گفتنی است شامگاه گذشته شبکه اول سیما نیز سریال زیر هشت را زودتر از ساعت 22 به روی آنتن برد تا سریال فاصله‌ها 22:30 دقیقه روی آنتن باشد و با پایان زودتر آن، 90 امکان پخش نزدیکتر به زمان مقرر را بیابد...
 
 برنامه «90» شامگاه گذشته پس از دو ماه توقف، بدون اعمال تغییرات عمده در دکور و بخش‌های مختلف به روی آنتن رفت. اجرای سری جدید «90» را همانند گذشته عادل فردوسی‌پور بر عهده داشت و در ابتدای برنامه به این نکته اشاره کرد که در مدت دو ماه توقف، اتفاقات بسیاری هم در لیگ و هم در تیم ملی رخ داد که در برنامه نخست به آن پرداخته می‌شود.

برنامه «90» روز گذشته به رغم اعلام قبلی شبکه سه سیما مبنی بر پخش این برنامه در ساعت 23:15 دقیقه، با تاخیر(حدود ساعت 23:30 دقیقه) به روی آنتن رفت و فردوسی‌پور در توضیح این مطلب گفت که برنامه «90» به دلیل پخش سریال «فاصله‌ها» دیرتر از موعد مقرر آغاز شد و با این که برای پخش «90» در موعد مقرر با ما همکاری داشتند، اما نتوانستیم زودتر از ساعت 23:30 دقیقه این برنامه را آغاز کنیم.

او اعلام کرد: «برنامه «نود» هفته آینده نیز در همین ساعت به روی آنتن می‌رود؛ اما با آغاز ماه مبارک رمضان ساعت پخش این برنامه زودتر خواهد شد و حدود ساعت 22:30 دقیقه شاهد پخش «90» خواهیم بود.»

برنامه «90» شامگاه گذشته با حضور فنایی، کارشناس داوری برگزار شد که وی در ابتدا، آغاز «90» را به فردوسی‌پور تبریک گفت. «90» روز گذشته با مسابقه پیام کوتاه درباره نقل و انتقالات تیم‌ها در فصل جدید آغاز شد که گرافیک این بخش نسبت به دوره‌های گذشته تغییر کرده بود.

همچنین از دیگر تغییرات برنامه «نود» می‌توان به تیتراژ این برنامه اشاره کرد که نسبت به دوره‌های قبل متفاوت بود. با این حال عادل فردوسی‌پور بخش‌های مختلف این برنامه شامل «90 درجه» و «دوربین 90» را همچنان حفظ کرده بود و البته از پخش آیتم جدیدی با عنوان «90 تا 90» خبر داد که به اخبار فوتبال طی یک هفته می‌پردازد.

شامگاه گذشته در بخش «دوربین 90» تصاویری از دوره‌های گذشته به نمایش درآمد، همچنین عکس برگزیده دوره گذشته معرفی شد. خلاصه‌ای از نقل و انتقالات لیگ دهم، خلاصه‌ای از بازی‌های لیگ برتر در هفته نخست طی 9 دقیقه و بررسی اتفاقات تیم ملی و گفت‌وگو با ترابیان(رئیس کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال) از بخش‌های مختلف «90» در شب دوشنبه (11 مردادماه) بود.

برنامه «90» در بخش بررسی اتفاقات تیم ملی، با پخش موسیقی سریال «فاصله‌ها» به پخش تصاویر بازیکنانی اقدام کرد که در اردوی تیم ملی حاضر نشده بودند و در حقیقت بین آنها و مربی تیم ملی فاصله افتاده بود. در بخشی از این برنامه «90» که به گفت‌وگو با عباس ترابیان اختصاص داشت، به هنگام صحبت‌های ترابیان درباره مطلوب بودن اردوی تیم ملی در اتریش و دفاع وی از این اردو، پروژکتور بالای سرعادل فردوسی‌پور به یکباره منفجر شد که موجبات خنده و ترس وی را فراهم کرد.

فردوسی پور پس از این اتفاق گفت که این پروژکتور احتمالا یا از دست آقای ترابیان عصبانی شده‌است و یا از دست من که ترابیان هم در پاسخ به صحبت وی گفت که این پروژکتور احتمالا از کاریکاتوری که در ابتدای برنامه از ما نشان دادید، عصبانی بوده‌است.

برنامه «90» پس از سه تا چهار هفته با تغییراتی در دکور مواجه می‌شود و اعمال تغییر در بخش‌های مختلف این برنامه نیز به روندی بستگی دارد که این برنامه در این مدت طی خواهد کرد.

گفتنی است شامگاه گذشته شبکه اول سیما نیز سریال «زیر هشت» را زودتر از ساعت 22 به روی آنتن برد تا سریال «فاصله‌ها» 22:30 دقیقه روی آنتن باشد و با پایان زودتر آن، «90» امکان پخش نزدیکتر به زمان مقرر را بیابد.
 
 
 
 
گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:fardanews.com