14حقیقت در مورد شیرشاه Lion King که کسی تابحال نمی دانست!
 امروز می خواهیم حقایق جالبی راجع به انیمیشن شیرشاه و جزئیاتی که از چشمانتان پنهان مانده را بگوییم؛ حتی کسانی که می دانند هر صحنه و هر جمله را با قلبشان درک کردند شاید اینها را ندانند

 نکات جالب و ناشنیده در مورد انیمیشن شیرشاه Lion King

 داستان سیمبا امسال 25 سالگرد ساخت خود را جشن می گیرد. نسخه جدید این فیلم شاهکار به تازگی منتشر شده است. اگرچه تعداد زیادی از مردم شیرشاه را دوست نداشتند، اما نسخه ارجینال این فیلم برای همیشه در قلب های ماست.
امروز می خواهیم حقایق جالبی راجع به انیمیشن شیرشاه و جزئیاتی که از چشمانتان پنهان مانده را بگوییم؛ حتی کسانی که می دانند هر صحنه و هر جمله را با قلبشان درک کردند شاید اینها را ندانند.

بیشتر بدانید : پرتره دیدنی بیانسه با Loin King! + عکس

1- آیا تابحال به جای زخم روی صورت اسکار دقت کرده بودید؟ این زخم دقیقا مشابه جای زخم صورت تونی مونتانا با بازی آل پاچینو در صورت زخمی است.

انیمیشن,شیرشاه,کارتون شیر شاه,Lion King, آل پاچینو 
شباهت زخم صورت آل پاچینو و اسکار

2- سازندگان انیمیشن عنوان های متفاوتی برای فیلم در نظر گرفته بودند: پادشاه کالاهاری، پادشاه حیوانات، پادشاه جنگل. که هر کدام رد می شد و آنها به این نتیجه رسیدند که شیر در جنگل زندگی می کند و در نهایت شیر شاه انتخاب شد. با این حال تی شرت های با نام اولیه شیر جنگل را تا مدتها می توانستیم را در مغازه ها ببینیم.

انیمیشن,شیرشاه,کارتون شیر شاه,Lion King
انیمیشن شیرشاه Lion King


3- ایده اولیه و ارجینال فیلم کاملا متفاوت بود. جورج اسکرینبر که قرار بود کارگردان فیلم باشد، قصد داشت یک اثر مستند شبیه به فیلم های نشنال جئوگرافیک خلق کند و بعد تبدیل به انیمیشن کند. وقتیکه تیم تصمیم گرفت اثری موزیکال بسازد اسکرینبر از پروژه کنار رفت.

4-  داستان اولیه فیلم نیز ابتدا چیز دیگری بود. داستان فیلم قرار بود درمورد جنگ بین شیرها و بابون ها باشد، تیمون و پومبا از بچگی دوستان سیمبا بودند و سیمبا قرار بود شخصیت زشت و تنبلی داشته باشد.

انیمیشن,شیرشاه,کارتون شیر شاه,Lion King
انیمیشن شیرشاه Lion King

5- سازندگان فیلم گفتند که از هملت شکسپیر و از داستان های کتاب مقدس در مورد یوسف و حضرت موسی الهام گرفته اند. و همچنین در صحنه ای که اسکار با یک جمجه در حال بازی کردند گرفته شده از داستانی در مورد شاهزاده دانمارک است.

انیمیشن,شیرشاه,کارتون شیر شاه,Lion King
انیمیشن شیرشاه Lion King

6-  باید صادق باشیم، از آغاز کسی باور نداشت که شیر شاه فیلم موفقی شود. تعداد زیادی از دست اندرکاران فیلم مطمئن نبودند که فیلمی در مورد بچه شیر متهم به قتل پدرش با موسیقی التون جان بینندگان را تحت تاثیر قرار بدهد. حتی نویسندگان فیلم نیز شک داشتند: برندا چپمن به دلیل اینکه داستان فیلم به اندازی کافی خوب نیست نمی خواست روی این پروژه کار کند. و بارنی متیسون نویسنده گفت: من نمی دانم چه کسی این فیلم را تماشا می کند!

7-  شیرشاه قرار بود به عنوان یک پروژه ثانویه مورد توجه قرار بگیرد و تقریبا همه فوکوهانتس را بیشتر قبول داشتند. خوب قرار نیست پیش بینی ها همیشه درست از آب دربیاید: شیرشاه تبدیل به یکی از موفق ترین کارتون ها در طول تاریخ شد و بخشی از رنسانس و تجدید حیات کارتون های دیزنی در دهه90 بود.  و مقایسه فروش شیرشاه در مقایسه با فوکوهانتس عدد 968 میلیون دلار در مقابل 346 دلار بود!

