چه زمانی کرم ضدآفتاب بزنیم؟
حساسیت به نور آفتاب در فصل بهار ممکن است عود کند.
گیتی صادقیان متخصص پوست و مو گفت: هوای فصل بهار مناسب است زیرا نه سرد و نه گرم است بنابراین این فصل روی پوست اثر بدی نمی‌گذارد اما به دلیل آلودگی‌هایی مانند گرده گل و گردوخاک ممکن است "آلرژی‌های فصلی" در کسانی که استعداد آلرژی دارند و یا سابقه آلرژی دارند عود کند، ‌همچنین بیماری‌هایی نظیر اگزما، رینیت آلرژیک، سرفه و عطسه در فصل بهار بیشتر دیده می‌شود.

وی افزود: آفتاب بهاری فرقی با آفتاب فصل‌های دیگر ندارد مگر فصل تابستان که نور آفتاب در آن شدیدتر است. حساسیت به نور آفتاب در فصل بهار ممکن است عود کند و بعضی از بیماری‌ها بعد از فصل زمستان و آغاز تشدید نور خورشید ایجاد می‌شوند. صادقیان تصریح کرد: به طور کلی حساسیت به نور و آثاری که ناشی از UVA و UVB یا همان ماورابنفش است می‌تواند در شروع فصل بهار مشکل‌زا باشد.

این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: در درجه اول محافظت از پوست در برابر نور خورشید با استفاده از کرم ضد آفتاب و پوشش مناسب صورت می‌گیرد و بهتر است پاها، دست‌ها و سایر نقاط بدن را در مقابل نور خورشید بپوشانیم و برای صورت و پشت دست‌ها که در معرض نور آفتاب می‌باشند از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم و 20 دقیقه قبل از خروج از منزل ضد آفتاب بزنیم.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : باشگاه خبرنگاران

مطالب پیشنهادی:
6 مورد از بزرگترین اشتباهات مراقبت از پوست
مراقبت از پوست در زمستان
مراقبتهای پوستی برای سنین مختلف
مراقبت از پوست های تیره