روش تضمینی برای درمان ریزس مو سکه ای
 روشهای مختلفی برای درمان ریزش مو سکه ای وجود دارند. با وجود تنوع روشهای درمان معمولا همه ی افراد به دنبال بهترین درمان ریزش مو هستند. یکی از بهترین روشهای درمان که یک روش درمان خانگی محسوب می شود، استفاده از روغن های گیاهی طبیعی است. به منظور آشنایی بیشتر با روغن های گیاهی مختص درمان ریزش مو سکه ای در ادامه به معرفی این روغن های گیاهی...


ریزش مو سکه ای یکی از انواع ریزش مو است که افراد زیادی با آن درگیر هستند. این نوع ریزش مو یک نوع بیماری خود ایمن است. به عبارت دیگر سیستم دفاعی بدن به اشتباه موجب تضعیف فولیکول مو و در نتیجه ریزش آن می شود. با توجه به این امر، به منظور درمان ریزش مو سکه ای باید فولیکول مو تقویت شود. علت نامگذاری این نوع ریزش مو به سکه ای، این است که ریزش مو به صورت تکه های کوچک (به اندازه یک سکه) اتفاق می افتد و بعد از مدتی منجر به طاسی کامل فرد می شود. بر همین اساس، بهتر است قبل از اینکه فرد طاسی کامل را تجربه کند، ریزش مو درمان شود.

روشهای مختلفی برای درمان ریزش مو سکه ای وجود دارند. با وجود تنوع روشهای درمان معمولا همه ی افراد به دنبال بهترین درمان ریزش مو هستند. یکی از بهترین روشهای درمان که یک روش درمان خانگی محسوب می شود، استفاده از روغن های گیاهی طبیعی است. به منظور آشنایی بیشتر با روغن های گیاهی مختص درمان ریزش مو سکه ای در ادامه به معرفی این روغن های گیاهی خواهیم پرداخت.
 

612c8e2b-99a4-4f58-a2f6-8b5eb1740793.jpg

ریزش مو سکه ای در زنان


روغن گیاهی جوجوبا یکی از روشهای درمان ریزش مو خانگی


روغن گیاهی جوجوبا یکی از روغن های گیاهی موثر در درمان ریزش مو سکه ای به شمار میرود. مواد مغذی موجود در این روغن شامل: اسیدهای چرب، ویتامین های A، B، E، D، زینک، مس و ... است. وجود هر کدام از این ویتامین ها و مواد مغذی، برای تقویت ریشه مو لازم و ضروری هستند. در واقع این روغن گیاهی با مرطوب کردن فولیکول های مو، سبب تقویت ریشه مو می شود. مرطوب بودن فولیکول مو و حفظ رطوبت آن اهمیت زیادی دارد. به عبارت دیگر هر چه فولیکول مو خشک باشد، موها ضعیف تر و ریزش آنها نیز بیشتر است. بر همین اساس است که از روغن جوجوبا در درمان ریزش مو خانگی استفاده می شود.


روغن رزماری


از دیگر روغن های گیاهی موثر در درمان ریزش مو سکه ای، روغن گیاهی رزماری است. روغن رزماری یکی از روغن های قوی در درمان انواع ریزش مو به خصوص، ریزش مو سکه ای محسوب می شود. در واقع این روغن گیاهی با درمان مشکلاتی همچون شوره سر، عفونت موجود در پوست سر و پوسته پوسته شدن پوست سر، ریزش مو را به صورت اصولی درمان می کند. آنتی اکسیدان های موجود در روغن رزماری، محرک های قدرتمندی برای تقویت ریشه مو هستند. بر همین اساس مدتی بعد از استفاده از این روغن گیاهی، شاهد قطع ریزش و رشد مجدد موهای خود خواهید بود.


روغن پیاز


یکی از انواع روغن های گیاهی که نقش بسیار موثری در درمان ریزش مو سکه ای دارد، روغن پیاز  است. این روغن گیاهی دارای جایگاه ویژه ای در طب سنتی است و از آن در رفع انواع ریزش مو استفاده می شود. افرادی که با ریزش مو سکه ای مواجه باشند فقط با چند دوره مصرف روغن پیاز به راحتی ریزش موی خود را درمان خواهند کرد. تاثیر این روغن گیاهی در درمان ریزش مو سکه ای به دلیل دارا بودن مقدار زیادی گوگرد در ترکیبات آن است. گوگرد موجود در این روغن سبب تقویت ریشه مو در ناحیه ریزش شده و بعد از مدتی موها مجددا رشد خواهند کرد.
 

