قیمت مسکن در منطقه دو تهران
بازار معاملات مسکن در منطقه دو شهر تهران را می‌توان متنوع‌ترین و در عین حال متفاوت‌ترین بازار در میان مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران توصیف کرد.

متنوع‌ترین و در عین حال متفاوت‌ترین بازار مسکن 


منطقه دو شهر تهران یکی از مناطق شمالی پایتخت است که انواع مختلفی از فایل‌های مسکن همواره به بازار فروش آپارتمان‌های مسکونی آن عرضه می‌شود.دلیل این تنوع را می‌توان به ماهیت خاص بازار مسکن منطقه دو شهر تهران نسبت داد.

منطقه دو شهر تهران که شامل محله‌هایی مانند سعادت‌آباد، شهرک‌غرب، فرحزاد، گیشا، شهرآرا، مرزداران، بخش‌هایی از محله صادقیه و...می‌شود ماهیت متفاوتی نسبت به سایر مناطق شهر تهران دارد.این ماهیت متفاوت به برخورداری همزمان این منطقه از دو گروه واحدهای مسکونی به دلیل وجود دو گروه از محله‌های شهری مربوط می‌شود.

منطقه دو شهر تهران از دو گروه محله شامل محلات لوکس و گران‌قیمت ومحلات مصرفی تشکیل شده و به همین دلیل است که سطح قیمت مسکن در این منطقه از محله‌ای به محله دیگر بعضا تا دو برابر یا حتی بیشتر تفاوت دارد.

در حالی که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه دو شهر تهران در مرداد مطابق با اعلام آمار رسمی درباره تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در این ماه از سوی بانک مرکزی معادل 47 میلیون و 837 هزار تومان بوده است اما تحقیقات میدانی نشان می‌دهد در این منطقه و در برخی از محلات آن میانگین قیمت هر مترمربع مسکن حتی گاهی در برخی فایل‌ها کمتر از قیمت میانگین مسکن شهر تهران (30 میلیون تومان) هم بوده است.با این حال برخی از واحدهای مسکونی لوکس عرضه شده به بازار محلات گران‌قیمت این منطقه روز گذشته با قیمت هر مترمربع تا 100 میلیون تومان نیز به متقاضیان معرفی شده‌اند.

این ویژگی متفاوت منطقه دو شهر تهران باعث شده تا همزمان این منطقه هم به محل جست‌وجوی لوکس‌نشین‌ها و هم متقاضیان مصرفی برای خرید آپارتمان‌ تبدیل شود.

1.jpg

2.jpg

3.jpg




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: donya-e-eqtesad.com