مراسم قرعه كشی مرحله يك چهارم نهايی ليگ قهرمانان آسيا امروز (پنجشنبه) برگزار شد كه بر اين اساس تيم فوتبال سپاهان ايران بايد در اين مرحله در دو بازی رفت و برگشت به مصاف الاهلی عربستان برود.

ایسنا: مراسم قرعه كشی مرحله یك چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امروز (پنجشنبه) در مقر كنفدراسیون فوتبال آسیا در كولالامپور مالزی برگزار شد تا هشت تیم صعود كرده به این مرحله حریفان خود را بشناسند.

بر این اساس تیم فوتبال سپاهان ایران كه در مرحله یك هشتم نهایی موفق به شكست استقلال، دیگر نماینده ایران شده و با این مرحله گذاشته است، برای راهیابی به جمع چهار تیم برتر قاره كهن، باید در دو بازی رفت و برگشت از سد الاهلی عربستان بگذرد. سپاهان در مرحله گروهی نیرژز با الاهلی هم‌گروه بود. سپاهان دیدار رفت را در اصفهان برگزار می‌كند و در بازی برگشت در عربستان به مصاف حریف خود می‌رود.

از نكات جالب توجه در این مرحله حضور سه تیم از عربستان در بین هشت تیم برتر آسیا است. این اتفاق در حالی رخ داده است كه تیم ملی فوتبال عربستان نتوانست جواز حضور در آخرین مرحله رقابت‌های انتخابی جام جهانی را كسب كند. همچنین حضور نداشتن حتی یك تیم از ژاپن، نكته جالب توجه دیگر در مرحله یك چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا است.

در مرحله یك چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هشت تیم حضور دارند كه به صورت دو به دو و در دو دیدار رفت و برگشت با یكدیگر دیدار می‌كنند تا تكلیف چهار تیم صعود كننده به نیمه نهایی مشخص شود.

سپاهان ایران برای رسیدن به این مرحله در مرحله گروهی تیم‌های الاهلی عربستان، لخویای قطر و النصر امارات را پشت سر گذاشت و با پیروزی دو بر صفر برابر استقلال موفق شد پا به این مرحله بگذارد.

الاهلی عربستان نیز كه در مرحله گروهی با سپاهان هم گروه بود، توانست در دیدار تك حذفی مرحله یك هشتم نهایی در خانه الجزیره امارات و در ضربات پنالتی حریف خود را شكست دهد و به مرحله یك چهارم نهایی برسد.

الهلال عربستان در مرحله مقدماتی با تیم‌های پرسپولیس ایران، الغرافه قطر و الشباب امارات هم گروه بود و در نهایت توانستبه عنوان تیم اول به مرحله یك هشتم نهایی پا بگذارد. الهلال در این مرحله هم با نتیجه‌ پرگل هفت بر یك ، بنی یاس امارات را در هم كوبید و به مرحله یك چهارم نهایی گام نهاد.

الاتحاد عربستان در گروه B مرحله مقدماتی با بنی یاس امارات، پاختاكور ازبكستان و العربی قطر هم گروه بود و پس از صعود از گروهش به عنوان تیم اول در خانه پذیرای پرسپولیس ایران شد و با برتری سه بر صفر برابر سرخپوشان به مرحله یك چهارم نهایی صعود كرد.

آدلاید یونایتد استرالیا كه در مرحله یك هشتم نهایی با یك گل از سد ناگویای ژاپن گذشت، در مرحله گروهی مسابقات با بنیاد كار ازبكستان، یوهانگ استیلرز كره جنوبی و گامبا اوزاكای ژاپن هم گروه بود و به عنوان تیم اول صعود كرد.

بنیادكار ازبكستان نیز كه با آدلاید یونایتد هم گروه بود، در مرحله یك هشتم نهایی با یك گل شئونگنام كره جنوبی را حذف كرد و به مرحله یك چهارم نهایی راه یافت.

گوانگژوی چین دیگر تیم راه یافته به مرحله یك چهارم نهایی است كه در مرحله گروهی تیم‌های كاشیوا ریسول ژاپن، چونبوك موتورز كره جنوبی و بوریرام تایلند را پشت سر گذاشت و در یك هشتم نهایی هم با نتیجه‌ یك بر صفر از سد اف سی توكیو گذشت.

در نهایت، اولسان هیوندای كره جنوبی در مرحله یك هشتم نهایی با نتیجه‌ سه بر دو كاشیو ریسول ژاپن را از گردونه رقابت‌ها حذف كرد تا ضمن حذف آخرین نماینده ژاپن، خود به عنوان تنها نماینده كره جنوبی قدم به مرحله یك چهارم نهایی بگذارد. اولسان هیوندای در مرحله گروهی با تیم‌های اف سی توكیوی ژاپن، بریسبین استرالیا و بیجینگ گوان چین هم گروه بود.

** نتایج كامل قرعه كشی مرحله یك چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا:

* دیدار اول: الاتحاد عربستان - گوانگجوی چین

* دیدار دوم: سپاهان ایران - الاهلی عربستان

* دیدار سوم: آدلاید یونایتد - بنیادكار ازبكستان

* دیدار چهارم: اولسان هیوندای كره جنوبی - الهلال عربستان

تیم‌هایی كه نامشان در ابتدا آمده است، در بازی رفت میزبان هستند.

مرحله نیمه نهایی:

* برنده دیدار اول با برنده دیدار دوم

* برنده دیدار سوم با برنده دیدار چهارم



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب داغ ورزشی:
تبلیغ بسیار جالب و دیدنی بکهام برای سامسونگ/فیلم
یا قرارداد 2 ساله یا هیچی؛ اولتیماتوم دی ماتئو به چلسی
پهلوانی که نامش کمترشنیده شد+عکس
تحقیر تورس در ضربات پنالتی فینال لیگ قهرمانان /فیلم