79f478f3-513b-469f-808d-7787faa7a96f.jpg


روغن نعناع


علاوه بر روغن هایی که به آنها اشاره شد، یکی دیگر از روغن های گیاهی موثر در درمان ریزش مو خانگی روغن نعناع است. این روغن گیاهی با افزایش جریان خون و اکسیژن رسانی به موها، سبب تقویت ریشه مو و در نتیجه قطع ریزش مو می شود. این روغن گیاهی همچنین فولیکول مو را تقویت و شرایط رشد مجدد موها را فراهم می کند.


روغن زیتون


روغن زیتون دارای خواص بی نظیری است. یکی از خواص این روغن شگفت انگیز درمان ریزش مو سکه ای است. در واقع مواد مغذی موجود در روغن زیتون (آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب و اسید اولئیک) هر کدام به نحوی در درمان ریزش مو زنان موثر هستند. به عنوان مثال آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب موجود در این روغن سبب تقویت ریشه مو و اسید اولئیک موجود در روغن زیتون سبب قطع ریزش مو سکه ای می شود. بر همین اساس، یکی از روغن های گیاهی که در درمان ریزش مو خانگی می توان از آن استفاده کرد روغن زیتون است.


روغن لاوندر یکی دیگر از روغن های گیاهی موثر در درمان ریزش مو سکه ای


روغن لاوندر یکی از روغن های گیاهی و طبیعی به شمار می رود که نقش موثری در درمان ریزش مو سکه ای دارد. تاثیر این روغن گیاهی در تقویت ریشه مو و رفع ریزش آن به نحوی است که بیشتر تولید کنندگان شامپوهای ضد ریزش مو، در تولید محصول خود از این روغن گیاهی استفاده می کنند. با توجه به خواص این روغن گیاهی، با استفاده از آن در نقاطی از سر که ریزش اتفاق افتاده به راحتی می توان ریزش را متوقف و بعد از مدتی شاهد رشد دوباره موهای خود باشید.


سایر روغن های گیاهی موثر در درمان ریزش مو سکه ای


علاوه بر روغن های گیاهی که به آنها اشاره شد، روغن های گیاهی دیگری نیز وجود دارند که در درمان ریزش مو زنان موثر هستند.

* روغن نارگیل یکی از روغن هایی است که در درمان ریزش مو خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع مواد مغذی موجود در روغن نارگیل موادی هستند که رطوبت مورد نیاز فولیکول مو را تامین می کنند و از این طریق سبب تقویت ریشه مو می شوند.

* روغن بادام نیز یکی دیگر از روغن های گیاهی موثر در درمان ریزش مو زنان به شمار می رود. در واقع این روغن گیاهی با خواص ضد التهابی که دارد، سبب تضعیف عوامل تضعیف مو می شود. بر همین اساس است که بعد از استفاده از این روغن گیاهی شاهد رشد دوباره مو خواهید بود.

با وجود تنوعی که در روغن های گیاهی درمان ریزش مو خانگی وجود دارد، ممکن است دسته ای از افراد با این سوال مواجه باشند که کدام روغن، بهترین روغن برای درمان ریزش مو خانگی محسوب می شود؟ در ادامه به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.


 

c7c9a698-feab-4cb5-a51a-b9156a9d7276.jpg

روغن نارگیل


معرفی بهترین روغن گیاهی درمان ریزش مو سکه ای  


در پاسخ سوالی که مطرح شد باید گفت: روغنی را می توان به عنوان بهترین روغن تقویت ریشه مو و درمان ریزش مو زنان معرفی کرد که، حاوی تمام خواص روغن های اشاره شده باشد. بر همین اساس روغن ترکیبی تقویت ریشه مو، بهترین گزینه جهت درمان ریزش مو خانگی محسوب می شود. در حقیقت این روغن تمام خواص روغن هایی که در درمان ریزش مو سکه ای موثر هستند را در خود جای داده است. بر همین اساس مصرف این روغن برابر با مصرف تمام روغن های موثر در درمان ریزش مو است. روغن ترکیبی تقویت کننده ریشه مو به دلیل دارا بودن تمام مواد مغذی مورد نیاز مو، تاثیری معجزه آسا در درمان ریزش مو زنان دارد.





گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:health