مدیرعامل باشگاه پرسپولیس صبح جمعه مهمان برنامه ورزش و مردم بود.

خبرآنلاین: محمد رویانیان در این برنامه در مورد مذاکره با ژوزه برای ترک پرسپولیس گفت: «به ژوزه گفتم من اهل دعوا نیستم. سن من به این کارها نمی خورد. دوستانه صحبت کنیم. گفتم اگر می خواهی برگردی به پرسپولیس، شاید برای هواداران و بازیکنان و بقیه، کسل کننده باشد. ما هم یک شرایطی داریم که باید با آن شرایط برگردی. گفت برای من سخت است. خانمم را آوردم که اینجا زندگی کنیم اما برایمان سخت است. پرسپولیس آخرین تیمم بود و خواستم بازنشسته بشوم. درست است که مانوئل پرتغالی است اما او مهمان ما بوده. 50 سال در فوتبال بوده. امشب ساعت 18 دوباره با او و دستیارانش جلسه ای داریم که چطوری توافق کنیم.» شفیع از رویانیان پرسید: «توافق برای جدایی؟» که رویانیان جواب داد: «این طوری به نظر می رسد. من بهش گفتم اگر می خواهی بمانی ما یک سری شرایط داریم.»
شفیع از رویانیان پرسید: «شما یک کارنامه درخشان دارید در بخش های مختلف کشور.» که رویانیان جواب داد: «البته فوتبالی ها که من را قبول ندارند.»
پس از آن رویانیان لب به گلایه گشود و گفت: «پارسال استیلی مربی بود. نگذاشتند کار کند. الان بدون یک ریال پول دارد کار می کند در پرسپولیس. به زودی هم آکادمی ملی پرسپولیس تشکیل می شود تحت لیسانس تیم های بزرگ جهان. ولی سکوها نگذاشتند استیلی بماند. بعد از استیلی، دنیزلی را آوردم که محبوب است. سکوها را موافق کردم، اما از قضایای پشت پرده تعجب کرد و نتوانست کار کند. بعد از آن مانوئل را آوردم که مربی بزرگتری است نسبت به دنیزلی. ولی نه سکوها او را قبول کردند نه ماجراهای پشت پرده اجازه دادند او کار کند. این نشان می دهد در پرسپولیس مربی و بازیکن و مدیرعامل تضمین صد در صد ندارد برای موفقیت. ما در پرسپولیس خیلی حاشیه داریم. من ندیدم در عمرم یک تشکیلاتی این همه پیچیدگی داشته باشد. من 33 سال کار کردم. در این مملکت کار کردم. جریاناتی هست که نمی خواهند این اتفاقات بیفتد و پرسپولیس موفق شود.»
شفیع به رویانیان گفت اسامی افرادی که مخالف موفقیت پرسپولیس هستند را اعلام کن که رویانیان گفت: «الان وقت اعلام اسامی آنها نیست. یک عده از روزی که ما آمدیم اختلاف ایجاد می کنند. یک عده در تیم نفوذ می کنند، یک عده هم بیرون هستند. من چیزی برای از دست دادن ندارم. من یک سردار کوچک این ممملکت هستم. یک روزنامه می نویسد رویانیان می خواهد در انتخابات شرکت کند. من را چه به آن بالاها؟ من سربازم. من چه کار به سیاست و انتخابات دارم؟»
شفیع در سوال بعدی خود از رویانیان پرسید: «از وقتی به پرسپولیس آمدی چند بار دل آزرده شدی؟» رویانیان هم در جواب گفت: «خدا شاهد است حداقل 12 بار دلم شکست. نمی خواهند. یعنی فوتبال ما نمی خواهد درست شود. منافع آن ها اقتضا می کند که شرایط درست نشود. من از سلامتی ام می گذرم. از همه چی می گذرم. می خواهم یک گوشه ای از خرابی ها را نشان دهم. با بهترین مربی و بازیکن دارم این طوری نتیجه می گیرم. این هزینه ای است که من دارم می دهم. چون رویانیان هستم. مدیر باید دغدغه اولش ساختن تیم های پایه باشد. پرسپولیس با 