فيفا قصد دارد جديدترين رده‌بندی تيم‌های ملی فوتبال جهان را در تاريخ 7 مارچ (17 اسفند) اعلام کند تا نتايج بازی های آخر تيم‌های آسيايی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 برزيل در اين رده‌بندی لحاظ شود.

ورزش3: کنفدراسیون فوتبال آسیا در وب‌سایت خود اعلام کرد که جدیدترین رده‌بندی تیم‌های ملی جهان که هر ماه از سوی فیفا اعلام می‌شود، در تاریخ 7 مارچ (17 اسفند) منتشر خواهد شد تا نتایج بازی‌های آخر تیم‌های آسیایی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در آن لحاظ شود.
بنا به اعلام سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، در قرعه‌کشی مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی برای مشخص کردن سیدها از رنکینگ فیفا استفاده خواهد شد.
بازی‌های آخر تیم‌ها در پنج گروه مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل روز 29 فوریه (10 اسفند) برگزار می‌شود و دو تیم برتر هر گروه به مرحله بعد راه پیدا می‌کنند تا در دو گروه پنج تیمی به رقابت خود برای صعود به جام جهانی ادامه دهند. در نهایت دو تیم برتر از دو گروه به صورت مستقیم مسافر برزیل می‌شوند و تیم‌های سوم گروه‌ها با یکدیگر دو مسابقه رفت و برگشت پلی آف برگزار می‌کنند و در نهایت تیم برنده به مصاف نماینده آمریکای جنوبی خواهد رفت.
با توجه به اینکه فیفا اعلام کرده در این دوره رده تیم‌ها در سیدبندی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 لحاظ خواهد شد، تیم ملی ایران به طور قطع در سیدبندی آتی در سید دوم قرار می‌گیرد. با این شرایط ایران در گروهی قرار می‌گیرد که یا ژاپن در راس آن قرار دارد یا استرالیا اما به طور قطع ایران در مرحله گروهی با کره‌جنوبی روبه‌رو نخواهد شد.
تیم ملی ایران در آخرین رده‌بندی برترین تیم‌های ملی فوتبال جهان با 623 امتیاز پس از تیم‌های ژاپن، استرالیا و کره‌جنوبی در رده چهارم ایستاده و پس از ایران، تیم ازبکستان با 495 امتیاز در جایگاه پنجم ایستاده است.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:varzesh3.com

مطالب داغ ورزشی:
عکس/ برخورد مواد آتش زا به یکی از دروازه بان‌های فوتبال
اثبات ادعاهای کی‌روش و قطبی
ماجرای فیلم پنهانی از مربی تیم ملی جودو
تیم ملی از این پس سرپرست نخواهد داشت!
تبریک ویژه عادل فردوسی پور به اهالی سینما