7 ماه فقط تا پایان حمایت ماکروسافت از سرور
این شرکت تاکنون چندین بار هشدارهای قطع حمایت از سرور 2003 را رسانه ای کرده است و اکنون بار دیگر در آستانه سال جدید میلادی این موضوع را مطرح ساخته است .
شرکت اینترنتی مایکروسافت در آستانه سال جدید میلادی هشدار داد که صرفا تا ماه جولای 2015 از ویندوز 2003 حمایت می کند و پس از آن این سرور هیچ نوع حمایتی از انواع حملات هکری و ویروس ها وبدافزار های مختلف قرار نخواهد کرد.

این شرکت تاکنون چندین بار هشدارهای قطع حمایت از سرور 2003 را رسانه ای کرده است و اکنون بار دیگر در آستانه سال جدید میلادی این موضوع را مطرح ساخته است .

طبق این گزارش این شرکت فقط تا تاریخ 15 جولای 2015 از ویندوز سرور 2003 پشتیبانی دارد و از آن به بعد دیگر وصله های امنیتی جهت محافظت این سیستم عامل در برابر ویروسهای مخرب، جاسوس افزارها و دیگر برنامه های مخرب منتشر نخواهد شد. همچنین هرگونه پشتیبانی فنی مایکروسافت از این محصول و از جمله به روز رسانی محتوا و نرم افزارهای ویندوز سرور 2003 دیگر انجام نخواهد گرفت.

بنابراین سیستم هایی که ویندوز سرور2003 بر روی آنها نصب می باشد به علت عدم پشتیبانی بعد از 15 جولای 2015 بیشتر در معرض خطر تهدیدات سایبری از قبیل حملات مخرب و یا از دست دادن اطلاعات قرار می گیرند. کاربران این محصول ممکن است با مشکلاتی از قبیل عدم سازگاری سخت افزار ها و نرم افزارتهای جدید با ویندوز سرور2003 مواجه گردند. پیامد های دیگر استفاده از این محصول می تواند شامل از دست دادن محرمانگی، صحت و دردسترس بودن اطلاعات، دارایی ها و منابع اطلاعاتی باشد.

کارشناسان این شرکت پیشنهاد داده اند کاربران ویندوز 2003، در سراسر دنیا سیستم عامل خود را به نسخه های بالاتر دارای پشتیبانی ارتقا دهند و یا ازسرویس های مبتنی بر cloud استفاده کنند.

Windows Server 2003 سیستم عاملی است که در بیست و چهارم آوریل سال 2003 از سوی شرکت مایکروسافت عرضه شد.

در واقع این شرکت از سال جاری خدمات پشتیبانی خود به این یادگار قدیمی دنیای وب را به روش های ذیل محدودکرده بود.

- پشتیبانی های این سرویس کم و پر هزینه شد.

- توسعه و به روز رسانی موارد غیر امنیتی تنها به کاربران دارای سطح پشتیبانی ویژه ارائه می شد.

این شرکت هشدار داده است که windows server 2003 در 2003 بدون مراسمی ویژه از جولای 2015 به خاک سپرده خواهد شد و دیگر هیچ امکانات فنی به دارندگان این سیستم عامل ارائه نمی شود.

نتیجه عملی این اقدام این است که این شرکت پس از طی این مدت محدود پشتیبانی کامل نرم افزاری خود را از میلیون ها کامپیوتر در جهان بر می دارد که به زعم کارشناسان میلیونها شغل و سازمان از آن متاثر خواهند شد.

درواقع پس از جولای 2015 بسیاری از مراکز اداری دولتی و خصوصی اعم از مراکز درمانی ،اقتصادی شامل تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و سازمان های دولتی که نسبت به تغییر ویندوز سرور 2003 اقدام نکرده اند دچار مشکل عظیم امنیتی خواهند شد.

درایران نیز بسیاری از کاربران حقیقی و حقوقی از این سیستم عامل استفاده می کنند که به نظر می رسد در چند ماه فرصت باقی مانده همه کاربران دولتی و خصوصی ضرورت دارد نسبت به تغییر این سیستم عامل اقدامات لازم را داشته باشند.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: irna.ir

مطالب پیشنهادی :
درمان سرطان در سوریه با نانوداروی ایرانی
داعش یکی از اعضای خود را کشت + عکس(+18)
میلیاردر جوان به دنیا اینترنت رایگان می‌دهد
گفتگوی روحانی و ظریف با یوسف بن علوی
جدیدترین قیمت‌ گوشی موبایل در بازار + جدول