کنم.

انصاری فرد در ادامه گفت: تمام بدهی‌های باشگاه در حین انتقال امتیاز آن به مالکان جدید پرداخت شد. بدهی‌های ما 7 میلیارد تومان بود که بیش از 2 و نیم میلیارد هم تخفیف گرفتیم و با تعامل مدیران قبلی و جدید و راه‌آهن از تمام طلبکاران رضایت گرفتیم. اکنون شاید تنها به دو یا سه نفر بدهی داشته باشیم که چک آن‌ها هم صادر شده است و ما منتظر رضایت‌شان هستیم. در 5 سالی که بدون پول راه‌آهن را مدیریت می‌کردم، مجبور شدم منزل استیجاری‌ام را تغییر دهم چون طلبکاران حکم جلبم را گرفته بودند اما در همان شرایط تیم ما به فینال جام حذفی راه پیدا کرد. خدا را شکر می‌کنم که روی اصولم ماندم و در راه‌آهن که حالا پولدار شده است نماندم چرا که قرار بود در ابتدای فصل مربی خارجی به تیم بیاید اما ناگهان تصمیم دیگری گرفته شد. من اگر دنبال پول بودم، مربی‌گری می‌کردم و سالی 500 میلیون تومان می‌گرفتم.

وی همچنین بار دیگر به صحبت‌های نکونام اشاره کرد و گفت: نکونام گفته است که من کجای فوتبال هستم. باید بگویم که امروز کسی با من درباره تنها قهرمانی پرسپولیس در جام در جام باشگاه‌های آسیا مصاحبه می‌کرد که من گلش را زدم. آقای نکونام عزیز! حرف‌های شما بر پایه مسائلی بود که واقعیت نداشت. من نه گفتم که کی‌روش برکنار شود و نه علیه شما و کریمی حرفی زدم. من زمانی که از تیم فوتسال رفتم و زمانی که مدیریت پرسپولیس و راه‌آهن را به دیگران سپردم حرفی نزدم پس حالا چطور ممکن است که در آستانه بازی حساس تیم ملی از تغییر سرمربی تیم حرف بزنم و علیه دو کاپیتان تیم ملی چیزی بگویم. ای کاش اظهارات واقعی من را می‌شنیدی و بعد درباره‌اش حرف می‌زدی.

انصاری‌فرد در پایان گفت: پس از شنیدن صحبتهای نکونام و پیگیری‌های مکرر متوجه شدم که مصاحبه‌ای از قول من در یک خبرگزاری منتشر شده مبنی بر اینکه من گفته‌ام اگر جای فدراسیون فوتبال کی‌روش را برکنار می‌کردم. محال است که من چنین حرفی زده باشم.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:
isna.ir

مطالب داغ ورزشی:
نشست قلعه نويی و فتح الله زاده با رويانيان؛ مذاكره ای برای معاوضه بازيكنان؟!!
تنفر هواداران استقلال از بازگشت نیکبخت
پله و سرمربی چلسی درجوانی/عکس
اينيستا: فوتبال رياضی نيست ؛ تركيبی از مسی، رونالدو و فالكائو را می پسندم