كاپيتان تيم ملي فوتبال كشورمان گفت: «حتی در کشورهایی که فوتبال شان شبیه ماست، تا به حال شده یک آدم زیر دست و پا بمیرد و آمبولانس نباشد که او را به بیمارستان ببرد؟»

خبر ورزشی:جواد نکونام، شماه 6 استقلال حالا از رشت دو خاطره بد دارد. شکست استقلال و مرگ یکی از طرفداران این تیم. او که می گوید، صبح سه شنبه خبر مرگ این طرفدار را از بردارش شنید، با ناراحتی توضیح می دهد: «واقعا شوکه شدم. از صبح که برادارم این خبر را داد، بسیار ناراحت هستم. نمی دانم باید درباره این اتفاق تلخ چه بگویم. وقتی طرفداری اینطور در ورزشگاه می میرد، بسیار غم و انگیز است. حالا فرقی هم نمی کند طرفدار استقلال باشد یا هر تیم دیگری. مهم این است که یک آدم جان داده. نمی دانم باید درباره این اتفاق تلخ چه بگویم. فقط می توانم برای خانواده عزیز این مرحوم طلب صبر کنم. اگر قرار است که به خاطر لیگ برتر کشته بدهیم، اصلا برگزارش نکنیم. چرا باید یک خانواده اینطور عزادار شود؟ باید فکر کنیم ممکن بود این عزیز، یکی از اعضای خانواده ما باشد. قطعا در این حالت می توانیم خانواده او را درک کنیم. واقعا سخت است. هر چه بگویم کم گفته ام. فقط می توانم بگویم خدا به خانواده اش صبر بدهد.»


کاپیتان تیم ملی که پیش از این در بازی ایران و ژاپن هم فاجعه ای بدتر از این را دیده بود، درباره نبود آمبولانس در ورزشگاه عضدی رشت می گوید: «دلیلی برای پنهان کاری وجود ندارد. متاسفانه به خاطر نبود امکانات این هوادار عزیز درگذشت. وقتی امکانات نداریم و می خواهیم لیگ برگزار کنیم همین می شود. واقعا لیگ ما چه ارزشی دارد؟ ارزش این که جان یک انسان گرفته شود؟ به خاطر برگزاری مسابقات، آدم کشته شود؟ وقتی امکانات نداریم، بهتر است اصلا لیگ را برگزار نکنیم. لیگ برتر را تعطیل کنیم. من دوباره می پرسم چرا باید جان یک انسان گرفته شود؟ به خاطر اینکه آمبولانس نداریم. وقتی یک آمبولانس نیست چرا اصلا باید برگزار شود.»


نکونام معتقد است کسی هم پاسخگو نخواهد بود: «اگر مسئولان پیگیری می کردند، این اتفاق ها نمی افتاد. تماشاچی از لحظه ای که وارد ورزشگاه می رود تا لحظه ای که بیرون می رود، باید بیمه باشد. حتی تا لحظه ای که به خانه اش می رسد. ما نباید فکر کنیم بازی تمام شد، دیگر مسئولیتی در قبال تماشاچی نداریم. من منظورم به یک ورزشگاه خاص نیست. تمام ورزشگاه های ایران را می گویم. باید قبول کنیم ورزشگاه عضدی امکانات لازم را نداشت. از همان چمن بگیرید تا آمبولانسی که نماند هوادار را به بیمارستان ببرد. اگر قرار است دوباره یکی از عزیزان بمیرد، بهتر است این لیگ را تعطیل کنیم. من واقعا ناراحتم. مطمئنم همه هم مثل من ناراحت هستند.»


او تاکید می کند نباید چشم ها را به روی واقعیت بست: «واقعیت اتفاقی است که الان افتاده. امکانات نبوده. حالا می توانیم دوباره همه چیز را پاک کنیم و بگوئیم کسی نقشی نداشته است. در آن صورت دوباره از این اتفاق ها خواهد افتاد. به هر حال یک روز باید جدی به این مسئله نگاه کنیم. دیگر چند هوادار باید از بین بروند؟ خانواده این پسر چه گناهی دارند؟ چه گناهی دارند که بچه شان عاشق فوتبال بوده؟ خدا را شکر کسی هم پاسخگو نیست. کسی نمی خواهد پاسخگو باشد.»


نکونام این اتفاق ها را تنها مختص فوتبال ایران می داند: «در کجای دنیا اتفاق می افتد؟ در اروپا که اصلا. حتی در کشورهایی که فوتبال شان شبیه ماست، تا به حال شده یک آدم زیر دست و پا بمیرد و آمبولانس نباشد که او را به بیمارستان ببرد؟ هر چه از این اتفاق بگوئیم کم گرفته ایم. انشاا... که لیگ برتر نداشته باشیم تا یک آدم اینطور بمیرد.»







گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:varzeshi.net


مطالب داغ ورزشی:
آينده مبهم گردان در پرسپوليس
گلبال جور سایر رشته‌ها را در نخستین روز بازی‌ها كشید
رویانیان: بركناری ژوزه بی‌عقلی است
ابراز نگرانی هواداران تراکتور