اسطوره فوتبال برزیل و جهان ضمن تمجید از بازی مهاجم تیم ملی فوتبال برزیل، بهترین بازیکن حال حاضر جهان را بازیکن کاملی ندانست.

گل: بازیکن افسانه ای تیم ملی برزیل و باشگاه سانتوس، جشن تولد 71 سالگی خود را در لندن و طبق سنت های همیشگی جشن گرفت. پله در جریان این جشن لیگ جزیره را برترین لیگ دنیا معرفی کرد و در نقد لیونل مسی تصریح کرد که این ستاره آرژانتینی بازیکن کاملی نیست.
دارنده سه عنوان قهرمانی جهان به همراه تیم ملی برزیل، گفت: «من خیلی دوست دارم که با مسی بازی کنم، گرچه او یک بازیکن تمام عیار نیست و توانایی استفاده از سر در گلزنی را ندارد. همچنین من به مدت 20 سال فوتبال را در اوج دنبال کردم اما مسی فقط چند سال در اوج خواهد ماند.»
او در ادامه گفت: «در حال حاضر تنها بازیکنی که من بازی او را دوست دارم، کسی نیست جز نیمار.»
پله در کاونت گاردن در لندن میزبان بسیاری از ستارگان فوتبال بود که برای جشن تولد 71 سالگی این اسطوره فوتبال به این مراسم دعوت شده بودند. از جمله مهمانان این مراسم می توان به ریو فردیناند و برادرش آنتون فردیناند، پاتریک اندرسن ستاره سابق بایرن مونیخ و بارسلونا، تری کوپر ستاره اسبق تیم ملی انگلیس و باشگاه لیدز یونایتد که در جام جهانی 1970 از رقیبان پله بود، اشاره نمود.
برجسته ترین گلزن تاریخ فوتبال برزیل و دنیا در این مراسم اعلام کرد که از زندگی در انگلیس لذت می برد و مورد ستایش مردم انگلیس قرار دارد . او سطح فوتبال انگلیس را در حد بالایی ارزیابی کرد و لیگ جزیره را برترین لیگ دنیا نامید که حتی از لالیگا نیز بهتر است.
زمانی که از پله در مورد رقبای او در زمان بازیگری او سوال شد، او جاسینتو فاکتی و بابی مور را به عنوان رقبایش در آن زمان معرفی کرد. او در ادامه به طنز بیان کرد که سیلوستر استالونه در هنگام بازی در فیلم فرار به سوی پیروزی را قوی ترین رقیب خود معرفی کرد.
پله در فیلم فرار به سوی پیروزی به همراه استالونه و مایکل کین به ایفای نقش پرداخت. در این فیلم پله نقش زندانی هایی را داشت که در کمپی از نازی های آلمانی اسیر بود. این زندانی ها با برگزاری یک مسابقه فوتبال موفق به فرار شدند.
در این مراسم از طرف مدیر اجرایی موسسه فوتبالیست های حرفه ای بابی بارنز، یک کفش ورزشی با صفحه ای از طلای 18 عیار، به عنوان هدیه تولد به پله اهدا شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport

منبع:goal.com

مطالب داغ ورزشی:
نصب تراشه هوشمند در کفش‌های مسی
توافق 58 میلیون یورویی رئال‌مادرید و سانتوس بر سر انتقال نیمار
نيكبخت سه ماه ديگر در تيم ملی است!
بازیکن اخراجی تراکتورسازی در پرسپولیس
مسابقات بسکتبال با الاغ +تصاویر