کفاشیان می گوید فدراسیون ایران در ساختار سازی هیچ مشکلی ندارد.

خبرآنلاین: علی کفاشیان که فدراسون تحت هدایتش توانست عنوان بهترین فدراسیون آسیا را از آن خودش کند دلش خیلی پر است.شاید خیلی ها عنوانی که او به دست آورد را قبول ندارند و به خاطر ناکامی های اخیر فوتبال،این فدراسیون را شایسته قرار گرفتن در قله آسیا نمی دانند اما کفاشیان حرف های زیادی دارد که به نظر ماه ها بود آنها را در سینه حبس کرده است.او حالا نفس راحتی می کشد و می گوید در آسیا به این راحتی ها عنوان بهترین را به کسی نمی دهند و حتما فدراسیون فوتبال عملکرد درستی داشته است که آسیایی ها تصمیم گرفته اند جایزه این بخش را به ایران بدهند.کفاشیان حرف هایش را با قیاس بین فوتبال ایران و ژاپن شروع می کند و می گوید:«الان ژاپنی ها سالی 150 میلیون دلار در فوتبال هزینه می کنند،اما آیا ما این کار را انجام می دهیم؟ای اف سی برای خودش معیارهای خاصی دارد.دریافت این جایزه یک چیز را نشان می دهد اینکه ما در ساختار سازی داریم درست پیش می رویم.من می گویم که اگر 4 ورزشگاه ما سیستم نوردهی شان درست بود می توانستیم بالای 900 امتیاز بگیریم و با 4 سهمیه کامل پا به لیگ قهرمانان آسیا بگذاریم.»
او این را گفت و ادامه داد:«امسال هیچ کمکی به فدراسیون فوتبال نشده است.تا الان هم تمام هزینه ها را خودمان جور کردیم.از کادر مربیان گرفته تا سفرها و هر خرجی که فدراسیون داشته است.آن هم در شرایطی که تمام هزینه های ما با دلار بوده است و تقریبا هزینه هایمان دو برابر شده است.در هر حال با این فشارها و با شرایطی که بر فدراسیون حاکم است من امروزم حتما بهتر از فردایم است.با این حال هر کس که می تواند بیاید و یک برنامه ای به من بدهد.نسخه ای که بتوان این فوتبال را نجات داد،آن وقت من همین فردا می روم اما به شرطی که شرایط را بهتر از اینی که هست بکند.»

کفاشیان که حسابی دلخور است و دیگر خبری از خنده روی لب هایش نیست می گوید:« هزینه های مان دو برابر شدند ، درآمدمان هم به دلیل اینکه خیلی از ارقامی که باید به ما تعلق می گرفته ، تعلق نمی گیرد کاهش داشته اما داریم فعلا کارمان را پیش می بریم چون نمی توانیم بایستیم. شما هی می نویسید آقای کفاشیان برو ، باشه من می روم اما بعدش چی؟ با هر باخت باید یک فدراسیون برود چون شما این پایه را می گذارید؟ من از مجمع رای گرفتم. مجمع هم تشکیل جلسه بدهد بگوید کفاشیان برو . راه درستش این طوری است. کار به جایی رسیده که حتی مادرم قسمم می دهد که ول کنم و به زندگی ام برسم اما قول دادم تا مطمئن نشوم مسیر بعد از من بهتر از شرایط فعلی می شود ، این مسیر را ادامه بدهم. من فقط از همه خواهش می کنم در کنار هم باشیم. باید همه با هم کمک کنیم تا در مسیر درست حرکت کنیم. با فشار بی دلیل هیچ چیز درست نمی شود. رسانه ها اگر به جای انتقاد به فکر همراهی و یافتن راه حل باشند قطعا مشکلات را پشت سر می گذاریم.»

کفاشیان که در این فرصت تقریبا یک هفته ای تقریبا لابی های مختلفی با مسئولان آسیایی داشته درباره انتخابات اردیبهشت ماه آینده کنفدراسیون آسیا هم گفت:« این انتخابات برای تعیین دو نایب رئیس فوتبال آسیا در کنفدراسیون فوتبال آسیاست. فرصت خوبی است برای ایران و کره تا بتوانند کرسی های شان را در هیات رئیسه پس بگیرند. به هر حال از کشورهای اثرگذار در فوتبال آسیا ، ما دو کشوری هستیم که سهمیه مستقیم نداریم و باید این پست را با جدیت و تلاش به دست بگیریم. 5 سال قبل که ما آمدیم چون یک دفعه آن سطح از تغییرات اتفاق افتاده بود ، هیچ کس در آسیا ما را نمی شناخت اما الان فرصت مناسبی است که فوتبال ایران بتواند برای کرسی آسیایی تلاش کند. البته این را هم بگویم که فعلا چون شرایط عضویت کاندیدا ها اعلام نشده ، باید ببینیم شرایط نامزدی در این نهاد چیست تا آن وقت برایش تصمیم گیری کنیم.»




گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:khabaronline.ir


مطالب داغ ورزشی:
پخش زنده قضاوت داور زن فوتسال از سیما + عکس
ترابیان: از فوتسال می‌روم و پشت‌سرم را هم نگاه نمی‌کنم
مظلومی: برنامه‌های کی‌روش فوتبال ایران را به قهقرا می‌برد
کاریکاتور: شعبده بازی زلاتان برای ستاره های جدید سه شیرها