هر آنچه باید راجع به قرص لووتیروکسین بدانید
لووتیروکسین یک داروی هورمونی است که برای درمان مشکلات غده تیروئید تجویز می شود

داروی لووتیروکسین و نکاتی درمورد آن

قرص لووتیروکسین (Levothyroxine) یا لووکسین جزو داروهای هورمونی است که برای کاهش علایم کم‌کاری غده تیروئید، درمان گواتر و انواع خاصی از سرطان تیروئید به کار می‌رود و به‌نام قرص تیروئید هم شناخته می‌شود و مصرف آن در بین خانم‌ها شایع تر است.

مصرف لووتیروکسین در دوره بارداری

معمولا مصرف لووتیروکسین در دوران بارداری بی‌خطر است و حتی لازم است که در دوران بارداری مصرف لووتیروکسین را ادامه دهید. مصرف دوز کمتر یا بیشتر هورمون تیروئید در دوران بارداری می‌تواند برای شما یا کودک تان مشکلاتی ایجاد کند. همچنین لازم است در دوران بارداری به‌طور منظم آزمایش خون بدهید تا دوز مناسب لووتیروکسین را دریافت کنید. معمولا بیشتر خانم‌ها در دوران بارداری به دوز بیشتر لووتیروکسین نیاز دارند.

مصرف لووتیروکسین در دوره شیردهی

مصرف لووتیروکسین در دوران شیردهی معمولا بی‌خطر است. مقدار بسیار کمی از هورمون تیروئید وارد شیر می‌شود و این میزان بسیار کمتر از آن چیزی است که روی کودک اثر بگذارد. اگر به کودک تان شیر مادر می‌دهید، لازم است که مصرف لووتیروکسین را ادامه دهید.

تاثیر لووتیروکسین بر کاهش وزن

یکی از علایم کم‌کاری غده تیروئید افزایش وزن است بنابراین زمانی‌که مصرف لووتیروکسین را شروع می‌کنید، همان طور که هورمون‌های شما متعادل می‌شود، ممکن است وزن‌تان هم کاهش یابد. از طرفی، کاهش وزن ممکن است یکی از علایمی باشد که نشان دهد دوز مصرفی شما زیاد است. زمانی‌که هورمون تیروئید شما به حالت طبیعی برگشت، تمایل شما به افزایش یا کاهش وزن، مشابه فردی است که مشکل تیروئید ندارد.

بیشتر بدانید : عوامل بروز مشکلات تیروئید

بیشتر بدانید : اگر داروی تیروئید می خورید، بخوانید

بیشتر بدانید : هر آنچه باید درباره پرکاری و کم کاری تیروئید بدانید

بیشتر بدانید :  تاثیر قهوه بر داروهای تیروئید

گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:khorasannews.com