نسرين قياسي هنگامي كه براي گرفتن وضو به دستشويي مي رود، حالش بد می شود و صدای او را تنها اعضای تيم می شنوند، اما هنگامی كه برای بيرون اوردن او تلاش می كنند، متوجه می شوند در دستشويی خراب است...
 
73 روز از درگذشت نسرین قیاسی مربی نجات غریق استان ایلام در جریان رقابتهای قهرمانی كشور می گذرد، اما در این مدت این خبر با كوچكترین واكنش رسانه‌ها روبرو نشده و حتی خانواده این مرحومه هم نتوانسته‌اند تا به حال از طریق مراجع قضایی پرونده این اتفاق را به مرحله نهایی برسانند.

وكیل خانوادگی قیاسی - كه خواهر شوهر او هم به حساب می‌آید - می گوید اگر مسابقات قهرمانی كشور كه در قشم برگزار شد، از كوچكترین امكانات پزشكی برخوردار بود، این بانوی 37 ساله می توانست زندگی عادی اش را ادامه دهد.

پروین آزرم وكیل پرونده قیاسی در گفت و گو با ایسنا، این چنین درباره حادثه درگذشت نسرین قیاسی توضیح می دهد: طی بخشنامه‌ای كه از سوی سازمان تربیت بدنی برای اداره كل تربیت بدنی ایلام ارسال شد به این استان اعلام كردند كه اسامی نفرات تیمتان را برای حضور در مسابقات قهرمانی نجات غریق كشور كه در قشم برگزار می‌شود، اعلام كنید كه پس از اتخاذ تصمیمات فنی اسامی تیم ایلام معرفی می‌شود. ابتدا می‌گویند كه باید با خودرو مسافت ایلام تا قشم را طی كنید، مسافتی كه دو هزار كیلومتر طول دارد، اما برادرم چون صاحب استخر است، خودش بلیت تهیه می كند و تیم را به قشم می‌فرستد.

وكیل این مرحومه ادامه داد: در روز ششم آذر كه جلسه هماهنگی برگزار شد، نسرین قیاسی احساس بی حالی می كند، اما كسی از مسوولان فدراسیون توجهی به او نمی كند. صبح روز هفتم آذر نسرین قیاسی هنگامی كه برای گرفتن وضو به دستشویی می رود، حالش بد می شود و صدای او را تنها اعضای تیم می شنوند، اما هنگامی كه برای بیرون اوردن او تلاش می كنند، متوجه می شوند در دستشویی خراب است و سرانجام خانم داوری سرپرست تیم ایلام با چاقو در دستشویی را باز می كند و به كمك دو نفر آقا او را بیرون می آورند و به او تنفس مصنوعی می‌دهند.

وی افزود: تمام اتفاقات در شرایطی افتاد كه هیچ یك از مسوولان فدراسیون كه در آنجا حضور داشتند، خبری از این اتفاق نداشتند. سرانجام به كمك آن دو نفر آقا و خانم داوری، مرحومه به درمانگاه قشم برده می‌شود، اما به دلیل كمبود امكانات، مرحومه را دو نفر از اعضای 18 و 19 ساله تیم به همراه خانم داوری با قایق به سمت بندرعباس می برند كه باز هم در این جریانات خبری از مسوولان فدراسیون نیست وهنگامی كه آنها به بیمارستان ام لیلای بندرعباس می‌رسند، نسرین قیاسی فوت می كند.

آزرم با انتقاد از مسوولان فدراسیون نجات غریق گفت: با دولت آبادی پزشك مسابقات كه صحبت می كردیم. او می‌گفت یك ماه پیش از شروع مسابقات به ما اعلام كردند كه چنین مسابقاتی در قشم برگزار می شود، اما پس از آن دیگر از پیگیری‌های بعدی خبری نبود و تیم پزشكی دو روز پس از شروع مسابقات و یك روز پس از درگذشت قیاسی در محل رقابتها مستقر می شوند. این در حالی است كه طبق دستورالعمل مسابقات باید تیم پزشكی از ابتدای مسابقات تا انتهای رقابتها در محل برگزاری مسابقات مستقر باشند.

وكیل قیاسی درباره پیگیریهای قضایی گفت: قاضی پرونده از ما خواست تا اسم و عنوان مسوولان مربوطه حاضر در مسابقات را به او اعلام كنیم، اما به خاطر این كه مسوولان فدراسیون به صورت دیمی در آنجا حضور داشتند چه كسی مسوول است و فدراسیون هم تا به حال از اعلام نام مسوولان حاضر در مسابقات طفره رفته‌اند. این در حالی بود كه خانم صاحب الزمانی به عنوان رییس كمیته بانوان فدراسیون نقش سرپرستی مسابقات را برعهده داشت. با این وجود فدراسیون می گوید همه كاره درآنجا هلال احمر بوده است.

آزرم در پایان گفت: تمامی هزینه‌های انجام شده در قشم كه شامل اعزام قیاسی به بیمارستان قشم، انتقال او با قایق از قشم به بندر عباس و انتقال جنازه است را خانواده قیاسی انجام بر عهده داشته‌اند و فدراسیون كوچكترین هزینه ای نكرده است. شكر خدا خانواده ما مشكل مالی ندارد و این صحبت‌های من تنها به خاطر بی توجهی فدراسیون است. متاسفانه مسوولان فدراسیون هنگامی كه برادرم برای تحویل جنازه به بندرعباس رفت،‌حضور نداشتند و حتی به او تسلیت هم نگفتند. علاوه بر این فدراسیون در اظهارنامه اش به قاضی پرونده گفته كه قیاسی با یدك كشی كه توسط فدراسیون اجاره شده از قشم به بندرعباس اعزام شده كه این یك بزرگ نمایی آشكار است.

ایسنا این حق را برای فدراسیون نجات غریق قائل است تا درباره اظهارات وكیل نسرین قیاسی توضیحات لازم را ارائه كند.
 
 
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع: asriran.com