ماجرای استفاده استقلال از 2 بازیکن سرباز؟!
باشگاه فولاد و آلومینیوم به حضور سیاوش یزدانی و حسین مرادمند دو مدافع استقلال معترض بوده و معتقدند که دو بازیکن مشمول خدمت سربازی هستند، آیا این دو بازیکن باید به خدمت بروند یا معاف هستند

وضعیت سربازی ۲ بازیکن استقلال اعلام شد

خدمت سربازی همیشه بحث برانگیز بوده و موافقان و مخالفان خود را دارد، در این بین افرادی هستند که می‌توانند با استفاده از معافیت‌های مختلف خدمت سربازی را به تعویق بیندازند تا بتوانند به درس خود یا حتی رشته ورزشی که به صورت قهرمانی آن را انجام می‌دهند برسند.

در برد و باخت‌ها ورزشی، تیم بازنده به دنبال دلایل مختلفی برای باخت خود است و حتی برخی اوقات دست به رفتارهایی می‌زند تا اساس یک رقابت را زیر سوال ببرد.

در روزهای اخیر باشگاه فولاد نیز نسبت به حضور سیاوش یزدانی و حسین مرادمند دو مدافع استقلال معترض بوده و این تیم اعتقاد دارد که دو بازیکن یاد شده مشمول خدمت سربازی هستند و حضور آنها در تیم‌های غیرنظامی مجاز نیست.

با رد شکایت باشگاه فولاد، آلومینیوم اراک باز شکایتی با همین محتوا به سازمان لیگ ارسال کرد و خواهان برخورد با تخلفات باشگاه استقلال (استفاده از بازیکنان مشمول) شد که البته کمیته انضباطی روز گذشته این شکایت را هم رد کرد.

طبق آخرین مصوبه ستاد نیروهای مسلح ورزشکاران سه رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال در صورت بازی در لیگ برتر تا سن ۲۸ سالگی و در صورت حضور در تیم ملی تا ۳۰ سالگی می‌توانند از معافیت موقت خدمت سربازی بهره مند شوند.

آخرین وضعیت خدمت سربازی یزدانی و مرادمند را با یکی از افرادی که در حوزه نظام وظیفه و سربازی مسئولیت دارد مطرح کردیم.

این منبع آگاه گفت: هر فوتبالیستی که به تیم ملی دعوت شود تا پایان ۳۰ سالگی یعنی ورود به سن ۳۱ سالگی می‌تواند به سربازی نرود.

پس از ورود به ۳۱ سالگی، بازکین یک سال دیگر مهلت دارد تا دفترچه اعزام سربازی خود را پر کند. البته این یک سال با مواردی مانند ادامه تحصیل می‌تواند تمدید شود.

ورزشکاران سه رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال در صورت بازی در لیگ برتر تا سن ۲۸ سالگی و در صورت حضور در تیم ملی تا ۳۰ سالگی می‌توانند از معافیت موقت خدمت سربازی بهره مند شوند.



گردآوری: گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir