قرارداد این ستاره غنایی با پرسپولیس حول و حوش550 هزار دلار خواهد بود که رقم سنگینی است.

گل: با گذر از همه گزينه‌هاي ممكن، پرسپوليس از همين امروز پست هافبك دفاعي‌اش را سپرده به ملي‌پوش سابق غنا يعني استفان آپيا 31 ساله، بازيكني با 178 سانتيمتر قد كه تا همين دو سال پيش ملي‌پوش بود و در 69 بازي 16 گل براي غنا زده است.

حضور در دو جام جهاني به همراه تيم ملي غنا و بازي در تيم بزرگ يوونتوس از آپيا يك بازيكن مطرح و بين‌المللي ساخته. اين بازيكن پس از قهرماني در جام‌جهاني نوجوانان در سال 1995 چهره شد و نظر تيم‌هاي اروپايي را به خود جلب كرد.
او در سن17 سالگي راهي رقابت‌هاي معتبر سري آ ايتاليا و تيم اودينزه شد. او در همان نوجواني به بازيكن ثابت تيمش تبديل شد و بازي‌هاي بسيار خوبي انجام داد. بازي‌هاي خوب آپيا در ايتاليا موجب شد او در سال 2003 به تيم بزرگ يوونتوس راه پيدا كند. آپيا دو سال موفق در يووه داشت و نزديك به 60 بازي براي اين تيم انجام داد، هرچند كه بعدا قهرماني يوونتوس در آن سال پس گرفته شد.
او سپس راهي ليگ تركيه و تيم فنرباغچه شد. بازي‌هاي درخشان آپيا در تركيه موجب شد تا او با اين تيم قهرمان تركيه شود و خودش هم عنوان بهترين بازيكن غنا و ليگ تركيه را تصاحب كند. آپيا پس از مشكلاتي كه براي فنرباغچه به وجود آمد اين تيم را ترك كرد و به ليگ ايتاليا بازگشت البته به دليل آسيب ديدگي شديد در فصل 2010-2009 بسيار كم بازي كرد. آپيا در دو سال آخر حضورش در فنرباغچه مشكلاتي با اين باشگاه بر سر قراردادش پيدا كرد و به همين دليل به بازي گرفته نمي‌شد سرانجام دادگاه عالي ورزش (CAS) به نفع آپيا راي داد و او موفق به جدايي از فنرباغچه شد. در واقع دليل اصلي اينكه او در آن سال‌ها كمتر بازي كرد مشكلاتش با مديريت وقت فنرباغچه بود.
او در فصل قبل پس از چند ماهي كه بدون تيم بود به ليگ صربستان و تيم وويودينا پيوست. آپيا در تيم جديدش حضور پر رنگي داشت و در نيم فصل دوم از 15 بازي ممكن در 11 بازي به ميدان رفت. او در تمامي بازي‌ها هم در تركيب اصلي قرار داشت و اين موضوع نشان مي‌دهد كه او همچنان بازيكن آماده‌اي است.
آپيا در تيم ملي هم دوران موفقي داشته. او در بين سال‌هاي 1996 تا 2010 عضو تيم ملي غنا بود و 69 بازي ملي براي غنا انجام داد و 16 گل زد. او يكي از ستاره‌هاي المپيك 2004 بود و در جام جهاني 2006 هم كاپيتاني غنا را برعهده داشت. در مجموع او در دو جام جهاني براي غنا هفت بازي كرد و گل هم زد و درنهايت در سال 2010 از تيم ملي خداحافظي كرد.
آپيا 159 بازي در سري آ انجام داده. 22 بار در ليگ قهرمانان اروپا به ميدان رفته و چهار گل زده. 20 بازي هم در جام يوفا انجام داده است. 64 بار در ليگ تركيه به ميدان رفته و در ايتاليا و تركيه چندين قهرماني را تجربه كرده است.
قرارداد این ستاره غنایی با پرسپولیس حول و حوش550 هزار دلار خواهد بود که رقم سنگینی است





گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:goal.com


مطالب داغ ورزشی:
حالا نوبت آتش زدن پیراهن فن پرسی است/فیلم
سرهنگ: گل‌محمدی تلفن بزند نقطه ضعف صبا را به او بگویم!!
جالب ترین اتفاق هفته پنجم؛ میزبانان ناکام ماندند!
از طلای ناب سلیمی تا سورپرایز نواب/ پولادمردان آبروداری کردند