با امواج وای‌ فای می توانید اشیاء پشت دیوار را ببینید
محققان کالج دانشگاهی لندن موفق به تولید آشکار‌ساز اشیاء موجود در پشت دیوارها شدند.
 محققان کالج دانشگاهی لندن موفق به تولید آشکار‌ساز اشیاء موجود در پشت دیوارها شدند.  این سیستم آشکار ساز با استفاده از امواج اینترنت بی‌سیم موجود در فضا اقدام به شناسایی افراد یا اشیاء موجود در پشت دیوارها می‌کند، چرا که برخلاف سیستم‌های راداری موجود که با تولید امواج اشیاء را تشخیص می‌دهند، این سیستم با استفاده از امواج موجود، اجسام موجود در فضا را قابل شناسایی می‌کند.

دکتر بو تان، رئیس بخش تحقیقات مرکز دانشگاه لندن در این مورد افزود: این سیستم می‌تواند به پلیس در دستگیری سریع افراد مظنون و خنثی کردن هرگونه واکنش احتمالی آنان کمک کند. همچنین به کمک این سیستم می‌توان افراد مظنون در پشت دیوارها را شناسایی و دستگیر کرد.

یکی از موارد مفید دیگر این دستگاه تشخیص حرکت افراد در خانه است به نحوی که در صورت افتادن فرد از ارتفاع با تولید صدا سایر افراد را مطلع می‌کند.

وی در ادامه افزود: برای تشخیص تحرک افراد در پشت دیوار دو گیرنده لازم است، یکی از گیرنده‌ها بر روی منبع تولید امواج اینترنت بی‌سیم موجود در محیط قفل شده و گیرنده دوم با اندازه‌گیری میزان تحرک اشیاء به کمک منبع تولید امواج، افراد موجود در فضای پشت دیوار را تشخیص می‌دهد.

جزئیات بیشتر این نوآوری در مجله The Engineer منتشر شده است.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
درمان سرطان در سوریه با نانوداروی ایرانی
گفتگوی روحانی و ظریف با یوسف بن علوی
انتقاد از برخورد پلیس در تجمع هواداران مرتضی پاشایی
نیویورک تایمز: نباید فرصت توافق از دست برود
دریافت حق‌الوکاله 32 میلیارد تومانی تخلف نبوده!