50 سال سابقه هیچ تیم پایه ای ندارد. پرسپولیس باید بازیکن بسازد و صادر کند. ولی زیر صفر است. من وارث چیزی هستم که زیر صفر است. من نیامدم بگویم مشکلات تیم های پایه را ولش کن و تیم را بچسبم و قهرمان کنم و یک جام بگیرم و بروم. خدایی هیچ وقت این فکر را نکردم. من دنبال جام نیستم. جام دغدغه من نیست. نباید دغدغه اول قهرمانی باشد. باید ساختن باشگاه باشد و درمان درد پرسپولیس. چیزی که باعث شد بمانم و بجنگم حمایت هواداران بود.»
او در پاسخ به این سوال که چه چیزی می تواند در پرسپولیس خوشحالش کند این حرف را تحویل داد:«آن چیزی که باعث شده من در پرسپولیس بمانم حمایت هواداران است.آنها می گویند من درتیم هافبک ندارم.خب این 20 درصد از مشکلات است.اما شما چیزهای دیگر را هم ببینید.الان ورزشگاه رفشی فری که ما ساخته این 7 ستاره است.یادم است زمانی مار و پله بازی می کردیم.با آن بالاها که می رسیدیم ماری نیشمان می زند و می افتادیم پایین.الان هم همین طور شده است.ما تا آن بالاها می رویم،اما یک دفعه نیشمان می زنند و می افتیم پایین.»
رویانیان به آب کر وصل است!این همیشه سوالی است که در ذهن منتقدان وجود دارد.هزینه های زیادی که در پرسپولیس انجام شده باعث به وجود آمدن این سوال شده است.اما پاسخ مدیر عامل پرسپولس به این سوال:«من به آب کر وصل نیستم و برای پرسپولیس درآمد زایی می کنم. در سازمان قبلی که بودم بودجه ام 7 میلیارد تومان بود.اما زمانی که از آنجا بیرون آمدم این بودجه را به 250 میلیارد تومان افزایش دادم.من در ستاد سوخت یک ریال هم از دولت پول نگرفتم.الان در پرسولیس کارهایی کرده ام که تا به حال کسی انجام نداده است.احداث شرکت در برزیل،مالزی،آلمان،ایتالیا و کانادا احداث 5 شرکت در ایران شرایطی را فراهم خواهد کرد که پرسپولیس تا 50 سال روی پای خودش می ایستد.به زودی صندوق ما در بورس راه اندازی خواهد شد.صندوق پیشکسوتان ما راه اندازی شده است و قرار است به همه آنها حقوق داده شود.همه آنها بیمه شده اند و این یک اتفاق بزرگ است.»
او در پاسخ به این سوال که گل محمدی گفته نتایج نیم فصل دوم را به گردن نمی گیرد این واکنش را نشان داد:«یحیی نمی تواند قبول نکند.به هر حال آدم اشتباه می کند اما شما ببینید که من چرا از دست مانوئل ناراحت شدم؟او نتیجه نگرفت و هواداران ما را ناراحت کرد.یحیی نباید رفع مسئولیت کند.»
اما حرف های پایان رویانیان.آنجا که او در مورد علی پروین هم حرف زد و گفت:«پروین بکن باوئر ایران است.او باید آن بالا بنشیند و نظارت کند.ایشان همیشه اعتبار باشگاه پرسپولیس بوده است و من می خواهم که با قدرت به کارش در پرسپولیس ادامه بدهند.اگر این کار را نکنند این دفعه از پروین گله خواهم کرد.»



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:khabaronline.ir


مطالب داغ ورزشی:
علی پروین؛می‌خواهیم پول ژوزه را ندهیم
اظهار نظر مجدد قلعه‌نویی درباره شماره ۷ / فرهاد برگردد و آخر فصل خداحافظی کند
رونالدو را فراموش کنید ، فالکائو رقیب مسی است/فیلم
از پرتاب سکه و خونریزی بازیکن یونایتد تا حمله هوادار خشمگین سیتی به زمین/ حواشی دربی منچستر به روایت تصویر