سرمربی شیاطین سرخ در دیدار منچستریونایتد برابر ساوتهمپتون رکورد دیگری از خود به جا می‌گذارد.

سایت منچستریونایتد نوشت: از زمانی که سر الکس فرگوسن در سال 1986 پا به اولدترافورد گذاشت، تاکنون رکوردهای زیادی به جا گذاشته است.

فرگوسن اکنون 25 سال است که هدایت یونایتدها را به عهده دارد و در دیدار امروز تیمش برابر ساوتهمپتون در لیگ برتر انگلیس، رکورد هزار بار سرمربیگری در دیدارهای لیگ را به نام خود ثبت خواهد کرد.

این یک رکورد فوق العاده است به خصوص اینکه او در بیش از 60 درصد این دیدارها پیروز شده و تنها در 168 دیدار طعم شکست را چشیده است. رکورد امتیازگیری او از هر دیدار لیگ به 2.03 امتیاز در هر دیدار می‌رسد. در این مدت یونایتدها 1863 گل وارد دروازه حریفان و 890 گل دریافت کرده‌اند که تفاضل گل 973 را برای این تیم رقم می‌زند.

الکس فرگوسن در 25 سال حضور روی نیمکت یونایتد توانسته این تیم را به رکورد 12 عنوان قهرمانی در لیگ برتر انگلیس برساند و موفق‌ترین فصل خود را در 99-1998 تجربه کند، جایی که شیاطین سرخ توانستند 3 گانه آن سال را به خانه ببرند.

سال 95 اندی کول توانست در دیدار برابر ایپسویچ تاون 5 گل بزند و منچستریونایتد را به پیروزی 9 بر صفر برساند که این رکورد نیز به جای خود باقی است.

سال 1999 الکس فرگوسن در دیدار با ناتینگهام فارست و در حالی که تیمش 4 بر یک از حریف پیش بود، اوله گونار سولسشائر با به زمین فرستاد تا او نیز 4 بار دروازه تیم نگون بخت فارست را باز کند و شگفتی دیگری در تیم فرگوسن رقم بزند.

رکورد 12 پیروزی پیاپی در لیگ نیز به نام تیم فرگوسن ثبت شده است. این تیم در سال 2000 توانست بین تاریخ 11 مارس و 20 آگوست 12 تیم را مغلوب کند و در 29 دیدار فصل پیش از آن نیز بدون شکست بماند.




گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:jamnews.ir

مطالب داغ ورزشی:
حواشی اردوی تیم ملی در لبنان
معیار انتخاب اعضای هیات مدیره سرخآبی ها
از كارگری در ساختمان تا مدال المپيك لندن
کی‌روش:توپ را باید به تور دروازه حریفان بچسبانید!