انیمیشن,شیرشاه,کارتون شیر شاه,Lion King
انیمیشن شیرشاه Lion King

8-  تمام شخصیت های فیلم در مرحله اخر شامل کات نهایی نشدند. Mheetu  برادر نالا که قرار بود سیمبا اورا نجات دهد حذف شد.  باتی روباه عاقل، ایگی سوسمار و تسما میرکات نیز ناپدید شدند.

9 - نام شخصیت های کارتون در زبان آفریقایی معانی خودشان را دارند. سیمبا به معنی شیر، رفیکی به معنی دوست، پومبا به معنی احمق، بانزایی به معنی پنهان کاری، شنزی به معنی غیرمتمدن و موفاسا نام آخرین پادشاه مردم کنیا قبل از استعمار بریتانیا است.

انیمیشن,شیرشاه,کارتون شیر شاه,Lion King
انیمیشن شیرشاه Lion King

10-  کمی بیشتر در مورد کنیا بدانیم: سازندگان انیمیشن برای خلق کردن گیاهان و جانوران آفریقایی به کنیا سفر کرده و در مورد طبیعت بومی منطقه مطالعه کردند. و با تشکر از میلیون ها طراحی های پارک ملی کنیا، این مناظر جادویی تصویرسازی شد. سازندگان کارتون با متخصصین حیات وحش مشورت کردند تا رفتارهاو ویژگی های شخصیت ها واقعی تر و طبیعی تر شود. آنها در آفریقا برای اولین بار در مورد Hakuna-matata شنیدند.

انیمیشن,شیرشاه,کارتون شیر شاه,Lion King
انیمیشن شیرشاه Lion King

11- حقیقت جالب دیگر در مورد شیرشاه: اگر نگاه دقیقی به صخره های نیاکان بیندازید، شباهت آن را به دهان باز یک حیوان بزرگ که به سمت آسمان باز شده خواهید فهمید. می تواند دهان یک کروکودیل، شیر یا خرس باشد- اینطور فکر نمی کنید؟

انیمیشن,شیرشاه,کارتون شیر شاه,Lion King
انیمیشن شیرشاه Lion King

 

12- کارگردان و تهیه کننده انیمیشن 23 سال بعد از اکران فیلم ناگهان اعتراف کردند موفاسا و اسکار برادر تنی هم نبودند! خالقان فیلم ادعا کردند آنها دو شیر شبیه بهم بودند که یکدیگر را برادر صدا می کردند اما درواقع نسبتی نداشتند. بعد از شنیدن این خبر صحنه canyon واقعا تراژیک بود.

انیمیشن,شیرشاه,کارتون شیر شاه,Lion King
انیمیشن شیرشاه Lion King

13- التون جان و تیم رایس تمام ترانه های این کارتون را نوشتند. ترانه های زیادی نوشته شد، اما 5 تا از آنها در نسخه نهایی استفاده شد. آهنگ معروف –می توانی عشق را امشب احساس کنی- سخت ترینشان بود: تام رایس حدود 15 نسخه از این آهنگ نوشت (در طول چندین سال) اما درنهایت نسخه ارجینال انتخاب شد. آنها در مورد خط اول ترانه مطمئن نبودند- می توانی عشق را امشب احساس کنی- به نظر می آمد این جمله برای داستانی در مورد بچه ها و والدینشان کمی عجیب باشد. اما ترانه دست نخورده باقی ماند، میلیون ها نفر از مردم عاشقش شدند و نویسندگان آن جایزه اسکار بردند.

14- تیمون و پومبا درنظر داشتند که ترانه ای در مورد خوردن حشرات بخوانند، اما سازنده های فیلم نظرشان را عوض کردند. آنها خیلی زود واژه Hakuna-matata که در آفریقا یاد گرفته بودند به یادشان آمد. تیم گفت که آن شبیه ترانه Bibbidi-Bobbidi-Boo در کارتون سیندرلاست. و به این شکل بود که ترانه Hakuna-matata خلق شد.

 

بیشتر بدانید : کار مشترک بیانسه و آهنگساز ایرانی برای شیرشاه + عکس

بیشتر بدانید : «شیر شاه»‌ براد پیت و رابرت دنیرو را شکست داد + عکس

بیشتر بدانید : 10 صحنه از ناراحت‌کننده‌ترین لحظات در انیمیشن‌های دیزنی!! +عکس

بیشتر بدانید : متن پیش فرض برای لینک پیش فرض


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