شلیک ترسناک زن سارق برای فرار از دستگیری
افرادی که قصد فروش اثاثیه منزلشان را از طریق سایت‌‌ها و فضای مجازی داشتند طعمه زوج سارق بودند. این زن و شوهر درحالی‌که اسلحه به‌دست داشتند به بهانه خرید، وارد خانه‌های طعمه‌هایشان شده و با تهدید اسلحه دست به سرقت‌های میلیونی می‌زدند. در آخرین سرقت اما اتفاق ترسناکی رخ داد که باعث دستگیری هر دو متهم شد.

به‌دلیل مشکلات مالی با همدستی همسرم نقشه سرقت مسلحانه کشیدیم


 چند روز قبل مادر و دختری برای فروش لوازم خانه خود در یکی از سایت‌های خرید و فروش کالا آگهی دادند و از میان تماس گیرندگان زن جوانی برای دیدن اثاثیه و خرید با آنها قرار گذاشت.

روز قرار، زن جوان درحالی‌که همسرش هم او را همراهی می‌کرد به خانه مادر و دختر در یک برج مسکونی در شمال شرق رفتند و پس از هماهنگی با نگهبان برج، وارد آنجا شدند. همه‌‌چیز کاملا عادی به‌نظر می‌رسید و مادر و دختر که تصور می‌کردند این زوج قصد خرید اثاثیه آنها را دارند، به راحتی آنها را به داخل خانه دعوت کردند اما این زوج به محض ورود سلاح خود را به سمت مادر و دختر نشانه گرفتند و با تهدید دست و پای آنها را بستند تا نقشه سرقت را اجرا کنند.

پس از سرقت

زوج جوان با جست‌وجو در داخل خانه همه اموال باارزش مادر و دختر را سرقت کردند و درحالی‌که ساک بزرگی به‌دست گرفته بودند قصد داشتند از برج مسکونی خارج شوند اما با کنجکاوی نگهبان مواجه شدند. نگهبان از زوج جوان پرسید که چرا ساک در دست دارند و آنها با شنیدن این سؤال دستپاچه شدند. نگهبان که به رفتارهای عجیب زوج جوان مشکوک شده بود از آنها خواست در لابی منتظر بمانند تا او با مادر و دختر تماس بگیرد و اگر مشکلی نباشد اجازه خروج به آنها بدهد. اما در همین لحظه زن جوان اسلحه‌ای از کیفش بیرون آورد و به سمت نگهبان نشانه گرفت. او با تهدید اسلحه قصد خروج از ساختمان را داشت و وقتی با مقاومت نگهبان روبه‌رو شد گلوله‌ای شلیک کرد که اگر مرد نگهبان خودش را روی زمین نینداخته بود، به سرش اصابت می‌کرد.

همین واکنش سریع نگهبان موجب شد تا گلوله به دیوار برخورد کند و همسایه‌ها که متوجه سر و صدا و تیراندازی شده بودند با پلیس تماس گرفتند و طولی نکشید که با کمک مردم و حضور مأموران پلیس، زوج سارق بازداشت شدند و در بازرسی از ساک آنها اموال قیمتی مانند سکه، طلا و جواهر، دلار و مجسمه‌های کوچک عتیقه کشف شد. در ادامه وقتی مأموران قدم در خانه مادر و دختر گذاشتند آنها را با دست و پای بسته دیدند و نجاتشان دادند.

سرقت‌های سریالی

زن و مرد سارق اما پس از دستگیری و انتقال به اداره پلیس، به سرقت‌های سریالی اقرار کردند. زن جوان گفت: به‌دلیل مشکلات مالی و برای رسیدن به پول با همدستی همسرم نقشه سرقت مسلحانه کشیدیم. شگردمان این بود که در سایت خرید و فروش کالا یا اینستاگرام جست‌و‌جو و طعمه‌هایمان را از میان افرادی که آگهی فروش وسایل منزل داده بودند، شناسایی می‌کردیم. اغلب زنان را انتخاب می‌کردیم و به بهانه دیدن وسایل قدم در خانه آنها می‌گذاشتیم.

سپس با تهدید اسلحه دست و پای افرادی را که در خانه بودند می‌بستیم و هرچه اموال قیمتی داشتند سرقت می‌کردیم. اما در آخرین سرقت خود، نگهبان برج به ما مشکوک شد و گیر افتادیم. زوج جوان با دستور قاضی عبدالسعید مدرس، دادیار دادسرای ویژه سرقت بازداشت شدند و برای انجام تحقیقات بیشتر و شناسایی شاکیان در اختیار مأموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: rokna.net